Contractul de finanţare pentru varianta ocolitoare a Becleanului va fi semnat până la finele anului 2020
Primarul oraşului Beclean, Nicolae Moldovan, a anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă că mult așteptatul contract de finanţare pentru varianta de ocolire a oraşului Beclean va fi semnat până la finele acestui an. Pe lângă decongestionarea traficului în oraş, această variantă de ocolire va realiza şi legătura dintre drumurile TransRegio Beclean – Salva şi Drumul Expres Dej – Beclean – Bistriţa, investiţii care sunt cuprinse în cadrul Master Planului General de Transport.
Costul investiţiei este de 72,7 milioane lei (exclusiv TVA), adică aproximativ 15,3 milioane euro. Practic, varianta de ocolire ar fi o primă intervenţie pentru implementarea unui sector a Drumului Expres DX 4 A Dej – Beclean – Bistriţa, varianta este alcătuită dintr-un pod peste râul Someş şi două tronsoane de drum. Podul peste Someşul Mare va avea o lungime de 583,60 m. Varianta de ocolire va fi formată dintr-un drum naţional european cu două benzi, de 3,50 m fiecare şi acostamentul de 1,50 m. Lungimea totală este de 1,195 km, inclusiv acel pod pe grinzi de la km 0 + 333, 45.
„Am încredere în acest demers. Nu a fost niciun demers pe care-l să-l fac şi să nu prindă viaţă, poate nu în anul în care l-am promovat. Responsabilitatea variantelor ocolitoare nu este neapărat a Primăriei Beclean, e a guvernelor, în general. Noi am reuşit din cele 7-8 administraţii care au avut toate actele pentru centurile ocolitoare să facem demersurile pe Programul Operaţional Infrastructură Mare, pe o rezervă. Aşteptăm din zi în zi să semnăm pentru că trebuie să intrăm pe această finanţare până-n 31 decembrie 2020. A fost dată Ordonanţa 100/2020, în care există o posibilitate să ne mandateze pe noi ca primărie să facem toate demersurile, iar contractul de finanţare să fie semnat cu noi, ca autoritate locală”, a explicat Nicolae Moldovan.
Potrivit primarului din Beclean, dacă investiţia va fi gestionată de administraţia locală, atunci vor fi depăşite mai uşor nişte etape birocratice, „s-ar anula anumite termene”. „Avem şi nişte specialişti, oameni care s-au format pe cele 11 proiecte europene. Din punct de vedere administrativ, am fost deschis la o colaborare foarte bună, indiferent de momentul politic. Cred că voi avea aceeaşi diplomaţie şi în continuare să asigur elementele administrative încât să nu periclitez niciun demers, chiar dacă Guvernul este de o altă culoare”, a mai spus primarul Nicolae Moldovan.
Foarte probabil, se va putea circula pe o centură ocolitoare a Becleanului, cel mai devreme la finele anului 2023 dacă licitaţia va decurge fără sincope şi va fi adjudecată de un consorţiu capabil să ducă la îndeplinire o astfel de lucrare.
„Va fi un Beclean turistic, aerisit, cu această centură ocolitoare”, a concluzionat Nicolae Moldovan.
Citiţi şi:
- Varianta ocolitoare a Becleanului… în linie dreaptă! A fost lansată licitaţia pentru proiectare şi execuţie!
- Se pregătesc primele grinzi pentru podul de la varianta ocolitoare a Becleanului
- Premierul Marcel Ciolacu, președintele Senatului, Nicolae Ciucă, și ministrul Transposturilor, la Beclean: Un exemplu de descentralizare de succes!
- Varianta ocolitoare a Becleanului, în licitaţie pentru proiectare şi execuţie
- Varianta ocolitoare a Becleanului – proiect pilot la nivel naţional, finanţat cu fonduri europene- în linie dreaptă! A fost semnat contractul de proiectare şi execuţie!
Comentarii
-Pana la finele anului 2020, se va finaliza " contractul de finantzare "... ;
- Pala la alti ani... si ani...( poate vre-o 5 ani cel putin ... dupa cum merge justitia de la noi ) se vor termina contestatiile la licitatiile celor care vor sa construiasca centura ;
- Lucrarile vor incepe probabil peste vre-o 5-6 ani ani ... si lucrarea ... dupa cum se misca romanii... se va termina undeva la sfarsitul anilor 2030-2035... probabil ca ...
Ma... tot este bine, daca apuca macar copiii nostri s-o vada .
Adaugă comentariu nou