Varianta ocolitoare a Becleanului – proiect pilot la nivel naţional, finanţat cu fonduri europene - în linie dreaptă! A fost semnat contractul de proiectare şi execuţie!
La Primăria orașului Beclean, astăzi a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru realizarea obiectivului de investiții ”Varianta de ocolire a orașului Beclean”, finnanţat din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Varianta de ocolire a orașului Beclean are o valoare de aproximativ 18 milioane de euro și va asigura legătura dintre Drumul Trans Regio TR45 Beclean-Salva și Drumul Expres DX 4A Dej – Beclean – Bistrița, investiții care sunt cuprinse toate în cadrul Master Planului general de Transport al României.
La ceremonie, alături de primarul Nicolae Moldovan, au fost Marcel Ioan Boloş - director general ADR N-V, Cristina Amărăzeanu - şef Departament Obținere Finanțări din cadrul CNAIR, Emil Radu Moldovan - președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Stelian Dolha – prefectul județului Bistrița-Năsăud, senatorul Ioan Deneș, Ioan Bob – primarul comunei Șintereag.
De asemenea, au dat curs invitaţiei autorităţilor locale Oana Gorgon -economist în cadrul Departamentului Obținere Finanțări CNAIR, Florin Diamandi -economist în cadrul Departamentului Obținere Finanțări CNAIR. Ana Maria Târnăvean Gorog - Expert ADR N-V, Emil-Iliaș Mănășturean - Director OCPI Bistrița-Năsăud, Sever Ioan Roman – director executive la Agenția pentru Protecția Mediului B-N, subprefectul Decsei Atilla.
Primarul Nicolae Moldovan a ţinut să precizeze că nu e un moment de glorie, ci „de bucurie, o fericire administrativă”. Edilul Becleanului a prezentat principalele repere ale acestui proiect, care a pornit în 2015, când varianta ocolitoare a fost inclusă în Master Planul de Transport, pe vremea fostului ministru Ioan Rus (n.n. – „fiu al Becleanului”), a continuat în 2017 prin vizita specialiştilor de la ADR Nord-Vest, în 2018 prin întâlnirea cu cei de la Ministerul Transporturilor, apoi prin adoptarea Ordonanţei 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene, adoptată când ministru al Fondurilor Europene era Marcel Boloş.
„Suntem primii care implementăm prevederile acestei Ordonanţe 101/2020. Toate autorităţile s-au implicat pozitiv, nu am avut vreo respingere, ci doar ajutor. Este un mare mulţumesc pentru toată administraţia care s-a implicat. Niciun obiectiv nu-l poţi face de unul singur. Un mare „mulţumesc” vreau să-l transmit beclenarilor, care mi-au dat şansa să am al şaselea mandat şi să demonstrez că pentru unele proiecte trebuie mult timp. Mulţumesc celor care tranzitează Becleanul şi spun lucrurilor pe nume. Primul mulţumesc care trebuia să-l spun este: Mulţumesc Celui de Sus, bunului Dumnezeu. Cei care ştiu să mulţumească şi preţuiesc”, a transmis primarul Moldovan.
Directorul general al ADR Nord-Vest, Marcel Boloş, a precizat că Becleanul, un oraş cu doar 8.000 locuitori, este „model pentru atragerea fondurilor europene”, reuşind să atragă peste 35 milioane euro. De altfel, Becleanul va fi promovat de Comisia Europeană ca model de bună practică. Fostul ministru al Fondurilor europene a adăugat că şi judeţul Bistriţa-Năsăud este fruntaş în atragerea de finanţări nerambursabile, mai ales prin faptul că 95% din infrastructura rutieră este modernizată cu fonduri europene.
Preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan, a spus că se scrie „o filă de istorie importantă pentru oraşul Beclean”, „o dovadă că se poate”, felicitându-l pe primarul Nicolae Moldovan, Consiliul Local şi specialiştii din Primăria Beclean.
„Se scrie o filă de istorie importantă pentru județul nostru, s-a semnat contractul pentru realizarea centurii ocolitoare a orașului Beclean. De acum lucrurile intră-n linie dreaptă, viziunea se pune-n practică și în 2 ani mergem pe varianta de ocolire a orașului Beclean, care va asigura legătura dintre Drumul Trans Regio TR45 Beclean-Salva și Drumul Expres DX 4A Dej – Beclean – Bistrița, investiții care sunt cuprinse în cadrul Master Planului General de Transport al României. Varianta de ocolire a orașului Beclean este prima din județul nostru, un model pentru celelalte orașe și va deservi în întregime traficul de tranzit de camioane și parțial traficul de tranzit de automobile, urmând să fie alcătuită dintr-un pod peste râul Someș și două tronsoane de drum.
Felicitări, domnule primar al orașului Beclean, Nicolae Moldovan, pentru ambiția de a transforma proiectele-n fapte. Mulțumim, CNAIR pentru sprijin și nu în ultimul rând, profesionistului în fonduri europene, Marcel Boloș, directorul ADR N-V.
Continuăm să deschidem noi drumuri, pentru a aduce comunitățile mai aproape unele de celelalte, pentru fluidizarea traficului și scădere timpului către destinație”, a declarat prteşedintele Radu Moldovan.
Prefectul Stelian Dolha a adăugat că nu crede că există un locuitor al orașului Beclean, al județului Bistrița-Năsăud sau persoană care să tranziteze DN 17 și care să nu fie convinsă că acest proiect este unul strategic.
„Pe o listă Top 10 investiții de care județul are obligatoriu nevoie este, cu siguranță, șoseaua ocolitoare a Becleanului. Acest lucru nu doar pentru că va scoate traficul de pe o șosea europeană tocmai din centrul orașului, ci și pentru că va face ca legatura rutieră a județului cu Clujul și restul țării să fie mult mai fluidă, cu beneficii pentru toată lumea.
A trebuit să treacă atâția ani ca să se întâmple, să spunem, o conjunctură fericită, în care o administrație locală care știe să găsească extrem de bine oportunitățile și să le fructifice, cum este cea condusă de Nicolae Moldovan, și o guvernare liberală care a înțeles că autoritățile locale direct interesate de proiectele de infrastructură locală și regională le pot gestiona mult mai bine decât o structură centrală, cum e Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi. Becleanul a beneficiat de oportunitatea creată de guvernul liberal, iar bugetul național suportă co-finanțarea de 15 % a proiectului (85% e prin POIM) imposibilă pentru un oraș mediu cum este Becleanul.
În 2 ani vom circula, sper, pe noua șosea varianta ocolitoare a Becleanului și vom fi aproape de finalizarea șoselei ocolitoare a Năsăudului, proiect care iată că a prins contur serios, și sper eu că și de finalizarea investiției similare a Bistriței”, a transmis prefectul Stelian Dolha.
Senatorul Ioan Deneş a punctat faptul că semnarea acestui contract de finanţare reprezintă o încununare a multitudinii de proiecte pe care Primăria Beclean le promovează. Acesta a precizat că, atunci când a fost în Guvernul României a pus „o cărămidă mică” la acest obiectiv de investiţii.
„Istoria va spune ceea ce am făcut pentru comunităţile noastre. Felicit administraţia publică locală, pe cei care au crezut în acest proiect. Este un model pentru cei care vor „să crească” un proiect, chiar dacă la început nu exista un orizont de finanţare. (...) Felicitări, domnule primar, ai demonstrat încă o dată că în ceea ce crezi şi realizezi”, a declarat senatorul Ioan Deneş.
Nu în ultimul rând, Cristina Amărăzeanu, şef Departament obţinere finanţări CNAIR, a subliniat curajul, tenacitatea şi determinarea administraţiei beclenare, în frunte cu primarul Nicolae Moldovan, care a pus în aplicare orice sfat primit de la specialiştii din Ministerul Transporturilor. „E un proiect pilot în sensul că nu se deschide un drum nou cu el, ci el singur s-a susţinut. Este primul contract de proiectare şi execuţie care se semnează în parteneriatele iniţiate de CNAIR şi autorităţile locale”, a declarat reprezentantul CNAIR.
***
Contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat de către Vasile Roş – managerul companiei CML, lider de asociere, cu reprezentanţii Primăriei Beclean.
De altfel, datele generale ale investiţiei au fost prezentate de reprezentanţii firmei de proiectare DP Proiect, Daniel Ştefănescu şi Septimiu Bucşa.
Lungimea variantei ocolitoare = 1,195 km.
Traseul variantei este in totalitate nou, se desprinde din drumul national DN17D la km 4+677 spre dreapta, traverseaza raul Somesul Mare si se reacordeaza la drumul national DN17/E58 la km 27+505 spre stanga.
Varianta se trateaza pentru doua benzi de circulatie, corespunzator caracteristicilor pentru drumuri nationale europene de clasa tehnica III si o viteza de 60- 80 km/h.
Pentru traversarea raului Somesul Mare intre kilometrul 0+333,45- 0+917,05 se va realiza un pod pe grinzi cu 14 deschideri cu lungimea de 583,60m.
Intersectiile variantei ocolitoare cu DN17D si DN17/E58 se vor realiza prin sensuri giratorii, care vor fluidiza traficul prin intersectii.
Elementele geometrice in profil transversal sunt conform Normelor Tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor respectiv:
- parte carosabila 2x3,50m= 7,00m;
- acostamente 2x1,50m;
- platforma drumului 10,00m.
Citiţi şi:
- Varianta ocolitoare a Becleanului… în linie dreaptă! A fost lansată licitaţia pentru proiectare şi execuţie!
- Varianta ocolitoare a Becleanului, în licitaţie pentru proiectare şi execuţie
- (Video) Nicolae Moldovan: E oficial! Am dat startul lucrărilor la Varianta Ocolitoare a orașului Beclean!
- Acordurile de colaborare pentru Varianta de ocolire Bistriţa şi Drumul expres Bistriţa-Cluj, semnate! Licitațiile pentru studiile de fezabilitate sunt în derulare!
- Primarul Nicolae Moldovan: În luna martie, va începe construcţia variantei ocolitoare a Becleanului!
Adaugă comentariu nou