Contribuabilii, chemaţi la Finanţe să înveţe cum se completează declaraţia unică de impozit
Declaraţia unică reduce birocraţia privind obligaţiile fiscale, iar de la jumătatea anului, agenţii economici vor fi scutiţi şi de statul la cozi pentru că se introduce obligativitatea declarării în sistem on-line.
Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud a organizat, vineri, prima întâlnire de lucru pentru prezentarea modului în care se completează Declaraţia Unică - formular 112, care reuneşte contribuţiile sociale, impozitul pe venit şi evidenţa persoanelor asigurate.
Pe lângă reprezentanţii Finanţelor Publice, au participat persoane din structura de conducere a Casei Judeţene de Pensii, a Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate şi a Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
Directorul executiv adjunct al DGFP B-N, Ioan Ilieşi, a prezentat noutăţile legislative în domeniu, aplicaţiile informatice puse la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală , pentru încărcarea şi validarea datelor necesare depunerii Declaraţiei unice 112.
Formularul poate fi trimis la Fisc în format electronic, însă, pentru acest lucru, angajatorii trebuie să deţină un certificat digital.
În următoarea etapă a proiectului de diminuare a birocraţiei, peste şase luni, depunerea declaraţiei unice se va face, obligatoriu, în sistem on-line.
„Practic, prin acest demers procedural vom înlătura definitiv cozile care se formau pe la ghişee şi nemulţumirile provocate agenţilor economici de acest mod perimat de colectare a datelor privind obligaţiile fiscale”, a precizat Ioan Ilieşi.
Pentru acest lucru însă, angajatorii trebuie să obţină de la Ministerul Finanţelor un certificat digital care poate costa între 50 şi câteva sute de euro, în funcţie de firma producătoare.
Declaraţia 112 se va depune lunar, până pe data de 25 a lunii următoare şi se completează cu ajutorul programelor de asistenţă, care sunt puse la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau pot fi descărcate de pe site-ul ANAF la adresa www.anaf.ro.
,,Pentru perioadele de raportare anterioarei datei de 1 ianuarie 2011, se vor depune declaraţii rectificative potrivit legislaţiei specifice în vigoare în perioada la care se referă rectificările”, a precizat, Ioan Ilieşi, director executiv adjunct DGFP B-N.
Următoarele întâlniri de lucru pe tema informării publice asupra ..Declaraţiei unice –formular 112” vor avea loc, în zilele de vineri, 21 şi 28 ianuarie, ora 11.00 şi se vor desfăşura în sale de şedinţe la sediul DGFP B-N, strada 1 Decembrie, etaj 1, camera 11.
Citiţi şi:
- Finanţele continuă întâlnirile de clarificare pe tema declaraţiei unice
- Peste 90% dintre contribuabili au depus declaraţia 112
- Declaraţia unică 112 poate fi depusă începând cu 7 februarie
- Ministerul Finanţelor: Declaraţia 112 poate fi depusă la ghişeele Fiscului şi în iulie
- Declaraţiei 112 şi,,nebunia” primei implementări
Adaugă comentariu nou