CSEI Beclean ne arată cum școala, părinții și comunitatea pot deveni parteneri în educație
În vederea promovării imaginii instituţiei școlare şi a factorilor educaționali ce îşi asumă responsabilităţile în procesul de asigurare a calităţii educaţiei pentru elevii cu cerințe educative speciale, cadrele didactice de la Centrul de Educație Incluzivă Beclean au derulat o serie de activității, în care au fost implicați părinții și mai mulți specialiști în domeniul educației speciale.
Astfel, la sediul instituție s-a prezentat un colaj de activităţi didactico-terapeutice din CSEI Beclean, a avut loc o şcoală a părinţilor, prezentarea activităţilor extraşcolare și un program artistic al elevilor, precum si un moment de socializare.
,,Calitatea în educație înseamnă asigurarea pentru fiecare educabil a condițiilor pentru cea mai bună, completă și utilă dezvoltare. Calitatea este dependentă de valorile societății în care funcționează sistemul respectiv de educație. Școala de astăzi este un spațiu al confruntărilor și al conflictelor. O asemenea realitate obiectivă impune un mod de abordare total diferită de metodele și practicile utilizate până nu de mult de cadrele didactice. Transformările profunde care au loc în sfera învățământului românesc determină cadrele didactice să-și analizeze continuu experiența acumulată, să o adapteze la cerințele actualei societăți și mai ales la condițiile concrete întâlnite în clasă. Noile demersuri educaţionale redimensionează atât statutul cât şi sarcinile cadrelor didactice, care trebuie să devină manageri de educaţie, prin intermediul unor proiecte/programe educative operaţionale, adecvate ethos-ului unităţii şcolare şi orizontului de aşteptare al comunităţii locale, proiecte/programe desfăşurate pe baza unor convenţii/ contracte de parteneriat. Proiectarea şi implementarea unor activităţi extracurriculare şi extraşcolare, în şcoală şi în comunitate, pe baza proiectelor şi parteneriatelor dintre elevi, profesori şi membri ai comunităţii locale este o necesitate a activităţii didactice. Actul educaţional are o eficienţă sporită dacă este implicată şi familia, cu condiţia de a se stabili un cod unitar de cerinţe. În urma colaborărilor constante cu părinţii, aceştia au posibilitatea de a-şi cunoaşte mai bine copiii şi modul acestora de manifestare în cadrul grupului, îşi însuşesc procedee educative adecvate pe care le pot aplica în educaţia copilului. Aceste activităţi întregesc activitatea educativă a şcolii, aducând un surplus informaţional elevilor şi completând condiţiile concrete ale educaţiei acestora. Încheierea și derularea parteneriatelor educaționale au ca factor fundamental comunicarea. În acest sens managerii școlii trebuie să desfășoare activități intense pentru informarea partenerilor cu toate datele necesare derulării programelor, pentru ca aceștia să primească informații clare, complete și într-un timp oportun. Implicarea elevilor în diferite proiecte unde își pot exprima liber creativitatea, imaginația și inteligența atrage după sine promovarea imaginii școlii. Rezultatul actului lor creator devine astfel cartea lor de vizită, dar şi a şcolii în care învaţă” a declarat Gabriela Rusu, directorul Centrului de Educație Incluzivă Beclean.
La manifestare au participat au participat și oficialități locale și județene, dar și reprezentanți ai instituțiilor implicate direct în educația copiilor cu CES: Vasile Puica, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Nicolae Moldovan, primarul Oraşului Beclean, Ştefan Mathe, viceprimar al oraşului Beclean, Daniela Hudrea, inspector şcolar al Inspectoratului Şcolar Judeţean Bistriţa—Năsăud, Luciana Sidor, director al Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, Vasile Cherhaţ, preot la Biserica Ortodoxă nr.1 Beclean, Flaviu Giurgiuca, consilier judeţean și George Gavriluţiu, reprezentant al Centrului de Protecţia Copilului Beclean.
Coordonatoarele proiectului au fost prof. Gabriela Rusu, director CSEI Beclean, și prof. Emese Székely, director adjunct CSEI Beclean. Echipa de implementare a proiectului a fost compusă din: prof. Lavoria Colceriu, prof. Florica Pop, prof. Tatiana Silveşan, prof. Anica Cîrlejan, prof. Lia Afrim și prof. Crina Lup.
Înv. Lavinia Petruț
Citiţi şi:
- Simpozionul național de la Beclean, concluzii
- ŞCOALA GENERALĂ ”GRIGORE SILAŞI” BECLEAN
- Profesori de la Lacrima, la Conferinţa Internațională de Meloterapie
- Rezultate deosebite ale elevilor din județul nostru la etapele naționale ale concursurilor de educație extrașcolară-CPEENI-2024
- Elevii Școlii Americane din Anglia oaspeții Centrului Școlar ”Lacrima”
Adaugă comentariu nou