Deputat Cristina Iurișniți, la deschiderea anului școlar: Avem un sistem de învățământ subfinanțat cronic, cu schimbări haotice de conjunctură
Avem un sistem de învățământ subfinanțat cronic, cu schimbări haotice de conjunctură. Soluțiile viabile imediate, propuse de USR sunt în funcție de realitățile socio-economice diferite din fiecare județ/ regiune.
În calitate de profesor și deputat membră în Comisia de învățământ, atrag atentia MEN ca deciziile luate peste noapte, fără studii de impact si consultare publică, fac mai mult rău oricărui parcurs școlar al elevilor noștri, care trebuie să fie flexibil și mai ales predictibil.
Avem un sistem de învățământ subfinanțat cronic, cu schimbări haotice de conjunctură, care doar cârpesc efectele și nu tratează cauzele scăderii calității și echității din învățământul românesc.
USR condamnă acest tip de management falimentar al MEN care trebuie să revină asupra deciziei discriminatorii și să ia o decizie echilibrată în spiritul egalității de șanse.
Elevii care au luat sub 5 la evaluarea națională în clasa a VIII-a nu pot fi cobaii ineficienței și lipsei de echitate a miniștrilor PSD !
Solicităm ferm anularea acestei decizii dezastruoase care nu aduce soluții.
În programul de guvernare, USR sprijină rutele flexibile si complementare, învățământul profesional și orientarea profesională timpurie a elevilor, nu după un eșec la Evaluarea Națională. Trebuie tratate cauzele nu efectele!
Soluțiile viabile imediate sunt în funcție de realitățile socio-economice diferite din fiecare județ/ regiune.
1. Liceele tehnologice pot prelua acești elevi pe ruta profesională pentru a veni în completarea școlilor profesionale inexistente.
2. Asigurarea de către stat a mesei, cazării și navetei elevilor în învățământul profesional precum și adaptarea unei programe speciale pentru ruta profesională și tehnică în liceele tehnologice sau în școlile profesionale în regim dual.
3. Alocarea de urgență a unor fonduri speciale pentru dezvoltarea și dotarea școlilor profesionale, la fel și pentru finanțarea cursurilor de perfecționare a profesorilor, maiștrilor/ tutorilor din sistem
4. Creșterea numărului de consilieri și psihologi școlari arondati la 400 de elevi si nu la 800-1000 cum e cazul acum, care pot orienta profesional elevii încă din clasa a VI-a , a VII-a.
5. Demararea de urgență a unei Campanii naționale de informare și promovare în mass media pentru școlile profesionale, învățământul profesional dual, la al cărui cadru legislativ am contribuit cu amendamente adoptate în Camera Deputaților pentru a asigura facilități fiscale agenților economici.
Totul pornește de la Educație!
Deputat
prof. Cristina Iurișniți
Membru in Comisia de învățământ
Președinta Comisiei pentru egalitate de șanse
Citiţi şi:
- Deputatul Cristina Iurişniţi spune stop discriminării elevilor cu note sub 5 și schimbărilor legislative peste noapte
- Deputatul Cristina Iurişniţi, în Germania: Învățământul profesional este 90% în sistem dual. Un exemplu de bune practici care poate fi ușor adaptat!
- Modelul german al școlilor profesionale ar putea fi aplicat și în România
- Școală cu școală, schimbăm România doar prin Educație!
- Deputatul Iurişniţi: A fost votată legea de neimpozitare a profitului investit în burse și activități profesionale, pentru tinerii din cadrul învățământului profesional dual!
Adaugă comentariu nou