Școală cu școală, schimbăm România doar prin Educație!

Totul pornește de la Educație!

            În acest nou an școlar atipic, plin de provocări, confuzie și debusolare, traversăm împreună o criză sanitară, economică și, în special, o criză educațională! Care este soluția? Încredere și responsabilitate, pentru a depăși orice obstacol împreună!

            Fiecare început de an școlar este caracterizat de lipsuri și de incertitudini. Astăzi, mai mult ca oricând, școala românească are nevoie de toată susținerea noastră, pentru a trece cu bine peste acest context dificil intreținut inclusiv de comunicarea confuză și contradictorie a Ministerului Educației; de lipsa măștilor care ar fi trebuit să fie puse la dispoziție de către autoritățile locale; de lipsa celor 250 de mii de tablete promise de guvernanți și a conexiunii la internet din școli; de lipsa personalului didactic calificat. Toate aceste lipsuri contribuind la creșterea abandonului școlar.

            Când vom avea 6% din PIB, conform Legii 1/2011? Când vom investi cu adevărat în Educație, în copiii noștri, singura investiție durabilă pe termen mediu si lung?

            E timpul schimbării! E timpul să ne pese cine ia decizii pentru noi în Educație, Sănătate, Investiții și Dezvoltare durabilă, la nivel local și național!

            Dragi părinți, să fiți alături de profesori și să dați dovadă de înțelegere. Nu este deloc ușor să desfășurăm activitatea didactică într-un context atât de dificil, însă, distanțarea socială nu trebuie să însemne un pretext pentru îndepărtarea de școală, ci cred că este momentul decisiv de a aduna comunitatea în jurul școlii pentru a o susține. Educația are nevoie de solidaritate în aceste momente!

            În Parlament, chiar dacă finalul legislaturii se apropie, luptăm pentru a duce la bun sfârșit toate proiectele inițiate pentru învățământ. Dacă învățământul profesional, în special cel realizat în regim dual, reprezintă una dintre cele mai importante trasee educaționale care au rolul de a oferi elevilor oportunități de învățare bazate pe instruire practică, atunci, în următoarele săptămâni, voi depune toate diligențele pentru a adopta legea care acordă facilități fiscale tuturor operatorilor economici care vor investi în formarea elevilor.

 

            Am propus o serie de modificări și completări legislative la Codul Fiscal și la Legea Educației 1/2011, în sensul acordării de facilități fiscale agenților economici care doresc să investească în formarea profesională a tinerilor:

  • Neimpozitarea profitului reinvestit în formarea de calitate a elevilor prin instruire practică;
  • Deducerea cheltuielilor operatorilor economici cu bursele elevilor din baza impozabilă.

            Mai mult, Educația profesională trebuie să devină o prioritate pentru fiecare autoritate locală, pentru fiecare viitor consilier sau primar, indiferent de culoarea politică.

            Astfel, atragerea de noi operatori economici care să investească în învățământul profesional-dual vine cu un dublu beneficiu. În primul rând, dezvoltarea economiei locale, a produselor locale și a lanțurilor scurte între producător și beneficiar. În al doilea rând, formarea profesională de calitate, direct la agentul economic, în acord cu cerințele pieței, a realităților socio-economice și culturale ale comunității respective.

            Uniunea Salvați România atrage din nou atenția autorităților locale că doar prin educație, inovație și investiții în acest domeniu, comunitățile vor putea fi relansate și dezvoltate durabil!

            Succes elevilor, profesorilor și părinților în noul an școlar, indiferent de culoarea scenariului în care vor evolua! Școală cu școală, schimbăm România doar prin Educație!

 

Prof. Cristina Iurișniți,

Deputat USR în Parlamentul României

membru în Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport

președinte al Comisiei pentru egalitatea de șanse între femei și bărbați

 

                                                                                                                                                                                                                          

Comentarii

14/09/20 18:38
Horea

Motto:
,,Caracterul însă al unei şcoli bune e ca elevul să înveţe în ea mai mult decât i se predă, mai mult decât ştie însuşi profesorul.Odată interesul inteligenţei trezit pentru obiecte, odată simţirile sau judecata deprinse la observaţie, elevul ajunge prin proprie gândire la rezultate cari nu stau în carte. Dar să lăsăm aceasta, destul că şcoala n-ar trebui să fie o magazie de cunoştinţe străine, ci o gimnastică a întregei individualităţi a omului; elevul- nu un hamal care-şi încarcă memoria cu saci de coji ale unor idei străine, sub care geme, ci un om care-şi exercită toate puterile proprii ale inteligenţei, întărindu-şi aparatul intelectual, precum un gimnast îşi împuterniceşte pân-în gradul cel mai mare aparatul fizic, fie-n vigoare, fie-n îndemânare.”
(Mihai Eminescu, – „Educație și învățământ” , ziarul TIMPUL, 12 iulie 1880)

Deschiderea anului scoalar este una dintre cele mai mari provocari anuale ale parintilor si copiilor deopotriva. Anul acesta, provocarea este si mai mare. Vestea buna este ca exista multe lucruri pe care parintii le pot face pentru a sprijini si pregati copiii si adolescentii pentru intoarcerea la scoala in timpul pandemiei COVID-19. Dar asta nu e suficient. Pentru a face fata nevoilor impuse de sistemul hibrid de educatie (scenariul galben) e nevoie in primul rând de revizuirea programei școlare și simplificarea acesteia, formarea profesională a viitorilor pedagogi, consolidarea capacităților institutiilor centrale si judetene din domeniul învățământului si nu in ultimul rând asigurarea finanțării în proportie de 6% din PIB pentru educatie, conform legii învățământului în România.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5