Flux de mobilitate în acreditarea școlară, ERASMUS+

Elevi şi profesori din Salva, pe urmele exploratorilor în Sevilia

 

Dir. prof. Romana Iulia Fetti - Școala Profesională ,,Tiberiu Morariu” Salva

Prof.dr.Vasilica Găzdac-#AmbasadorErasmus #AmbasadoreTwinning

             În perioada 10.02 - 14.02.2025, Școala Profesională “Tiberiu Morariu” Salva a fost implicată într-un flux mixt de formare profesională cu stagii de job shadowing, misiuni de predare pentru profesori și mobilitate de grup a elevilor, în cadrul Acreditării Erasmus +, din anul al patrulea: “S.T.E.A.M LABS” având nr: 2024-1-RO01-KA121-SCH-000226584. Școala gazdă care a găzduit evenimentul mixt a fost C.E.I.P San Jacinto, Sevilia, Spania, cu expertiză valoroasă în modelele didactice STEM/S.T.E.A.M, metode anti bullying și integrarea aplicațiilor digitale în cadrul orelor de curs, partener în cadrul proiectelor eTwinning și Erasmus+, derulate în anii școlari anteriori.

 Din instituția noastră, au participat în stagii de job shadowing, 2 cadre didactice de specialități diferite: (Anamaria Pop și Nicoleta Buga), 1 cadru didactic în misiune de predare (Romana Iulia Fetti), iar la mobilitatea de grup, 6 eleve din ciclul gimnazial din clasa a-VI-a: (Efremia B, Maria F, Iuliana D, Adina G, Ilinca H. Nectaria T.) însoțite de un profesor (Găzdac Vasilica).

            Acreditarea Erasmus+ este parte integrantă acțiunii cheie KA1, (mobilități) în instituția noastră derulându-se activități de învățare internaționale în ciclul financiar 2021-2027, având rolul de a forma profesional cadrelor didactice,  de a încuraja mobilități ale elevilor din ciclul gimnazial pe termen scurt în special a celor cu oportunități reduse, a creșterii eficientizării procesului de recunoaștere a competențelor dobândite prin intermediul certificatelor de tipul Europass pentru cadrele didactice, a schimbului de bune practici educaționale în vederea atingerii obiectivelor propuse în planul Erasmus+.

 Școala Profesională ,,Tiberiu Morariu” Salva are prevăzute în anul al patrulea din cadrul acreditării școlare, Erasmus+, activități care se implementează în perioada (1.06.2024- 30.08.2025). Activitățile, mobilitățile și cooperarea prin intermediul platformei eTwinning în proiectul “S.T.E.A.M LABS” se centrează pe creșterea utilizării modelelor didactice STEM/S.T.E.A.M în cadrul orelor de curs, reducerea comportamentelor de bullying și cyberbullying, îmbunătățirea portofoliului de metode și mijloace didactice inovative referitoare la creșterea abilităților digitale ale elevilor, creșterea competențelor lingvistice și culturale ale elevilor și profesorilor, exerciții de reflecție asupra activităților asistate ale cadrelor didactice implicate în stagiile de job shadowing, realizarea unor stagii de predare și formare pentru directori în școlile europene, realizarea unui auxiliar didactic cu planuri de lecții ale profesorilor participanți și jurnale de proiect ale elevilor dar și susținerea de acțiuni de valorizare și de diseminare a activităților în comunitățile locale, naționale și internaționale.

            Activitățile derulate în cadrul mobilității de grup a elevilor au constat în susținerea de ore comune cu elevii spanioli, ore desfășurate bilingv în limba engleză deoarece școala utiliza sistemul bilingv, învățarea prin cooperare urmărind parcurgerea a 5 activități cu temă STEM/STEAM, a 5 activități care au utilizat aplicațiile digitale și a 5 activități cu metode de combatere a bullyingului și a cyberbullyingului. Elevii români împreună cu elevii spanioli au socializat a doua parte a zilei participând la vizitele de studiu de la Turnul de aur și corabia Sao Victoria, Parcul Maria Luisa și Piața Spaniei. Elevii români au fost impresionați de facilitățile oferite de sistemul bilingv de educație spaniol, de respectul față de școală și față de profesori, de colaborare dintre școală și părinți, de relațiile de colegialitate și de prietenie dintre elevii spanioli. După încheierea orelor din școală, elevii și profesorii români au vizitat obiective culturale și turistice în acord cu tema proiectului: Arhivele Indiilor de Vest, Palatul Alcazar, Catedrala Sfânta Maria și turnul La Giralda, Muzeul de Arte frumoase, expoziția Murillo. Orașul Sevilia a reprezentat în epoca marilor descoperiri geografice punctul central de unde au pornit marii exploratori: Cristofor Columb, Fernando Magellan și Juan Sebastian El Cano, fapt care a condus la centrarea activităților noastre de învățare în școală spaniolă pe aprofundarea acestor noțiuni geografice cu ajutorul modelelor didactice STEM/STEAM. Au fost implicați în schimbul de grupuri de elevi pe termen scurt, 6 eleve din instituția noastră dintre care jumătate beneficiază de burse sociale, provin din familii monoparentale sau au tichete sociale, în vederea incluziunii elevilor în mobilități Erasmus+ a celor cu oportunități reduse.

            În cadrul stagiile de job shadowing profesorii români au asistat personalizat la orele de la la clasele primare și gimnaziale în funcție de nevoile de formare profesională și de specialitatea fiecăruia. Un aspect important l-au constituit discuțiile referitoare la tematica disciplinei a activităților asistate împreuna cu profesorii spanioli, discuțiile cu conducerea școlii despre activitățile din școală, proiecte, parteneriate, activitățile cu părinții. Activitățile de job shadowing au fost consemnate în jurnalul de proiect prin intermediul fișelor de reflecție, vor fi continuate utilizându-se platforma eTwinning, prin realizarea unor lecții cu metode, materiale, aplicații digitale însușite în școala spaniolă care vor fi structurate într-un auxiliar didactic În acest flux de mobilitate, doamna director Fetti Romana Iulia a fost îndrumată de directorul școlii spaniole în legătură cu documentele manageriale, cu gestionarea eficientă a relației cu cadrele didactice, cu comunitatea școlară, colaborarea eficiente cu părinții, proiecte și parteneriate, specificul sistemului bilingv etc. Profesorii participanți și-au consolidat competențele lingvistice, competențele digitale, metode anti-bullying, competențele civice și culturale, competențele STEM/S.T.E.A.M prin lecțiile realizate, prin vizitele tematice, prin dezvoltarea relațiile de prietenie cu elevii și profesorii spanioli. Un aspect important în buna derulare a evenimentului mixt a fost realizat prin acțiuni de vizibilitate prin intermediul paginilor de Facebook ale școlilor, paginile personale ale profesorilor participanți, paginii de Twinspace a proiectului.

Experiențele educaționale din școala spaniolă constituie conținutul auxiliarul didactic comun: ,,S.T.E.A.M Labs” care va fi realizat cu ajutorul aplicației Canva sub forma unei resurse educaționale deschise cuprinzând între paginile ei: jurnalele de proiect ale elevilor, proiectele de lecție cuprinzând bune practici inspirate din experiențele de învățare spaniole, jurnalele foto, articole, chestionare etc. Mulțumim școlii din Sevilia, Spania pentru bunele practici educaționale împărtășite, pentru eforturile depuse, pentru realizarea cu succes a fluxului nostru, în special profesoarei Cristina Fernandez Garcia și doamnei director Monica Poyato Roldan.

Deoarece instituția noastră educațională păstrează legături cu foști absolvenți peste ani, ne-am bucurat de timpul petrecut împreună cu familia Lari Ioan, absolvent al promoției 1994 care a parcurs aprox. 150 de km de la reședința spaniolă spre Sevilia pentru a petrece câteva ore în compania noastră și îi mulțumim pe această cale pentru eforturile depuse și pentru mandarinele aduse din livada pe care o administrează.

Acreditarea Erasmus+ contribuie la dezvoltarea de competențe interculturale și lingvistice, la schimbări în stilurile de predare, la adoptarea de metode și mijloace didactice noi, la utilizarea la clasă a unor metode de combatere a bullyingului și la consolidarea viziunii că educația este de fapt învățare pe tot parcursul vieții.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus Plus, noul program al Uniunii Europene în domeniul educației, formării profesionale, tineretului și sportului.Toate informaţiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.

 

           

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5