INVIEREA MANTUITORULUI PREFIGUREAZA INVIEREA OMULUI
Vestea cea buna, adica Evanghelia propovaduita de Mantuitorul a fost un mesaj religios si moral, nu politic sau social, iar ideea de forta a acestuia este « Imparatia lui Dumnezeu » inteleasa ca o ordine noua adusa lumii, ca stare de credinta, virtute si fericire sufleteasca. Principiul raporturilor dintre oameni este iubirea, cea mai mare porunca si cea mai mare realizare a vietii morale crestine, iubirea de Dumnezeu ca Tata si iubirea de oameni ca frati. Iisus Hristos a vorbit si a lucrat cu autoritatea si puterea lui Dumnezeu, a declarat dumnezeirea si misiunea Lui mesianica mantuitoare, a avut o viata morala de o inaltime sufleteasca unica si incomparabila, iar invatatura Sa a oferit-o in cuvinte, pilde si imagini de o frumusete, simplitate, sinceritate si intelepciune supraomeneasca. Prin Jertfa adusa Tatalui, Hristos restaureaza si indumnezeieste si firea omeneasca, iar directia acestei Jertfe este indreptata spre Dumnezeu, dar si spre firea omeneasca asumata de El, si prin ea, spre ceilalti oameni.
Realizarea iubirii desavarsite si egale cu toti, prin comunicarea deplina cu toti, prin cunoasterea deplina a tainelor tuturor, prin incalzirea de iubirea si intelegerea deplina a tuturor, prin disparitia banuielilor si a judecatilor ascunse, aceasta este Imparatia cerurilor. Trupurile inviate ale oamenilor vor fi de lumina, dar nu fara o structura interioara, nu ca niste manifestari inconsistente. Misterul trupului inviat si al universului restaurat este misterul materiei induhovnicite. Trupul omului este destinat vesniciei in unicitatea lui ca si sufletul si persoana lui. Trupurile inviate raman neschimbate dupa fiinta, insa vor fi induhovnicite, dar nu vor inceta de a fi trupuri, nici nu va iesi trupul din starea naturala proprie. Se va ridica insa din muritor in nemuritor. Materia induhovnicita va fi ridicata prin Duhul la un nou plan al existentei care se va deosebi de materia insufletita a trupului nostru pamantesc, cu mult mai mult decat se deosebeste acesta de materia neansufletita. Sensibilitatea violenta, saraca si grosolana a placerilor carnale va fi convertita in sensibilitatea de fine si pure trairi ale descoperirii frumusetilor comuniunii.
Adaugă comentariu nou