LICEUL TEHNOLOGIC AGRICOL BISTRIȚA scrie din nou povestea implicării – un nou proiect de SERVICE-LEARNING finalizat cu succes
Liceul Tehnologic Agricol Bistrița a marcat încheierea proiectului de service-learning „Educație pentru sănătate, sustenabilitate și comunități durabile” printr-o activitate de celebrare, care a reunit elevi, profesori și membri ai comunității locale.
Coordonat de profesorii Mora Elena Mihaela, Puțura Simona Maria, Tamaș Cristina Teodora și Cifor Daniela, proiectul a fost implementat cu sprijinul Fundației Noi Orizonturi și a avut ca scop promovarea unui stil de viață sănătos, protejarea mediului și consolidarea legăturilor comunitare.
Evenimentul de încheiere a inclus o recapitulare a activităților desfășurate, denumită „Firul roșu”, și un moment creativ intitulat „Mesaj pentru viitor – Sticla Timpului”. În cadrul acestuia, fiecare elev a fost invitat să reflecteze asupra experienței trăite, să-și exprime dorințele pentru viitor și să transmită un gând bun către sinele său viitor. Toate mesajele au fost strânse și așezate simbolic într-o sticlă, care urmează a fi deschisă peste un an, pentru a le oferi elevilor ocazia de a-și reaminti aspirațiile și progresul parcurs.
Pe parcursul proiectului, elevii au participat la lecții bazate pe metoda service-learning, au organizat campanii de informare în grădinițe și școli gimnaziale, au colaborat cu colegi de liceu pentru realizarea de materiale de promovare a unui stil de viață sănătos și a protejării mediului, și au desfășurat activități practice alături de preșcolari în sera grădiniței.Proiectul a fost o oportunitate valoroasă pentru elevi de a aplica cunoștințele teoretice în contexte reale, de a-și dezvolta abilități practice și de a contribui activ la bunăstarea comunității.
Voci din proiect
Proiectul a fost o experiență benefică, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice implicate.
„Pentru mine, acest proiect a fost mai mult decât o activitate școlară. Am învățat că putem schimba lumea pas cu pas, chiar și prin lucruri mici – cum ar fi să le vorbim celor mici despre sănătate sau să plantăm semințe cu grijă. Mi-a plăcut mult să lucrez în echipă și să simt că facem ceva important pentru comunitatea noastră.”
Simona, elevă în clasa a X-a
„Ce am reușit cu acest proiect nu poate fi măsurat doar în numărul de activități. Am crescut împreună cu elevii noștri – în empatie, responsabilitate și implicare. Service-learning înseamnă educație vie, care se întoarce în comunitate și lasă urme pozitive.”
prof. Mora Elena Mihaela
Citiţi şi:
- Service-learning în cadrul proiectului ”Natura în oraș”
- Învățarea prin proiecte în serviciul comunității (Service-Learning) metodă aplicată la Liceul Tehnologic Agricol Bistrița
- Școala Gimnazială ”Lucian Blaga”- mobilitate Erasmus pentru un climat educațional mai prietenos. O școală despre elevi și pentru elevi!
- Semințele viitorului – educație, responsabilitate și implicare comunitară. Elevii de la LIceul Agricol Bistrița, alături de preșcolarii de la Trenulețul Veseliei
- 15 elevi ai Școlii Gimnaziale Lucian Blaga, în proiectul Natura în oraș
Adaugă comentariu nou