Școala Gimnazială ”Lucian Blaga” - mobilitate Erasmus pentru un climat educațional mai prietenos. O școală despre elevi și pentru elevi!
În cadrul proiectului de acreditare Erasmus, Școala Gimnazială ”Lucian Blaga” Bistrița va desfășura patru fluxuri de mobilități LEGS - ”Learn, Explore, Grow, Succeed” – deviza sub care se reunesc cele 4 obiective alese de școală.
Acreditarea Erasmus face parte din cadrul acțiunii cheie, sprijinind formarea profesională a cadrelor didactice, a mobilității elevilor, inclusiv a celor cu oportunități reduse, a creșterii eficientizării procesului de recunoaștere a competențelor dobândite prin intermediul certificatelor de tipul Europass.
Obiectivele instituției noastre se centrează pe creșterea abilităților de comunicare, reducerea comportamentelor de agresivitate și bullying și utilizarea de metode și mijloace didactice inovative în procesul didactic. De asemenea se urmărește creșterea competențelor lingvistice și culturale, pentru o extindere națională, internațională.
În perioada 18-23 martie 2024, s-a desfășurat primul flux de mobilități. Cursul de formare A Project Management System for a Better Quality of Teaching s-a desfășurat în Barcelona, Spania. Acesta răspunde obiectivului de a dezvolta competențele de comunicare printr-un demers incluziv. Furnizorul de formare a fost selectat deoarece propune o componentă inovatoare, respectiv conceptul de Service Learning. Un proiect de Service-Learning se află la intersecția dintre două componente: cea de învățare a elevului și cea de sprijin a comunității. Raportându-ne la nevoia de învățare, proiectul de Service-Learning are în vedere ca elevii să își formeaze o serie de competențe și cunoștințe specifice materiei predate, dar învață în ce măsură pot pune în folosul comunității ceea ce învață. Sfera de acțiune este mult mai largă, fiind dezvoltate spiritul civic, inteligența emoțională, relația cu ceilalți. În ceea ce privește relația cu problemele comunității, elevii identifică o nevoie reală a comunității lor, înțeleg și propun soluții care sunt sustenabile, care contribuie la rezolvarea unor aspecte vulnerabile.
Printre avantajele acestui curs de formare a fost accesul la metodologia managementului de proiect, componenta service- learning, utilizarea de aplicații digitale noi, interacțiunea cu sistemul educațional spaniol.Participarea la acest curs are ca scop reconfigurarea demersului didactic la clasă. Profesoarele participante vor realiza sesiuni de formare la nivelul școlii. Pe termen lung, se estimează ca, în rândul elevilor, să crească nivelul de comunicare și acceptare, printr-o mai bună înțelegere a sinelui, a comunității și a societății. De asemenea, se dorește ca elevii și profesorii să descopere și să valorifice beneficiile lucrului în echipă.Prin participarea la aceste formări, am avut ocazia să colaborăm cu profesori din Spania, Italia, Cehia, ocazie pentru a crea contacte noi în vederea viitoarelor mobilități ale elevilor sau de job-shadowing pentru cadre didactice.
Prof. pt. înv. primar Delia Maria Băieș
Citiţi şi:
- Învățarea prin proiecte în serviciul comunității (Service-Learning) metodă aplicată la Liceul Tehnologic Agricol Bistrița
- Educație europeană Erasmus pentru elevii de la Școala Gimnazială ” Lucian Blaga”
- Service-learning în cadrul proiectului ”Natura în oraș”
- Erasmus News- Colegiul Național Petru Rareș Beclean
- Școala Gimnazială "Lucian Blaga" Bistrița- "Împărtășind Experiența: Job Shadowing pentru Profesori", Portugalia, "Explorând Noi Orizonturi Profesionale prin Erasmus+ Job Shadowing"
Adaugă comentariu nou