Educație europeană Erasmus pentru elevii de la Școala Gimnazială ” Lucian Blaga”

Obiectivele proiectelor Erasmus+ sunt, de regulă, la zi cu ceea ce se întâmplă în societate tocmai pentru a determina individul să conștientizeze cum afectează acțiunile sale mediul înconjurător, pe de o parte și, pe de altă parte, pentru a învăța cum să comunice cu persoane de alte naționalități, stabilind împreună modalitatea prin care se poate lua atitudine cu privire la aceste probleme cotidiene. Temele des dezbătute fac referire la schimbările climatice, reciclare, stereotipuri, prejudicii și discriminare, energia regenerabilă, inteligența artificială, importanța sportului și a sănătății mintale, importanța artelor, impactul rețelelor de socializare, comunicarea eficientă și creativă.

În cadrul proiectului de acreditare Erasmus+, Școala Gimnazială ”Lucian Blaga” Bistrița a desfășurat a treia mobilitate din cadrul celor patru fluxuri de mobilități LEGS - ”Learn, Explore, Grow, Succeed” – deviza sub care se reunesc cele 4 obiective alese de școală. Acreditarea Erasmus face parte din cadrul acțiunii cheie Erasmus+ 2022-1-RO01-KA120-SCH-000110637- LEGS (Learn-Explore-Grow-Succeed- 2023-1-RO01-KA121-SCH-000137894), sprijinind formarea profesională a cadrelor didactice, a mobilității elevilor, inclusiv a celor cu oportunități reduse, a creșterii eficientizării procesului de recunoaștere a competențelor dobândite prin intermediul certificatelor de tipul Europass.

Obiectivele instituției noastre s-au centrat pe creșterea abilităților de comunicare, reducerea comportamentelor de agresivitate și bullying și utilizarea de metode și mijloace didactice inovative în procesul didactic. De asemenea s-a urmărit creșterea competențelor lingvistice și culturale, pentru o extindere națională, internațională. Unul dintre avantajele majore ale acestei activități constă în posibilitatea de a împărtăși experiența acumulată de-a lungul anilor cu colegii și elevii. Astfel, se creează un cadru propice pentru schimbul de idei și bune practici între cadre didactice și elevi, contribuind la o cultură a colaborării.

În perioada 13-17 mai 2024 s-a desfășurat al treilea flux de mobilitate din cadrul acreditării și a constat în activitati special concepute pentru cei 9 elevi ai Școlii Gimnaziale ”Lucian Blaga” Bistrița. Participarea celor 9 elevi și 2 profesori însoțitori în activitățile didactice din școala P.K. Yavorov, Chirpan din Bulgaria s-a axat pe obiectivele Erasmus: comunicare, dezvoltare a competențelor verzi și a competențelor digitale. Activitățile s-au defășurat într-un mod interactiv și dinamic, iar buna colaborare dintre elevii români și bulgari a dus la concretizarea obiectivelor urmărite. Primirea delegației din Bistrița de către școala gazdă a fost deosebit de călduroasă, elevii dovedind că o bună comunicare în limba engleză poate să înlăture barierele și să creeze contexte de comunicare valoroase. Conform programului de învățarea agreat, participanții din Bistrița au avut ocazia să experimenteze lecții concepute după modelul PBL, project based learning. Unitatea de învățământ din Chirpan este colegiul cu cel mai ridicat procent de elevi care urmează facultăți în domeniul medicinei și informaticii. Acest aspect a constituit o motivație pentru delegația de elevi din România, majoritatea dintre ei aflați în preajma examenului de Evaluare Națională, de a descoperi că învățarea constituie poarta spre succes. Elevii au desfășurat activități complexe: informatică, ecologie, arte, competiții sportive pentru exersarea competențelor de comunicare, de integrare, de voluntariat și implicare civică. O activitate  de relaxare și creare de resurse de învățare  prin metoda Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning a avut loc prin vizitarea Parcului Dendrologic Damascena și a domeniului viticol Triandafilov.

Prin intermediul activităților desfășurate profesorii și elevii implicați au putut descoperi noi abordări și tehnologii educaționale, realizând progrese semnificative și învățând unii de la alții că împreună pot crește nivelul de comunicare și acceptare, iar reușita unui proiect constă în munca în echipă. Această adaptare continuă este crucială pentru menținerea relevanței și eficacității procesului educațional într-o lume în continuă schimbare.

 

Prof.  Rusu Codruța Cornelia

Prof. Oros Alina Maria

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5