Învățarea prin proiecte în serviciul comunității (Service-Learning) metodă aplicată la Liceul Tehnologic Agricol Bistrița

,,BIODIVERSITATE AGRICOLĂ: SEMINȚE AUTOHTONE PENTRU O COMUNITATE DURABILĂ” este titlul proiectului de service-learning implementat  de Liceul Tehnologic Agricol Bistrița în anul școlar 2023-2024 și finanțat de Fundația Noi Orizonturi.

În luna martie anunțam cu bucurie că  propunerea de proiect a echipei Liceului Tehnologic Agricol Bistrița a fost declarată câștigătoare la competitia de proiecte SERVICE LEARNING LA CLASA 2024.Propunerea noastră este o continuare a proiectului ,,CLUBUL DE BIODIVERSITATE AGRICOLĂ” proiect inițiat de FNO în parteneriat cu Casa Semințelor în anul scolar 2022-2023. Atunci am descoperit nevoia comunității de a salva semințele autohtone, adaptate condițiilor de mediu,rezistente la boli și dăunători, cu șanse ridicate de producție și fără  impact negativ asupra mediului.Datorită semnalelor pozitive primite  din comunitate, elevii au venit cu ideea să continuăm și în acest an școlar (2023-2024) schimbul de semințe cu comunitatea.

Astfel în perioada martie-iunie 2024 am desfășurat o serie de activități utilizând abordarea pedagogică de tip „învățare prin proiecte de serviciu în folosul comunității” prin care dorim să  creștem relevanța învățării la clasă.

,,Prin Service-Learning, școala poate face legătura între ceea ce propune spre învățare și aplicații practice în viața de zi cu zi și poate deveni un partener solid în rezolvarea problemelor locale.”FNO

Activități desfășurate în cadrul proiectului:

  1. Campania ,,CULEGĂTOR DE SEMINȚE AUTOHTONE” -scopul campaniei a fost acela de a salva  semințe din soiurile cultivate în județul Bistrița-Năsăud de generații pentru ca urmașii noștri să se poată bucura la rândul lor de ele.
  2. Activități la clasă și integrarea în orele de specialitate a unor materiale de informare cu privire la  Obiectivele de Dezvoltare Durabilă Agenda 2030.
  3. Proiectarea și realizarea GRĂDINII SENZORIALE - o grădină care sa stimuleze toate cele cinci simturi cu ajutorul plantelor, unde văzul, mirosul, tactilul, auzul și gustul, sunt provocate la maxim.
  4. Construcție spațiu de compostare și hotel pentru insecte
  5. Semănatul culturilor pe parcela din grădina COMUNITARIA a liceului
  6. Organizarea de tururi ghidate pentru comunitate și elevii bistrițeni dornici să se conecteze cu natura.
  7. Amenajarea unui spațiu pentu păstrarea semințelor colectate din comunitate - Mini bancă de semințe autohtone.

După cum ne spune și numele, proiectul de învățare prin serviciu în folosul comunității este o metodă care facilitează învățarea elevilor implicându-i în rezolvarea unei probleme din comunitatea lor (școală, vecinătate, localitate ) În proiectele de service-learning, elevii joacă un rol central. Aceștia aplică ce au învățat la clasă, devin agenți ai schimbării pozitive în comunitățile lor.

Prof.coord. Mora Elena, Puțura Simona, Homei Lucia

Liceul Tehnologic Agricol Bistrița

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5