Modernizarea drumurilor judeţene Domneşti-Albeştii Bistriţei, Sânmihaiu de Câmpie-Visuia şi Beclean-Chiochiş, estimată la peste 86 milioane lei. Consiliul Judeţean va solicita fonduri de la Guvern!

Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, reunit în şedinţă de îndată, a adoptat, în unanimitate,  proiectul de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiții „Modernizare drumuri județene DJ 154D Domnești-Nețeni-Albeștii Bistriței, DJ 162 Sânmihaiu de Câmpie-Visuia, DJ 172A Beclean-Chiochiș”, în vederea demarării în cel mai scurt timp a proiectului pentru obținerea fondurilor de la bugetul de stat, prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Obiectivul de investiții are lungime totală de 43,647 km, acesta fiind împărțit în trei loturi. Valoarea totală a investiţiei este de 86.330.608,42 lei (cu TVA), din care Construcţii+Montaj  reprezintă 77.310.074,25 lei.

Lotul 1, “Modernizare DJ 154D, km 0+000 – 7+540, Domnești-Nețeni-Albeștii-Bistriței”, are o lungime de 6,902 km și leagă localitatea Domnești de sectorul modernizat anterior pe acest drum, la intrarea în localitatea Albeștii Bistriței. Valoare totală este de  2.160.685,00 lei (inclusiv TVA).   

Lotul 2, “Modernizare DJ 162, Km 18+526 – km 28+633, Sânmihaiu de Câmpie-Visuia”, are o lungime de 9,493 km, este amplasat în intravilanul și extravilanul localităților Sânmihaiu de Câmpie, Miceștii de Câmpie și Visuia. În zona respectivă se găsesc terenuri agricole, obiective economice și locuințe proprietate personală. Valoare totală a proiectului este de 31.572.920,60 lei.  

Lotul 3, “Modernizare DJ 172A, Km 0+000 – Km 26+000, Beclean – Chiochiș”, are o lungime  de 26,090 km. Valoarea totală a investiţiei este de 42.597.002,82 lei.  Drumul județean 172A propus pentru modernizare are, în prezent, atât sectoare cu structura rutieră suplă alcătuită din straturi asfaltice așezate pe fundație din materiale granulare, cât și sectoare cu structura rutieră rigidă alcătuită din dale de beton așezate pe fundație din materiale granulare. Structura rutieră prezintă diverse tipuri de degradări specifice îmbrăcăminților asfaltice: gropi, făgașe, fisuri, suprafețe faianțate, cât și degradări specifice drumurilor cu dale de beton: tasări, fisuri și crăpături, gropi, astfel încât, circulația se desfășoară cu dificultate în special pe timp nefavorabil.

Starea tehnică a acestor sectorare de drum propuse pentru modernizare este necorespunzătoare desfășurării în condiții de siguranță și confort a traficului rutier, nefiind asigurată lățimea standard a părții carosabile pe toată lungimea traseului, curbe neamenajate corespunzător, fără asigurarea vizibilității optime, zone instabile, impracticabil pentru mijloace de transport obișnuite.

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5