Salariu variabil, în funcţie de competenţele profesorului
Ministerul Educaţiei propune în dezbatere un set de principii şi criterii care să stea la baza evaluării performanţei didactice în vederea definirii unor componente variabile a salariului cadrelor didactice. Temele propuse sunt dezbătute în şcoli, urmând ca pe 28 noiembrie rezultatele să fie transmise din judeţ spre minister. Dintre principiile de evaluare a cadrelor didactice amintim performanţa realizată în clasă, managementul unităţilor de învăţământ, salarizarea diferenţiată, atribuirea deciziei de evaluare directorului, rolul inspectoratelor şcolare limitându-se la controlul calităţii procesului didactic. Evaluarea cadrelor didactice trebuie să pornească de la progresul şcolar, la începutul anului elevii fiind testaţi pe baza unor subiecte formulate la nivel naţional. Rezultatele testelor vor fi punct de plecare pentru evaluarea ulterioară internă şi externă. Performanţa didactică este evaluată prin criterii de măsurare a progresului şcolar (note, evaluări naţionale), criterii privind implicarea cadrului didactic în organizaţia din care face parte (roluri asumate, activităţi extracurriculare, parteneriate), criterii privind activitatea profesorului din persoectiva elevului, părinţilor şi a comunităţii (evaluarea de către Consiliul de Administraţie, conciliul profesoral, elevi, părinţi, comunitate).
Citiţi şi:
- Corpul de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale, înființat prin decizie a ministrului Monica Anisie. Vezi cum te poţi înscrie!
- 85 de comisii la Evaluarea Naţională la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a
- “Educaţia şi cercetarea sunt parte a soluţiei ieşirii din criză”
- Mihai Mureşan: Aşteptăm din partea Ministerului Educaţiei…interes
- Manuale școlare clasa 4- un suport de calitate pentru rezultate excelente la Evaluarea Națională
Adaugă comentariu nou