Translatio mediologicum
Într-o precedentă mutabilitate a conceptului de MEDIA înspre MEDIOLOGY s-a încercat o reconceptualizare “Um-Begriffluchkeit” a phenomenului Info-Energetic de la nivelul humanului ca şi cotidian al timpurilor “Daily Times” sau “Tageszeiten”.
De ce ar fi necesară, sau chiar imperios necesară această translaţie de la Media la Mediology această Mutabilitate informaţională a timpului nostru? Fiindcă orice phenomen viu “bios-logos” sau “lebendige phenomenon” este supus şi se supune legilor de mutabilitate de flexibilitate, adaptându-se perpetuu la noile condiţii de piaţă competitivă “Free Trade Mark”, la noile re-coordonări Info-technologice, Info-ştiinţifice, Info-sociologice în care însăşi Gândirea Consumatorului “Denkverbraucher” suferea o mutaţie “Denkumschaltung” egal în măsura lui de cititor, ascultător sau privitor; capacitatea de percepţie a lui “Fähigwahrnehmung” este clar în extindere, este mutatis mutandis în extensiunea lui cogitatio, fiindcă gândirea lui este asaltată de o multiplicitate informaţională fără precedent “unequalized” în istoria timpurilor moderne.
Technologiile începutului de Millennium trei în forma Cyber-Space sau Cyber Space-Time au dat un impuls teribil tuturor formelor de comunicare, care sunt atât de Mass, cât şi de Globalizare; rapidele invenţii şi revoluţii în comunicare au oferit saltului Cyber posibilitatea de a privi Ziar-Radio-Televiziune ca elemente clasice ale Informaţiei dintr-un trecut Secol XX, care pare oarecum “out of date”, adică în “Antiq-uitizare”!
Acum Triada ZRT, care erau ele însele revoluţii, este într-un fel de amurg “Zeitung-Radio-TV-Dämmerung”, fiindcă technologiile Internet, Network, WWW sau (video) telephoniei mobile dau o independenţă deosebită consumatorului, inter-comunicându-se instantaneu (quasi-instantaneu) şi făcându-l un participant – chiar în forma virtuală – la acţiune. Noile technologii ale Elektronului, această unitate naturală electro-magnetică. Au permis o rapidă şi multilaterală sincronizare de realitate “Syncronisierung der Wirklichkeit”, care măreşte percepţia de Adevăr în phenomen “Wahrheit in der Phenomen” care conduce la creşterea gradului de libertate “Freiheit” în mobilitate şi decizionalitate. Suntem sub presiunea continuă a cuantelor Info-energetice, apărând un nou Principiu de Equivalenţa în Perceptivitate şi Emisivitate (între) “Wahrnehmbarkeit/ Emissions-barkeit”.
Trăim era în care spaţiile de cunoaştere sunt cuantificate informaţional, în care putem fi prezenţi aproape oriunde pe Glob “Dabei-sein ist fast alles”, putând trăi de asemenea aproape toate Erele
străbunului nostru Pământ “ancestor’s Earth”. Suntem participanţi re-activaţi atât ai trecutului cât şi viitorului “Zuschauer von gestern und morgen” în care Informaţia Ştiinţifică “Science-Info” se depăşeşte (pe r se) (per sepe sine însuşi) re-creând un “Ikonmedium”, re-structurând voinţa de putere înspre voinţa de imagine “Macht der Wort-eikon” sau “Willen zur Bild-eikon”.
Textul însuşi se hypertextualizează prin WWW sau World WORT Web, conducând la o inopribilă creştere a cercetării “growing of Info-researching”. Mediology devine astfel reală “translatio Mediologicum” ca extindere a ontologicului, “Ausweitung unserer Sine”, re-proiectându-se înspre altă faţă Human/Computer “Human-Computer Gesicht” spre însufleţitul de visări ale lui Universal Mediology, în formele virtual-pragmatice ale Câmpurilor Unificat-Informaţionale.
Adaugă comentariu nou