Întârzierile din sezonul de contrucţii şi instabilitatea politică au influenţat negativ cifra de afaceri a Teraplast
Teraplast SA, furnizor de soluţii şi sisteme în domeniul instalaţiilor şi construcţiilor din România, a realizat în primul semestru al anului 2012 o cifră de afaceri de 98,52 milioane lei şi un profit operaţional înainte de dobânzi, impozite şi amortizări (EBITDA) de 6,99 milioane lei.
Potrivit unui comunicat de presă al companiei, “cifra de afaceri a fost influenţată negativ de condiţiile meteorologice extreme din primele două luni ale anului, care au întarziat lansarea sezonului de construcţii, iar ulterior de instabilitatea politică, ce a generat blocarea finanţărilor pentru numeorase proiecte publice”. În acest context, vânzările de sisteme pentru infrastructura de mediu (care au cea mai importantă pondere în cifra de afaceri) nu s-au realizat conform previziunilor. Scăderea pe infrastructură a fost compensată de evoluţia peste aşteptări a segmentelor de profile PVC pentru tâmplarie, de ferestre şi usi (TeraGlass) şi de granule PVC.
Mai mult, exporturile au crescut cu 48,25% raportat la aceeaşi perioadă din 2011 şi au ajuns să reprezinte peste 17% din cifra de afaceri, faţă de 11% în 2011.
„Evoluţia companiei din primele şase luni ale anului 2012 a fost influenţată de condiţiile extreme ale perioadei de extrasezon, de volatilitatea crescută a preţului materiilor prime, dar şi de instabilitatea politică din ţară. Cu toate acestea, volumul vânzărilor reflectă reorientarea către pieţele de export, iar profitabilitatea este pe un trend de redresare, care estimăm că va fi chiar mai evident în următoarele luni din 2012. Este puţin probabil ca în a doua jumătate a anului să asistăm la o deblocare a segmentului de infrastructură, însă vom contracara această situaţie prin dezvoltarea segmentelor de business în creştere (profile de tâmplărie, ferestre, uşi şi granule PVC) şi prin extinderea prezenţei noastre pe pieţele externe, reducând astfel influenţa negativă a situaţiei de pe piaţa internă.
Rezultatele primului semestru arată deja o pondere crescută a exporturilor, acestea fiind în creştere cu aproximativ 48% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi ajungând să aibă o contribuţie în creştere în cifra de afaceri a Teraplast (17%, faţă de 11% anul trecut). Mai mult decât atât, restructurările operaţionale implementate în ultimele 12 luni, dar şi continuarea programului de dezvoltare a principalelor linii de business, ne-au adus în situaţia unui profit operaţional îmbunăţăţit şi creează premisele revenirii la valori pozitive ale profitului net în următoarea perioadă”, declară Ştefan Bucătaru, director general Teraplast.
Citiţi şi:
- Teraplast mizează în 2013 pe creşterea vânzărilor pe pieţele externe
- Veşti bune! Grupul TeraPlast marchează o creștere cu 71% a profitului net în primul semestru
- Produsele TeraGlass au ajuns în 12 țări în 2018. Peste 70% din cifra de afaceri provine din export
- Grupul TeraPlast și-a dublat cifra de afaceri în semestrul I, față de aceeași perioadă din 2017
- Investițiile și achizițiile accelerează creșterea Grupului TeraPlast
Adaugă comentariu nou