Dascăli orădeni și sângeorzeni uniți de 1 Decembrie pentru a se forma profesional
Centrul Misionar pentru Tineret ,,Ioan Bunea" din Sîngeorz- Băi, prin amabilitatea preotului Paul Gavriloaie, a fost gazda unui curs de formare profesională organizat de Asociația pentru Educație și Formare ,,TopFormalis" din Oradea,care , în perioada 30 noiembrie-2 decembrie 2017 a reunit cadre didactice din învățământul primar, gimnazial și liceal din Oradea , Sîngeorz-Băi și Maieru, tema fiind Fiziognomia și arta în activitatea didactică.
Formatorii cursului , psih. Alin Crețu (Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 1 Tileagd) și prof. Mircea Boțog (Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor), dar și organizatorul acestei întâlniri conf.univ.dr. Valentin Cosmin Blândul au reușit , cu profesionalism și dăruire , să aducă ,, soarele" în sufletele și mințile celor prezenți, dornici de a afla cât mai multe lucruri noi care să-i ajute în cariera didactică.
La începutul întâlnirii, președintele Asociației , conf. univ. dr. Valentin Blândul a făcut câteva precizări : ,, Asociația pentru Educație și Formare ,,TopFormalis" din Oradea este o asociaţie non-guvernamentală şi non-profit care îşi propune creşterea calităţii în actul educaţional prin promovarea unor cursuri / activități specifice educaţiei non-formale. Prin misiunea şi obiectivele sale, Asociaţia se adresează tuturor cadrelor didactice, precum şi celor care, sub o formă sau alta, sunt implicaţi în fenomenul educaţional, pentru a-i sprijini să se dezvolte profesional şi personal, promovând idei şi valori definitorii pentru o societate modernă, în care educaţia nu se realizează exclusiv în spaţiul formal al şcolii. Pe acest fond şi ca o particularitate a Asociaţiei, aceasta a pornit la drum cu intenţia de a continua cursurile de formare continuă pe care membrii săi fondatori le-au demarat la Stâna de Vale încă din anul 2006. Mai mult, ne propunem să dezvoltăm şi diversificăm oferta noastră de formare realizată prin strategii specifice educaţiei non-formale, prin promovarea unor evenimente academice ce sperăm să vină în întâmpinarea necesităţilor profesorilor care predau în învăţământul preuniversitar şi universitar."
Fiecare dintre noi interacționăm cu oamenii din jurul nostru. Mai ales noi, cadrele didactice, care lucrăm cu elevii, contribuim efectiv la formarea și dezvoltarea personalitații elevului. Prin natura meseriei pe care o avem educăm, învățăm și formăm caractere. Cadrul didactic modelează personalitatea elevului, în mod direct sau indirect prin exemplul personal. Cunoașterea elevilor, a personalității lor, este o condiție primordială în ceea ce privește educația. A forma caractere este o artă pe care fiecare cadru didactic devotat își dorește să o desăvârșească.
Acest curs a venit în întâmpinarea cadrelor didactice prin perfecționarea mijloacelor de cunoaștere a personalității elevilor, dar și a adultului în general. A oferit modele de recunoaștere a caracterului, mijloace de identificare a personalității, căi de comunicare a stărilor sufletești, folosind mijloace psihologice, dar și artistice. Interacționând cu cei din jurul nostru transmitem și recepționăm mesaje legate de personalitatea noastră, de starea noastră sufletească, „citim” caracterul și personalitatea celor din jur, iar ei „ne citesc ”pe noi. Cum trebuie exprimat un mesaj personal în mod adecvat? Care sunt trăsăturile care s-au imprimat pe chipul nostru? Dar pe chipul celor care ne înconjoară? Cum se exprimă aceste trăsături psihologice în artele vizuale? au fost câteva întrebări care și-au găsit răspuns în cadrul activității.
,,Analiza fiziognomiei, tehnici de recunoaștere și exprimare practică ( testul Szondi )", ,,Relevanța și influența pe care o au culorile în viața noastră (testul Luscher)" sau ,,Tehnici de interpretare artistică prin desen" au ajutat cursanții să recunoască trăsăturile specifice diferitelor personalități, modul de exprimare, interacțiunea ,, semnelor corpului" cu fiziognomia și vestimentația, dar și dezvoltarea capacității de exprimare artistică.
Multitudinea de aplicații practice a făcut ca acest curs să fie în totalitate interactiv, deci interesant. S-a socializat, s-au legat prietenii, s-au făcut planuri de viitor chiar și la masa comună de 1 Decembrie , de la care nu au lipsit tradiționala fasole cu cârnați și gustoasele ,, gogoși sîngeorzene". Finalul întâlnirii a aparținut Muzeului de Artă Comparată, care, prin intermediul artistului plastic Maxim Dumitraș, le-a oferit tuturor momente de relaxare și încântare , nelipsind promisiunile de revenire.
Înv. Anuța Pop
Școala Gimnazială ,, A.P. Alexi"- Sîngeorz- Băi
Citiţi şi:
- Experiențe de învățare Erasmus + pentru cadre didactice de la Școala Gimnazială "Ștefan cel Mare", la Napoli!
- Educaţia, câştig pentru elevi
- Educaţia non-formală
- Jocul- activitate formală și nonformală care favorizează incluziunea, la Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” din Bistrița
- Diversitate la...Anieș
Adaugă comentariu nou