Concurenţă dură şi fără scrupule: Pâinea de Chiochiş, refuzată de marii retaileri şi aruncată pe jos la Beclean
Afacerea pâinii fără amelioratori de la Chiochiş, o primă iniţiativă a Cooperativei „Zestrea” gândită de primarul Vasile Silaşi pentru a ajuta fermierii de pe valea Meleşului, pare să nu fie pe placul concurenţei dar nici pe cel al marilor retaileri.
O spune chiar primarul Silaşi, cel care a încercat să plaseze singura pâine fără amelioratori în marile magazine, dar fără succes: „ Nu credeam că această lume a panificaţiei să aibă atâte încrengături, atâtea interese, care mai de care, atât economice, cât şi politice. Din păcate, nu am reuşit să ne impunem, deşi, am avut foarte multe contacte cu retaileri din Bistriţa, am fost refuzaţi elegant. Nu există o dorinţă evidentă pentru a comercializa pâinea noastră”, spune Silaşi.
Un exemplu de retailer care a refuzat direct propunerea venită din partea Cooperativei „Zestrea” este cel al „Kaufland” care a motivat refuzul spunând că firma cu comercializează produse de panificaţie de la producători locali.
„Cu toate acestea, noi vindem în continuare la magazinele mici ale văii Meleşului, sigur, la vară, vom trage linia şi vom vedea cât suntem de rentabili. Tot atunci vom decide dacă mai continuăm sau închidem afacerea”, explică Vasile Silaşi.
Silaşi mai spune că în magazinele unde ajunge pâinea de Chiochiş, aceasta este cumpărată, oamenii o caută pentru e o pâine sănătoasă, fără amelioratori, probabil că asta deranjează”, a mai menţionat primarul din Chiochiş.
De cealaltă parte, compania Kaufland România a venit cu precizări. "Suntem deschiși să colaborăm cu Cooperativa „Zestrea” din Chiochiș imediat ce spațiul de la raft ne va permite listarea de furnizori noi. Colaborăm deja cu succes cu mai multe Cooperative și suntem încântați de astfel de parteneriate. Furnizorii regionali sunt prezenți în toate magazinele noastre, inclusiv în zona Chiochiș. Diversitatea sortimentului și necesarul de consum din zonă sunt asigurate de către mai mulți producători locali, în acest moment. Suntem printre puținele companii care au ca prioritate în politica de achiziție colaborarea cu producători locali și avem peste 50% produse din România, iar în ce privește sortimentul de pâine, 100% provine de la furnizori locali", a declarat compania, într-un comunicat remis redacţiei.
Concurenţă dură şi fără scupule
În privinţa magazinelor din oraşul Beclean, situaţia este în felul următor: „ Deşi a fost primită foarte bine, acum, unii patroni îmi spun că nu mai vor să vândă această pâine. La unul din magazine am avut o experienţă neplăcută cu unul din producători şi, care ne-a aruncat pâinea pe jos”, a conchis primarul Silaşi.
Reamintim că pâinea de la Chiochiş este făcută după o reţetă tradiţională din zonă, care este secretă, pentru pâinea în cauză se folosesc doar ingrediente din sat, iar aditivii lipsesc. În brutărie se produc în jur de 1.000 de pâini pe zi. Primarul a creat până acum şapte locuri de muncă, urmând să fie în total zece localnici angajaţi. Pentru această pâine se foloseşte făină produsă la o moară din oraşul Beclean. O astfel de pâine costă 2,5 lei sau 6 lei (cea de aproape două kilograme).
Citiţi şi:
- Pâine caldă de la Chiochiş pentru preşedintele Radu Moldovan
- Proaspătă și albă, de la Chiochiș. Cooperativa are ZESTRE. Primarul Vasile Silași: Prima pâine produsă de noi, fără aditivi
- Vasile Silaşi: DSVSA B-N obligă oamenii să-şi limiteze efectivele la cinci exemplare
- Chiochiş. Fonduri europene pentru promovarea produselor tradiţionale din carne de porc. De la brutărie, la carmangerie
- Moș Crăciun a venit mai devreme la Bozieș adus de primarul Vasile Silași și de viceprimarul Papp Andrei
Adaugă comentariu nou