Sfat de la Protecţia Consumatorilor:

Nu semnaţi cu ochii închişi!

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor a readus în atenţie problemele cu care se confruntă populaţia în domeniul serviciilor financiare-bancare, aceasta fiind şi tema dezbătută ieri, la Bistriţa. La întâlnirea găzduită de sala de şedinţe a Palatului administrativ au participat reprezentanţi ai instituţiilor bancare din municipiul Bistriţa, dar şi ai instituţiilor deconcentrate, însă consumatorii de rând s-au lăsat aşteptaţi, chiar dacă nemulţumirile acestora sunt destul de numeroase.

În 2010, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa-Năsăud au fost înregistrate 197 reclamaţii din partea bistriţenilor, aceştia sesizând existenţa unor clauze abuzive în contractele de credit, refuzul băncilor de a reeşalona credite, neoperarea în termen a plăţilor, majorarea nejustificată a dobânzilor, raportarea la Biroul de Credit fără notificare, perceperea unor comisioane de risc etc. Potrivit comisarului şef, Dina Suciu, o parte din reclamaţii au fost soluţionate pe cale amiabilă, prin renegocierea contractelor de credit. Acolo unde nu s-a găsit înţelegere, în favoarea consumatorului, pentru neregulile constatate au fost aplicate amenzi în valoare de 320.000 lei.

Anul trecut, CJPC BN a efectuat şapte controale pe tema serviciilor financiare, fiind verificate 47 puncte de lucru ale operatorilor economici. Pentru abaterile constatate, 18 instituţii financiare au fost sancţionate cu amenzi în cuantum de 690.000 lei.

Totuşi, pentru a nu ajunge în situaţia de a vă „război” cu băncile prin intermediul CJPC sau prin instanţe, ar fi indicat să vă informaţi asupra prevederilor contractelor de credit. „Verificaţi cu atenţie costurile creditului. Solicitaţi un exemplar al contractului şi o simulare a costurilor (banca are obligaţia de a emite un grafic de rambursare cu rate egale şi un grafic de rambursare cu rate descrescătoare, iar dumneavoastră aveţi dreptul de a alege). Citiţi cu atenţie contractul, verificând clauzele contractuale, drepturile şi obligaţiile, termenele de plată, comisioanele, dobânda penalizatoare”, sunt doar câteva dintre sfaturile pe care vi le dau comisarii bistriţeni de la Protecţia Consumatorilor.

Dacă sunteţi printre fericiţii care au finalizat rambursarea unui credit, solicitaţi documentul care atestă stingerea tuturor obligaţiilor dintre părţi şi asiguraţi-vă că orice alte obligaţii financiare sunt lămurite pentru a nu vă trezi înregistrat la Biroul de Credit pentru… datorii neplătite.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5