Palatul Copiilor Bistriţa, proiect Comenius în Spania
La Mijas, în Spania, s-a derulat a cincea întâlnire din cadrul proiectului multilateral Comenius “Eco-tour 2.0”, realizat de Palatul Copiilor Bistriţa împreună cu opt instituţii de învăţământ din Olanda, Spania, Polonia, Italia, Turcia, Slovacia, Grecia şi Finlanda, la care au participat 30 profesori şi 48 de elevi din şcolile partenere. Palatul Copiilor Bistriţa a fost reprezentat de profesorii Sever Suteu, directorul institutiei, Teodor Puscaş şi Iulia Istrate (coordonatorul proiectului Comenius Multilateral Eco-tour 2.0) şi elevii Răzvan Ştefan Dologa, Cristina Livia Scurtu, Bianca Alexandra Folfa şi Ionut Emilian Chiforescu.
Întâlnirea a avut ca obiective conştientizarea tuturor factorilor implicaţi în educaţie de necesitatea realizării unui spaţiu care să permită dezvoltarea armonioasă a copiilor sub toate aspectele, formarea conştiinţei şi comportamentului ecologic al elevilor, formarea competenţelor de voluntariat , de comunicare şi cooperare în grup , la elevi, în scopul implicării în problemele comunităţii, stimularea potenţialului şi sensibilităţii artistice a elevilor, pregătirea cetăţeanului actual şi viitor pentru a influenţa pozitiv deciziile politice, economice şi sociale cu privire la mediu
Pe parcursul întâlnirii dn Spania, echipa din Bistriţa a desfăşurat activităţi ce au vizat educaţia ecologică şi integrarea europeană, gazdă fiindu-le şcoala IES TORRE ALMENARA din oraşul Mijas, care îşi desfăşoară activitatea într-o clădire nouă cu dotări tehnologice moderne. Aici, elevii din ţările partenere în proiect au aflat despre sistemul de învăţământ din Spania, preocupările lor de a avea o educaţie de calitate şi de a integra pregătirea profesională a elevilor, în conformitate cu cerinţele actuale ale economiei mondiale. S-au realizat materiale multimedia - film tematic(ecoshow), cu privire la activităţile de protejare a mediului inconjurător şi activităţile derulate în cadrul proiectului Comenius. Profesorii coordonatori din fiecare ţară, autori ai scenariilor, au regizat filmările, iar elevii, au interpretat ca actori. Rolurile de protagonişti în filmele ecologice au fost un stimul pentru formarea comportamentului ecologic prietenos cu mediul şi pentru asumarea responsabilităţii tuturor privind protejarea naturii. Elevii au participat la activităţi sportive, la petrecerea costumelor, realizate din materiale reciclabile, la Ziua interculturală - Aflarea unor metode creative pentru depăşirea barierelor în comunicarea interculturală. Delegaţiile au participat la întâlniri pe teme ecologice in cadrul primariei din Mijas şi la Inspectoratul şcolar din Malaga cu reprezentanţi ai oficialităţilor locale. Au fost vizitate obiectivele turistice din zona Muzeul miniaturilor din Mijas, sanctuarul Virgen de la Peña şi complexul format din biserica Parroquial de la Inmaculada Conception, Muzeul Picasso din Malaga, Teatrul Roman, Plaza de Toros, Paseo del Parque, Palatul episcopal, Nuestra Señora de la Victoria, Castelul Alcazaba, Biserica Santo Cristo de la Salud, Castelul Gibralfaro. Proiectul “Eco-tour 2.0” este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius – Lifelong Learning Programme.
Adaugă comentariu nou