Eco-tour 2.0 - o experienţă de neuitat!

Pe parcursul a doi ani de activitate, proiectul Comenius Eco-tour 2.0 a oferit elevilor şi profesorilor de la Palatal Copiilor Bistriţa şansa de a lucra în echipă cu colegi din alte 8 ţări europene – Olanda, Spania. Grecia, Italia, Polonia, Turcia, Finlanda şi Slovacia.
Toate activităţile desfaşurate pe parcursul parteneriatului Comenius au urmarit atingerea urmatoarelor obiective:
 constientizarea importanţei conservării biodiversitatii şi a Reţelei Ariilor Naturale Protejate;
 dezvoltarea conştiintei ecologice, a simţului responsabilităţii, a solidarităţii dintre indivizi pentru pastrarea şi ameliorarea mediului;
 dezvoltarea capacităţii de a lua decizii, de a identifica si a pune in practică solutii pentru prevenirea si rezolvarea problemelor concrete legate de relatia individului cu mediul sau de viaţă;
 promovarea ecoturismului ca mijloc de educaţie si odihnă activa, cu abordarea aspectelor legate de biologie, chimie, istorie, etnografie si folclor, ecologie, sport pentru sanatate;
 dezvoltarea competentelor de limba engleza si introducerea cuvintelor importante din limbile oficiale ale tarilor implicate in proiect: finlandeza, spaniola, olandeza, italiana, poloneza, romana, slovaca, greaca si turca.
 imbunatatirea abilităţilor de utilizare a TIC (tehnologia informatiei), atât pentru elevi, cat si pentru profesori.
 pregatirea cetăţeanului actual si viitor pentru a influenta pozitiv deciziile politice, economice si sociale cu privire la mediu.
Au fost emotii de început, primii paşi în derularea unui proiect Comenius, constituirea echipei de proiect, stabilirea responsabilitatilor fiecarui participant, realizarea materialelor de prezentare, realizarea"Studiului asupra reducerii impactului activităţilor umane asupra climei şi limitarea efectelor schimbărilor climatic asupra apei", material publicat in cartea “Water and Ecotourism”, realizarea brosurii “10 Reguli pentru a fi un bun ecoturist”, fise de activitate si evaluare, materiale multimedia, pliante, eseuri, jurnale de calatorie, albume foto si multe, multe alte materiale realizate de membrii echipei Comenius.
De neuitat rămân impartasirea experientelor in cadrul intalnirilor de proiect, cand echipe de elevi si profesori din cele 9 tari europene partenere, participau la activităţi comune, valorificand astfel sansa unei experiente didactice de nepreţuit.
Prima intalnire din orasul Vranov nad Topl’ou, Slovacia(14 -18 noiembrie 2011), ne-a oferit tuturor sansa de a ne cunoaste, de a afla informatii despre sistemele educationale si metodele didactice folosite în fiecare dintre ţările partenere în proiect.
Pe parcursul celei de-a doua întalniri de proiect din oraşul Mytilene, Grecia (19-24 martie 2012), au fost prezentate rezultatele activităţilor si studiilor experimentale desfasurate de fiecare ţară parteneră, au fot desfaşurate activităţi experimentale comune, de identificare a parametrilor apei in golful Kalloni şi influenta acesteia asupra coloniilor de pasari(in special flamingo), cu sprijinul specialistilor de la Centrul de Studiul al Mediului din Lesvos si activitati de identificare si restaurare la Muzeul de Istorie Pietrified Forest Sigri, din nordul insulei Lesvos, sesiuni interactive de monitorizare si control realizate pe fragmente de lemn petrificat;
In cadrul intalnirii de proiect din Romania, participanţii au desfăşurat activităţi de identificare şi monitorizare specifice(zona Valea Blaznei din cadrul rezervaţiei), fiind îndrumaţi de doi reprezentanţi ai Parcului Naţional Munţii Rodnei si s-au familiarizat cu echipamentele utilizate pentru astfel de activităţi; au fost prezentate materialele multimedia de promovare a unei zone cu potenţial turistic din fiecare tara parteneră, unul din produsele finale ale primului an de activitate a proiectului multilateral Comenius ECOTOUR 2.0; au participat la activităţi experimentale in cadrul Padurii Pedagogice de la Tasuleasa, un loc in care copii si adolescentii învaţă cum funcţionează, cât de complex şi ce frumos este organismul pădurii. Pădurea Pedagogică se întinde pe o suprafaţă de trei hectare şi conţine 29 de elemente practice care i-au ajutat pe tineri să înţeleagă rolul apei curate în natură, relaţia apei cu oamenii şi pădurea, dar şi felul în care aceste trei elemente coexist; au participat la un schimb de experienta in cadrul unei intâlniri de analiza şi discuţii a activitatilor derulate de fiecare partener pe parcursul primului an de activitate a proiectului, ce a avut ca tema “Utilizarea TIC în ecoturism şi educaţia ecologică (studiul apei şi ecoturismului în fiecare din cele 9 ţări partenere)”; prezentarea cărţii “Water and Ecotourism”.
Datorită specificului instituţiei de învăţământ IPSSAR “ G. MATTEOTTI” din Pisa, Italia(formarea viitorilor profesionişti în domeniul serviciilor publice: comerţ, alimentaţie publică şi turism) partenerii în proiect au participat la activităţi practice în laboratoare, alături de elevii italieni, au asistat la activităţi demonstrative, cum ar fi prepararea tradiţionalei pizza italiena, degustarea a peste 6 sortimente de pizza şi a multor alte specialităţi din bucătăria italiana. În work-groups, elevii au lucrat la prepararea vestitei mozzarella, brânza cult a bucătăriei italiene care se bucură de popularitate peste tot în lume .Toti participanţii au avut posibilitatea să constate că bucătăria italiană este caracterizată prin flexibilitate, o gamă largă de ingrediente şi o bogată varietate regionala a reţetelor. Felurile de mâncare reprezintă un element important al stilului de viaţă italian şi reflectă în principal cultura şi istoria acestui popor.
Şi a sosit si momentul ultimei mobilităţi de proiect, săptamana 08-13.04.2013 in Mijas, Spania. Delegatiile au participat la întalniri pe teme ecologice în cadrul Primariei din Mijas si la Inspectoratul şcolar din Malaga cu reprezentanti ai oficialitatilor locale(primarul si responsabilii pe proiecte si educatie ecologica).Cu totii am participat la activitati sportive, la petrecerea costumelor, activitatea Ecoshow si Ziua interculturala.
Câte amintiri frumoase, experienţe de neuitat şi prietenii pentru o viaţă…
Pe parcursul acestui proiect, noi echipa Comenius, de la Palatul Copiilor Bistriţa am fost ambasadori ai învăţămantului bistriţean, ambasadori ai României şi considerăm că ne-am indeplinit cu cinste misiunea.
Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

Coordonator proiect,
Prof.Iulia Istrate
Palatul Copiilor Bistriţa

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5