Pistă pentru biciclete Bistriţa "Nord"

Octavian I. Ardelean şi prietenii "NU 1 Nord"

Pistă pentru biciclete ’’NORD’’

 Nu dorim Varianta Ocolitoare 1Nord. Suntem împotrivă ca traficul de tranzit să treacă prin mijlocul orașului Bistrița și prin mijlocul cartierelor Unirea și Viișoara.

Pădurea Studenților (Schulerwald) este în proces de modernizare prin proiectul „Modernizarea şi extinderea infrastructurii turistice de agrement şi a utilităţilor conexe în Municipiul Bistriţa – Pădurea Schulerwald”.

Pe lângă pădurea propriu-zisă și noile amenajări de agrement și sportive, se va construi un traseu de 1.7 km ciclism off-road. Este necesar să putem ajunge la acest traseu cu bicicletele.

Pentru aceasta este nevoie de o pistă de biciclete care să poată colecta iubitorii de natură și de mișcare din Bistrița, Unirea, Viișoara, Sigmir, Slătinița etc. Mai precis vrem o pistă pe traseul străzilor Calea Clujului, Drumul Cetății, Simion Mândrescu și Lucian Blaga.

În mare parte a traseului spațiu permite construirea unei piste de bicilete, ca și exemplu este strada Drumul Cetății.

Necesitatea acestui traseu pentru biciclete este aratată în „Amenajare piste de biciclişti în municipiul Bistriţa Studiu de soluţie” realizat de VSU GmbH.

Pista Nord va avea conexiuni cu doua din traseiele propuse pentru biciclişti, la intersecțile cu străzile Libertăți, Soarelui, Sigmirului și respectiv Lucian Blaga.

Dorim ca acest traseu pentru biciclişti să fie cuprins în actualizarea PUG municipiului Bistrița.

 Octavian I. Ardelean şi prietenii NU 1Nord

 

Comentarii

23/09/13 09:45
alt... cititor ...

Exact ! Dupa cum vedeti, la nimeni nu-i place ca un drum de fluientizarea traficului rutier, sa fie "pe langa " ori sa "treaca prin "... localitatea, zona, cartierul... "sau"... !
Problema este ca un "cioban" veritabil si priceput, nu se lasa si " nu duce oile sa bea apa , de unde si dupa cum zbiara magarul... " ... ci ... efectiv dupa cum stie "el " ca este sanatos, util si necesar ( ca sa ma exprim asa... mai pe "limba mea"... de contaran ce sunt ). No, cam tot asa ceva-i si cu "centura" asta sau cum d.racu-i va zice...
Peste tot, exista un "proiect"... peste tot... fiecare locuitor se gandeste la confortul sau si cum i-ar veni "lui" bine si nu celorlalti... dar, problema este sa se faca ceea ce este in interesul social al majoritatii .
Pana una alta, la Bistrita-Sud ( 2)... exista deja un proiect aprobat, exista fonduri alocate nerambursabil de la CE si se dau locuri de munca bistritenilor pentru o lunga perioada de timp, iar acest drum, nu va afecta nici Viisoara, nici Bistrita si nici Unirea si mai mult... este exact " in calea " celor care afluiesc dinspre Moldova in drumul lor, spre Mures ori Cluj si invers... ceea ce alte "variante" nu satisfac deloc aceasta problema.
Deci... fiecare cu ale sale... !

23/09/13 11:43
Vizitator

Tot mai mult se contureaza ideea construirii centurii ocolitoare a Bistritei inafara orasului. Varianta 2Sud este la fel de tampita ca si 1Nord, deoarece orasul are nevoie sa scape de traficul de tranzit care-l aglomereaza inutil.
Orice primar intreg la cap se lupta sa scoata traficul de tranzit din localitatea pe care o pastoreste (vezi centura ocolitoare a Clujului, a Sibiului sau chiar a Gherlei). Ce poti sa spui despre un primar care vrea cu orice pret sa introduca traficul greu si de tranzit prin oras? Daca nu e tampit, atunci sigur are un interes personal. Fara indoiala, Bistrita are nevoie de o centura ocolitoare, care sa scoata inafara orasului traficul de tranzit si astfel sa poata fi regandita circulatia urbana. Varianta 2Sud este la fel de tampita ca si 1Nord. Este adevarat ca Bistrita are nevoie de o artera de circulatie si in partea de sud, care sa mai descongestioneze traficul din interiorul orasului. De altfel nu odata primarul Cretu, si-a manifestat optiunea pentru centura “ocolitoare” in varianta sud, argumentand ca aceasta in 20- 25 de ani va deveni o strada in oras. Este un mod de gandire cel putin ciudat. Pai daca ai nevoie de o strada urbana de ce sa construiesti ditamai centura pentru trafic greu prin oras, cu pretul distrugerii unui simbol al orasului care este Padurea Codrisor? Apoi trebuie tinut cont de faptul ca pentru sudul orasului “piesa de rezistenta” ramane raul Bistrita. Prin urmare ar putea fi luat in considerare un proiect complex de regularizare a cursului raului Bistrita de la intrarea in Unirea si pana la iesirea din Sarata. Acest proiect ar trebui sa aiba drept prioritate un lac penrtu decantarea apei in amonte de Unirea, astfel incat orasul sa fie strabatut din nou de o apa limpede. Poate ca in proiectul de amenajare a raului Bistrita ar putea fi prinsa si mutarea statiei de epurare in aval de Viisoara. De asemenea, amenajarea malurilor raului ar putea include o artera de circulatie de tip splai pe malul stang al apei.
Asadar, cu mai multa gandire si mai putina inversunare, din partea primarului, orasul Bistrita poate avea atat centura ocolitoare inafara localitatii cat si o artera de circulatie de tip splai la sud, pe malul stang al raului, care sa faca legatura intre Unirea la Viisoara, ambele obiective (atat centura cat si splaiul) putand fi realizate cu fonduri europene din programe operative sectoriale (POS) diferite. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor (vezi pe internet : P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill). In acelasi mod ar putea fi intocmite proiecte pentru alte portiuni ale malurilor râului, fiecare cu particularitatile sale. Functia de baza pentru calea rutiera splai trebuie sa ramana legatura intre principalele locuri de agrement, avand in vedere ca râul trece pe langa parcul municipal, parcul tineretului si lacul MHC. In acelasi timp, odata cu amenajarea malurilor râului, chiar si pe malul drept al apei ar putea sa rezulte o artera de circulatie continua de tip splai care sa includa cel putin o pista de biciclete si care sa lege zonele de agrement de la Unirea la Viisoara.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5