NU varianta ocolitoare 1NORD

Suntem împotriva Variantei Ocolitoare 1NORD din Hotărârea Consiliului
Local Bistriţa nr.71 din 2010 respectiv din studiul IPTANA.
Suntem împotrivă ca tot traficul de tranzit şi tot traficul greu să
treacă prin mijlocul oraşului Bistriţa şi prin mijlocul cartierelor
Unirea şi Viişoara.
Suntem împotrivă pentru că multe case vor trebui să fie dărâmate.
Varianta 1Nord este total ilegală pentru că aproape tot traseul ei se
află în intravilanul oraşului, vezi Ordonanţa de Guvern nr.43 din 1997
privind regimul drumurilor.
Nici CNADNR nu preferă varianta 1NORD, fiindcă varianta 1NORD nu
îndeplineşte criterile pentru o variantă ocolitoare fiindcă sar fi aflat
în apropierea de zone rezidenţiale şi fiindcă nu deserveşte traficul de
tranzit.
Vrem ca Pădurea Schullerwald împreună cu cele două ştranduri şi
bazele sportive din zonă să nu fie agresate de Varianta Ocolitoare. Pentru
iubitorii de mişcare vrem o pistă de biciclişti şi pietoni pe acest
traseu care să urce până în Pădurea Schullerwald.
Nu vrem ca oraşul să fie despărţit şi blocat în două prin
construcţia Variantei Ocolitoare.

Octavian I. Ardelean şi prieteni NU 1NORD

Comentarii

09/09/13 23:09
Coco

Decideti-va! Ori e varianta OCOLITOARE or e varianta SEPARATOARE!?!? Nu mi se pare sa trebuiasca mult creier ca sa intelegi despre ce e vorba.

10/09/13 08:28
Vizitator

Nimeni nu a pus problema variantei actuale (1 NORD) care intr-adevar a devenit o strada in oras, chiar una foarte aglomerata. Totusi, avand in vedere ca ponderea traficului greu vine dinspre nord si vest (Cluj, Oradea, Baia Mare) nu este rational sa inghesui tot tranzitul prin sudul orasului, in cea mai linistita zona la mai putin de 500 m de parc , de casa de cultutura, de stadion si pe la poarta spitalului TBC. De aceea in mod logic centura ocolitoare trebuie facuta pe la nord, aceasta avand avantajul de a prelua si traficul de pe DN 17C inainte ca acesta sa ajunga in oras. Varianta ocolitoare pentru trafic greu prin nord la care se face referire ar urma sa porneasca din DJ 151 deviata spre Valea Boilor, pe dupa ROMBAT, urmand pe dupa firma Leoni apoi pe dupa Cartierul Subcetate, pe la Statiunea pomicola facand jonctiunea cu DN 17C de unde descarca traficul de tranzit dupa care se indreapta catre iesirea din Unirea spre Livezile. O prelungire de cca 5 km pe Valea Magherusului ar putea prelua si traficul de pe DN15A, undeva intre Crainimat si Sieu Magherus.
In acest fel, actuala centura ar putea fi descongestionata creind un acces mai bun spre zonele de agrement din zona. Dar nici zonele de agrement din sudul orasului nu trebuie sacrificate prin introducerea traficului greu in apropierea lor, prin varianta de centura 2 Sud . De aceea, ar putea fi luat in considerare un proiect complex de regularizare a cursului raului Bistrita de la intrarea in Unirea si pana la iesirea din Sarata. Acest proiect ar trebui sa aiba drept prioritate un lac penrtu decantarea apei in amonte de Unirea, astfel incat orasul sa fie strabatut din nou de o apa limpede. De asemenea, amenajarea malurilor raului ar putea include o artera de circulatie de tip splai pe malul stang al apei.
Asadar, cu mai multa gandire si mai putina inversunare, din partea primarului, orasul Bistrita poate avea atat centura ocolitoare prin nord cat si o artera de circulatie de tip splai la sud, pe malul stang al raului, care sa faca legatura intre Unirea la Viisoara, ambele obiective (atat centura cat si splaiul) putand fi realizate cu fonduri europene din programe operative sectoriale (POS) diferite. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor (vezi pe internet : P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill). In acelasi mod ar putea fi intocmite proiecte pentru alte portiuni ale malurilor râului, fiecare cu particularitatile sale. Functia de baza pentru calea rutiera splai trebuie sa ramana legatura intre principalele locuri de agrement, avand in vedere ca râul trece pe langa parcul municipal, parcul tineretului si lacul MHC. In acelasi timp, odata cu amenajarea malurilor râului, chiar si pe malul drept al apei ar putea sa rezulte o artera de circulatie continua de tip splai care sa includa cel putin o pista de biciclete si care sa lege zonele de agrement de la Unirea la Viisoara.

10/09/13 10:59
Ganditor

Pentru Vizitator referitor la afirmatia ''Nimeni nu a pus problema variantei actuale (1 NORD)'', precizez ca:
1Nord, 2Sud si 3Sud sunt singuele traseie analizate de CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri nationale din Romania), Consiliu Local Bistrita respectiv IPTANA.

10/09/13 20:39
NU 1NORD

Pentru cei interesati de blocarea variantei 1Nord ne gasiti pe Facebook sub denumirea "NU Nord".

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5