Planuri pentru Regenerare urbană la Beclean

Orașul Beclean va beneficia de o regenerare a zonelor publice pietonale, fiind incluse toate spațiile adiacente DN17 de la I.P. Reteganul până la Ion Creangă, cu ajutorul fondurilor europene.

Ca o primă etapă, recent a fost finalizată documentaţia proiectului ,,Regenerarea urbană a spațiilor publice ale orașului Beclean”, în directă conexiune cu celelalte proiecte prevăzute prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a orașului. După cum se ştie două dintre aceste proiecte sunt în fază de finalizare în această perioadă, este vorba despre proiectul Drumul Gării din Beclean – imbunătăţirea mobilităţii urbane şi proiectul Dezvoltarea mobilităţii urbane în oraşul Beclean. Etapa II. Extinderea.

Noul proiect de regenerare urbană are rolul de a îmbunătăți calitatea vieții comunităţii locale și va face ca spațiile pietonale publice ale orașului Beclean să fie percepute ca un tot unitar interactiv.

Orașul Beclean se încadrează în tipologia orașelor transilvănene de dimensiuni medii, având un centru care se extinde de-a lungul unei străzi principale, pe parcursul căreia se pot întâlni o înșiruire de spații urbane reprezentative și care adăpostesc repere importante pentru comunitatea locală.

Printre principiile adoptate în proiectul de regenerare se numără:


1. Implementarea suprafețelor de tip “shared-space” prin care se elimină segregarea traseelor auto de cele pietonale și cele destinate traficului velo, 

 2. Uniformizarea suprafețelor pietonale prin utilizarea aceluiași tip de finisaj, în acest fel, se definește cu claritate traseul pietonal, 
 3. Accentuarea interacțiunii între pietoni și spațiile comerciale aferente nivelurilor parter ale clădirilor,
 4. Protejarea traficului pietonal de circulația auto prin delimitări alcătuite din plantații de vegetație joasă, medie sau înaltă, prin bolarzi ficși sau retractabili (acolo unde se pretează acest lucru), 
 5. Marcarea zonelor pietonale prin aceeași materialitate și fără diferențe de nivel la traversările drumurilor destinate traficului auto ,
 6. Păstrarea vegetației înalte actuale și restructurarea spațiilor verzi într-un mod eficient și uniform astfel încât acestea să poată deveni un loc de joacă interactiv
 7. Utilizarea detaliilor de calitate într-un mod corespunzător astfel încât intervențiile să fie durabile și ușor de înțeles de către participanții la traficul auto-velo-pietonal, 
 8. Regândirea parcărilor astfel încât să se reducă emisiile de carbon în centrul orașului, 

 9. Chioșcurile de pe frontul Vestic al străzii Oborului se vor regândi într-o manieră contemporană, cu zone de umbră pentru pietoni, iar vegetația va fi eficient amplificată prin adoptarea unui acoperiș înverzit.

 

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5