Primarul Mircea Romocea: Vom lansa licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare a oraşului Năsăud!

Primăria Năsăud  a semnat protocolul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, având ca obiectiv central varianta ocolitoare a oraşului. Demersul vine ca urmare a schimbărilor care au avut loc în managementul CNAIR.

„Primăria Năsăud va finanţa realizarea studiului de fezabilitate pentru acest proiect de importanţă majoră, cu posibilitatea de a putea recupera ulterior suma din fonduri europene nerambursabile. Noi am prevăzut pentru acest an suma de 560.000 lei. Odată ce vom avea documentele semnate în original de ambele părţi, vom demara procedura de achiziţie publică pentru elaborarea documentaţiei tehnice”, ne-a declarat primarul Mircea Romocea.

Anul trecut, la sediul administraţiei năsăudene, a avut loc o întâlnire pe această temă de proiectare, la care au participat autorităţi judeţene şi locale, dar şi actualul ministru Marcel Boloş al Fondurilor Europene şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor.  

La cea vreme s-a menţionat că varianta ocolitoare  a Năsăudului este inclusă în cadrul reţelei de drumuri transregio, respectiv Transregio Bucovina şi Transregio Rodna, în condiţiile în  care Master Planul prevede obligativitatea unor astfel de variante pentru obţinerea fondurilor europene de modernizare a acestor drumuri naţionale.

Pentru oraşul Năsăud au fost identificate patru alternative pentru această variantă ocolitoare, însă în urma analizei cost-beneficiu a fost stabilită o rută de 4,75 km cu o valoare estimativă de 9,4 milioane euro fără TVA. Practic, va fi nevoie de construcţia unui pod peste râul Someş, dar şi peste calea ferată, dar şi a altor patru podeţe peste torenţi, pentru drum fiind preconizată o viteză de rulare de 90 km/oră.

 

 

 

Comentarii

14/05/20 10:36
cititor

Pai ar cam trebui sa nu este chiar ca in Beclean, dar totusi... este o problema , maiales intre intersectia inspre Rebrisoara si Judecatorie ( Parchet ) ... unde se despart apoi " drumurile " ...
Oricum nu este ca in Beclean unde este dezastrul... dezastrului...

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5