Primarul Mircea Romocea: Vom finanţa realizarea studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare a oraşului Năsăud! Investiţia, estimată la 9,4 milioane euro

Primăria Năsăud a organizat astăzi o şedinţă de lucru având pe agendă două proiecte majore pentru oraş, respectiv stabilirea temei de proiectare aferente variantei ocolitoare şi regenerarea urbană pentru cartierul de blocuri, pentru exerciţiul financiar 2021-2027. Preşedintele Consiliului Judeţean – Emil Radu Moldovan, prof. univ. dr. Răzvan Dobre – director în ministerul Transporturilor, ing. Cosmin Păunescu  din ministerul Transporturilor, Marcel Boloş – director general al ADR Nord-Vest, reprezentanţi ai firmei de proiectare şi consultanţă Novelty, coordonaţi de managerul Alexandru Palcău, consilieri judeţeni şi locali, dar şi specialişti din cadrul instituţiei, au răspuns invitaţiei primarului Mircea Romocea.

          „Vă mulţumesc că aţi dat curs invitaţiei noastre, ne revedem la Năsăud cu două teme de proiectare extrem de importante pentru comunitatea năsăudeană, respectiv centura ocolitoare  a oraşului şi un proiect de regenerare urbană”, a precizat, din capul locului, primarul Mircea Romocea.

          Răzvan Dobre, director în cadrul ministerului Transporturilor, a prezentat un material despre varianta ocolitoare a oraşului Năsăud, „o iniţiativă incipientă, pe care Direcţia de Proiecte Strategice, în conformitate cu Master Planul General de Transport încearcă să o lanseze, şi anume de a rezolva conflictele de trafic şi în a decongestiona oraşele de nivel II”. Acesta a precizat că varianta ocolitoare  a Năsăudului este inclusă în cadrul reţelei de drumuri transregio, respectiv Transregio Bucovina şi Transregio Rodna, în condiţiile în  care Master Planul prevede obligativitatea unor astfel de variante pentru obţinerea fondurilor europene de modernizare a acestor drumuri naţionale.

Dobre a precizat că pentru oraşul Năsăud au fost identificate patru alternative, însă în urma analizei cost-beneficiu a fost stabilită o rută de 4,75 km cu o valoare estimativă de 9,4 milioane euro fără TVA. Practic, va fi nevoie de construcţia unui pod peste râul Someş, dar şi peste calea ferată, dar şi a altor patru podeţe peste torenţi, pentru drum fiind preconizat o viteză de rulare de 90 km/oră.

Este un proiect pilot pe care încercăm să-l implementăm şi să-l multiplicăm şi în alte localităţi mai mici decât municipiile reşedinţă de judeţ pentru că există în Master Plan, avem bani pentru acestea şi au valoare mare atât pentru transportatori, cât şi pentru comunităţile tranzitate”, a spus directorul Răzvan Dobre de la Ministerul Transporturilor.

În context, primarul Mircea Romocea a menţionat că o astfel de investiţie este extrem de importantă pentru că Năsăudul este blocat în zilele de joi şi nu numai, urmând să propună Consiliului Local realizarea din fonduri proprii a studiului de fezabilitate, după modelul Becleanului, tocmai pentru a putea urgenta semnarea unui contract de finanţare pentru proiect tehnic şi execuţie.

De altfel, directorul general al ADR Nord-Vest, Marcel Boloş a precizat că banii alocaţi pentru studiul de fezabilitate pot fi recuperaţi din fonduri europene.

„Cu excepţia zonei de Câmpie, avem nevoie de centură ocolitoare aproape pentru fiecare comună, după cum arată traficul şi cum a crescut numărul mijloacelor de transport. E de salutat dacă aţi pornit cu varianta ca dumneavoastră, Consiliul Local Năsăud, să finanţaţi studiul de fezabilitate pentru a putea face paşi mai mari înainte pe modelul oraşului Beclean. Vă încurajez să faceţi astfel  de lucruri pentru că veţi fi pregătiţi înaintea altora. (...) Oamenii au nevoie de foarte multe lucruri, dar variantele ocolitoare, în momentul de faţă au devenit priorităţi zero. (...) Am primit o promisiune că DN 17D va intra în integralitate în modernizare, pentru că avem foarte mare nevoie de a găsi o soluţie alternativă la Pasul Tihuţa. Ne străduim pentru reabilitarea, modernizarea acestui drum naţional, avem promisiunea că până în 15 septembrie se va duce mai în faţă şi licitaţia pentru drumul expres de la Petea-Dej-Bistriţa. Avcem însă o problemă majoră cu forţa de muncă, în domeniul construcţiilor. Salut iniţiativa domnului primar Romocea şi a colegilor lui”, a concluzionat preşedintele Radu Moldovan.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5