Profitabilitatea Grupului TeraPlast a crescut cu 26%, în contextul creșterii cifrei de afaceri cu 23% în primul semestru
Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a înregistrat o creștere cu 23% a cifrei de afaceri în primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Evoluția pozitivă a cifrei de afaceri de la 338 milioane de lei, la peste 416milioane de lei se datorează creșterii prezenței regionale, dezvoltării portofoliului de clienți, precum și extinderii rețelei de distribuție.
În aceeaşi perioadă, EBITDA a crescut cu 26%, de la peste 28 milioane leila peste 35milioane lei, continuând trendul ascendent pe care s-a înscris Grupul în ultimii ani.
„Rezultatele înregistrate în primele șase luni sunt în concordanță cu proiecţiile noastre de continuare a evoluţiei ascendente și a strategiei de îmbunătățire a marjei, asumată încă de anul trecut. Dacă în 2018ne-am concentrat pe consolidarea business-urilor nou intrate în Grup, anul acesta ne-am propus creștere susţinută, prin extinderea prezenței regionale și dezvoltarea capacităților de producție, în cadrul unui plan ambiţios de investiții”a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
Principalii indicatori, mii lei
GrupTeraPlast |
S1 2019 |
S1 2018 |
Creștere (%) |
Cifra de afaceri |
416,338 |
338,494 |
23% |
EBITDA |
35,683 |
28,299 |
26% |
S1 2019 |
S1 2018 |
Creștere (%) |
|
TeraPlast - Instalații, Granule și Profile tâmplărie |
|||
Cifra de afaceri |
167,684 |
130,751 |
28% |
EBITDA |
15,234 |
11,091 |
37% |
S1 2019 |
S1 2018 |
Creștere (%) |
|
Wetterbest - Țiglămetalică |
|||
Cifra de afaceri |
105,178 |
82,362 |
28% |
EBITDA |
5,106 |
4,174 |
22% |
S1 2019 |
S1 2018 |
Creștere (%) |
|
TeraSteelRomâniași Serbia - Panouri sandwich |
|||
Cifra de afaceri |
130,774 |
111,278 |
18% |
EBITDA |
13,294 |
11,474 |
16% |
S1 2019 |
S1 2018 |
Creștere (%) |
|
TeraGlass - Ferestreșiuși PVC |
|||
Cifra de afaceri |
12,669 |
14,104 |
-10% |
EBITDA |
1,112 |
1,560 |
-29% |
S1 2019 |
S1 2018 |
Creștere (%) |
|
TeraPlast Recycling |
|||
Cifra de afaceri* |
34 |
n/a |
n/a |
EBITDA |
938 |
n/a |
n/a |
* Societatea a vândutîntreagaproducțiecătreTeraPlast SA |
Cea mai bună performanță, în primele șase luni ale acestui an,a fost obținută de compania TeraPlast, aceasta înregistrând o creștere de 28% față de primul semestru al anului trecut ca urmare a performanțelor liniei de business Instalații, în contextul evoluției pozitive a proiectelor de infrastructură. Afacerile companiei, au crescut la peste 167 milioane de lei, în timp ce EBITDA a ajuns lapeste 15 milioane de lei, cu 37% mai mult față de primul semestru din 2018. La cele 15 milioane de lei se adaugă aproape 1 milion de lei EBITDA realizată de TeraPlast Recycling în trimestrul 2, odată cu transferul acestui business din TeraPlast, timp în care toată producția de PVC reciclat a fost folosită de TeraPlast SA pentru liniile Instalații și Profile de tâmplărie.
Vânzările pe linia de business de țiglă metalică au crescut la peste 105 milioane de lei, față de peste 82 milioane de lei în primele șase luni din 2018. Compania Wetterbest a inaugurat în luna iunie un nou showroom în orașul Brașov, iar lucrările la noua unitate de producție din județul Prahova sunt în plină desfășurare. Noua fabrică va crește capacitatea anuală de producție la peste 10 milioane de metri pătrați de țiglă metalică.Odată cu deschiderea acestei noi unități de producție, compania estimează, de asemenea, și o îmbunătățire a profitabilității.
Panourile sandwich au adus Grupului TeraPlast venituri de peste 130 milioane de lei în primele șase luni, cu 18% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. TeraSteel, care și-a consolidat cota de piață în Balcani cu ajutorul unității de producție din Serbia, mizează pe o creștere a cotei de piațăca urmare a dinamicii sectorului de construcții civile și industriale. Compania și-a propus pentru acest an extinderea prezenţei regionale, prin creșterea rețelei de distribuție în toate țările în care activează.
Fabrica TeraGlass se află într-un proces de reorganizare în acest an. Este vorba de un proiect co-finanțat prin schema de ajutor de stat, în valoare totală de 16,6 milioane de lei, la finalul căruia fabrica va beneficia de un flux de lucru complet automatizat pentru producția ferestrelor și ușilor din PVC. Producția pe noile linii va începe la începutul anului 2020, iar compania își propuneo creștere semnificativăa vânzărilor pentru următorii doi aniatât pe piața externă, cât și pe piața internă.
Grupul TeraPlast are în derulare în acest an investiții de peste 109 de milioane de lei, pentru extinderea capacităților de producție, modernizarea echipamentelor, mentenanță și diversificarea portofoliului de produse. Parte din acestea sunt cofinanțate prin schema de ajutor de stat.
Despre Grupul TeraPlast
Cu o tradiție de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcții. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest (Depaco), TeraGlass, TeraPlast Ungaria.Din aprilie 2019, activitatea de reciclare a Grupului se desfășoară în compania independentă TeraPlast Recycling.
Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA - este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP. Acțiunile TeraPlast sunt incluse în indicii BET-BK, BET-XT, BET-XT-TR și BET-Plus.
Citiţi şi:
- TeraSteel lansează Lead, o soluție inovatoare pentru clădirile viitorului
- Destinațiile exotice- punctul de relansare al turismului în 2020
- 20 curiozități despre apa minerală
- Urmează să îi cumperi cadou unei femei din viața ta? Nu pleca la cumpărături fără să citești LISTA cu SFATURI
- Cele mai populare jocuri de păcănele: Top 10 sloturi online
Adaugă comentariu nou