Proiect de acreditare Erasmus+. Cursuri pentru reprezentanții IȘJ BN - lider de consorțiu - și directorii a două instituții de învățământ
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
În perioada 22-26 iulie 2025, a avut loc ultimul flux de mobilitate din al doilea an de acreditare 2022-1-RO01-KA120-SCH-000110363 din cadrul programului Erasmus+, Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud, lider de consorțiu. Proiectul pentru anul al doilea de acreditare are numărul de referință: 2024-1-RO01-KA121-SCH-000218195.
Din partea liderului de consorțiu, a participat inspectorul școlar general, prof. Vasile Șteopoaie, coordonator în echipa de implementare a acreditării, prof. Liana Moldovan, director la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 6 Bistrița, membru în echipa de implementare, prof. Cristian Rareș Rauș, director Școala Gimnazială Nr. 1 Leșu.
În cadrul mobilității din Grecia, profesorii au participat la cursul „Green Teaching: Environmental Education in Practice”, pentru atingerea obiectivului „Creșterea cu 15% a numărului de elevi care au dobândit competențe verzi și cu 10% a numărului de profesori care au fost formați pentru a dezvolta competențe verzi în rândul elevilor”, unul dintre cele trei obiective ale acreditării.
Cursurile de formare au urmărit rolul programului Erasmus+, standardele de calitate promovate de program, impactul și experiențele de învățare acumulate până în acest moment, care sunt completate cu activitățile din cadrul mobilităților, având în vedere că participanții au o bogată experiență educațională, însă învățarea se face pe tot parcursul vieții, în ceea ce privește pregătirea cadrelor didactice, pentru a face față noilor provocări.
La întoarcerea din mobilitate, Doina Macarie, inspector școlar pentru proiecte educaționale și coordonator al proiectului, a subliniat importanța îndeplinirii obiectivelor, a Planului Erasmus, elaborarea de materiale didactice și evenimente de diseminare și multiplicare, care să demonstreze dezvoltarea de competențe transversale, dar și abilități de viață, tehnici de predare interactivă și, nu în ultimul rând, a insistat asupra cooperării transnaționale și a schimbului de bune practici europene.
Activitățile de învățare au fost completate de experiențele culturale, împărtășite de participanții din România, Italia, Grecia, Germania care au prezentat instituțiile lor și alte proiecte cu finanțare care se implementează în țările participante, precum și edificiile culturale reprezentative.
Într-un exercițiu de reflecție, participanții au rămas cu întrebarea: „Ce iau cu mine și duc în viață din această experiență?”, care își va găsi răspunsul pe măsură ce indicatorii proiectului vor fi îndepliniți, iar ecoul zilelor petrecute împreună va genera noi și noi oportunități de învățare.
Citiţi şi:
- Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud, în al doilea an de acreditare Erasmus +. Cursuri pentru cadrele didactice participante
- Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud, în al doilea an de acreditare Erasmus +. Mobilitate în Spania
- Proiect Erasmus+ „Smart Mobility BN 1.0”-CJRAE BN-Mobilitate inteligentă în educație – un pas spre Europa
- Inspectori școlari, directori și profesori din șase școli din județ, printr-un proiect de acreditare ERASMUS+, la Budapesta
- Primul an de acreditare ERASMUS, finalizat cu succes la Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud
Adaugă comentariu nou