Proiectul pistelor pentru ciclişti, făcut din birou. Primarul Turc: Nu-l putem opri, facem corecţii!
Primarul Bistriţei, Ioan Turc, recunoaşte că există nemulţumiri vizavi de proiectul de amenajare a pistelor pentru ciclişti, pentru că se pierd locuri de parcare şi se reduce suprafaţa de rulare pentru maşini, însă derularea investiţiei nu poate fi oprită.
„E limpede că acest proiect a fost făcut din birou, nu cred că proiectantul a bătut cu pasul străzile din Bistriţa pentru a putea dimensiona corect şi a gândi corect traseul pistelor. E un proiect în derulare pe care nu putem să-l oprim, pentru că pierdem banii. E fără precedent. Am luat o serie de măsuri pentru a corecta, acolo unde se poate, traseul şi amplasamentul pistelor. Sunt destul de multe corecţii. Îi rog pe oameni să aibă răbdare, în primul rând celor care ne semnalează că gurile de canal sunt capcane, nu vor rămâne aşa”, a declarat Ioan Turc.
Primarul Bistriţei a menţionat că va fi demarat planul de realizare de parcări rezidenţiale şi nerezidenţiale – de bloc, de cartier sau care deservesc zonele aglomerate din oraş. „Avem nevoie de un credit pentru că din bani europeni putem să construim cel mult o parcare, pe mobilitate urbană, în centrul oraşului. E limpede că avem nevoie de multe locuri de parcare. Dispar în jur de 3000 locuri de parcare. (...) Nu am găsit nimic în Primărie legat de realizarea de parcări. În şedinţa de Consiliu Local avem un proiect de hotărâre pentru Piaţa Independenţei Nord”, a mai spus Ioan Turc.
Citiţi şi:
- Ioan Turc: Săptămâna viitoare vom avea deja situația fiecărui lot de teren eligibil pentru a deveni parcare!
- Primarul Turc: RADEF ne va preda clădirea fostului Cinematograf 23 August. O decizie va fi luată după expertiza tehnică
- Amenajarea de noi parcări, prioritate pentru Primăria Bistriţa. Vezi unde vor amenajate
- Ioan Turc: Lucrările la noile parcări etajate de pe str. Ion Minulescu și Pandurilor / Vasile Lupu avansează rapid!
- Bistriţa: 18 locuri de parcare noi, în zona Gării – Arțarilor
Comentarii
Nu se pune problema de a opri amenajarea pistelor de biciclete in Bistrita pe baza proiectului finantat cu fonduri europene, chiar dacă această interventie pe străzile orasului duce inevitabil la reducerea părtii carosabile sau la disparitia unui număr important de locuri de parcare. Singura solutie este ca, in functie de situatia concretă rezultată in urma amenajării pistelor de biciclete, să se facă actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) in orasul Bistrița. Această actualizare a PMUD este necesară in primul rând pentru integrarea planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce ar putea impune si reconfigurarea circulatiei pe unele din aceste străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si mentinerea sau amenajarea unor noi locuri de parcare. Pe de altă parte, amenajarea de sensuri unice pe străzi acolo unde e posibil ar putea duce la fluidizarea circulatiei auto si ar permite desfiintarea unor sensuri giratorii inutile.
Actualizarea PMUD care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras având in vedere si crearea unor coridoare de mobilitate prin amenajarea de trasee cu benzi dedicate transportului public de călători cum ar fi „Linia Verde” sau „Linia Albastră”.
Adaugă comentariu nou