Radu Moldovan, preşedinte CJ: După lupte seculare, am semnat contractul pe cel de-al doilea proiect privind gestiunea în sistem informatic a Registrului Agricol

Marţi, în sala de şedinţe a Consiliului Judeţean, a fost semnat contractul de gestiune informatică a Registrului Agricol pentru 15 primării din mediul rural. Valoarea totală a contractului de furnizare a sistemului informatic este de circa 3,7 milioane lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 98%. Valoarea totală a contractului de finanţare este de 6,6 milioane lei.

"După lupte seculare, aş putea să vă anunţ că suntem în faza semnării contractului pe cel de-al doilea proiect privind gestiunea în sistem informatic a Registrului Agricol si a altor servicii publice destinate cetăţenilor în cadrul unor unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Bistriţa-Năsăud”, a declarat preşedintele CJ Radu Moldovan.

Proiectul se implementează în localităţile Ciceu Giurgeşti, Galaţii Bistriţei, Căianu Mic, Dumitra, Şintereag, Şieu Odorhei, Budeşti, Tiha Bârgăului, Şieuţ, Poiana Ilvei, Romuli, Miceştii de Câmpie, Sânmihaiu de Câmpie, Silivaşu de Câmpie şi Urmeniş pe o durată de 18 luni. Alte 15 primării sunt incluse într-un proiect similar, ce se va finaliza în luna iulie.

Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă creşterea eficienţei serviciilor publice adresate cetăţenilor şi mediului de afaceri de pe raza primăriilor partenere din judeţul Bistriţa-Năsăud, cu privire la informaţiile din domeniul agricol.

Registrul Agricol va fi primul sistem prin care sunt impuse standarde de interoperabilitate între sistemele instituţiilor care au un rol în acest domeniu, respectiv primării, Consiliul Judeţean, MAI, ANCPI, APIA, Ministerul Finanţelor, ONRC, iar conţinutul informaţional va avea date despre gospodării, suprafeţe, tipuri de culturi, mașini, instalaţii, unelte. Acest sistem va ajuta la agregarea datelor existente la nivel judetean pentru a putea fi utilizate cu usurinţă și la nivel naţional.

Preşedintele CJ Radu Moldovan a mai spus că legea achiziţiilor publice reprezintă principala piedică în atragerea de fonduri europene şi a cerut autorităţilor competente să ia măsuri, pentru a modifica legislaţia în domeniu”.

"Solicit public, pe lângă partea pe care am făcut-o în scris, tuturor instituţiilor abilitate să găsească o soluţie faţă de modul în care se derulează achiziţiile publice în România. În momentul de faţă este un dezastru. Principala piedică în atragerea de fonduri europene este legea achiziţiilor publice şi modul în care reacţionează instituţiile publice, gen Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor Pentru un proiect extrem de simplu (n.r.- gestiunea informatică a Registrului Agricol), din punctul meu de vedere, am iniţiat procedura de achiziţie în februarie 2014 şi, după un an şi ceva, suntem în situaţia de a semna contractul. La modul acesta, dacă nu se găsesc soluţii pentru a aduce legislaţia în concordanţă cu ceea ce este în ţările europene, va fi foarte greu şi în următorul exerciţiu financiar să atragem fondurile.

Sunt, din păcate, multe firme care contestă de dragul de a contesta, ca pe urmă, cu tot felul de neînţelegeri neortodoxe, să facă târguri şi să-şi retragă contestaţia contra anumitor sume. Din păcate, din ceea ce se discută în piaţă, există şi astfel de firme", a declarat  Radu Moldovan.

Preşedintele CJ BN a mai spus că una dintre modificările legislative care ar trebui făcute ar fi ca sumele rezultate din evaluarea proiectelor să nu mai fie făcute publice înainte de licitaţie, astfel încât să fie eliminate "ofertele neserioase".

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5