Jumătate din localităţile judeţului gestionează Registrul Agricol, în format electronic. Al doilea proiect a fost finalizat

Consiliul Judetean Bistriţa-Năsăud a finalizat implementarea, în parteneriat cu 15 primării din judeţ, proiectului “Gestiunea în sistem informatic a Registrului Agricol şi a altor servicii publice destinate cetăţenilor în cadrul unor unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Bistriţa-Năsăud -proiect 2", cod SMIS 48355 “.

Proiectul, cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, a avut o valoare  totală de 6.734.605 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 98%.

Închidem un proiect important pentru noi, de gestiune în sistem informatic a Registrului Agricol. Beneficiar a fost Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud în parteneriat cu 15 primării, şi anume Urmeniş, Silivaşu de Câmpie, Sânmihaiu de Câmpie, Miceştii de Câmpie, Romuli, Poiana Ilvei, Şieuţ, Tiha Bârgăului, Budeşti, Şieu Odorhei, Şintereag, Dumitra, Căianu Mic, Galaţii Bistriţei şi Ciceu Giurgeşti. Perioada derulării a fost între 5 decembrie 2013 până la mijlocul acestui an”, a precizat, în cadrul conferinţei finale, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Dorin Popescu. În context, administratorul judeţului, Florin Moldovan, a ţinut să le mulţumească reprezentanţilor celor 15 unităţi administrativ-teritoriale implicate în proiectul 2 pentru sprijinul acordat.

Obiectivul principal al proiectului l-a reprezentat creşterea eficienţei serviciilor publice adresate cetăţenilor şi mediului de afaceri cu privire la informaţiile din domeniul agricol şi implementarea de tehnologii informaţionale care să contribuie la o gestiune mai bună a problemelor legate de posesia şi folosinţa terenurilor agricole, a explicat managerul proiectului, Mihaela Ţărmure.

Aceasta a explicat că sistemul permite interconectări cu cele ale  APIA, ale Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, cu Registrul Comerţului etc. De asemenea, prin proiect a fost digitalizat inventarul terenurilor şi corelat cu Registrul Agricol şi Biroul de taxe şi impozite. Nu în ultimul rând, vorbim de dotări cu echipamente atât la nivelul primăriilor partenere, cât şi al Consiliului Judeţean, de ultimă generaţia, personalul fiind instruit să folosească noua platformă www.registrulagricolbn2.ro. Este al doilea proiect de acest tip finalizat în Bistriţa-Năsăud, astfel că 30 d elocalităţi beneficiază de acest sistem, a remarcat Mihaela Ţărmure, menţionând că pe viitor acesta va fi interconenctat cu programul naţional similar.

În fapt, prin proiect au fost achiziţionate  echipamente şi dotări (hardware) necesare (6 servere, 123 UPS, 15 calculatoare, 15 imprimante multifuncţionale, 15 drivere pentru SO, alte componente specifice); aplicaţii informatice şi licenţele specifice; serviciile de mentenanţă a aplicaţiei pe perioada implementării proiectului şi cinci ani post-implementare, servicii de conectare la infrastructura broadband, plus instruirea personalului.

Sistemul informatic de gestiune a Registrului Agricol Electronic conţine componenta de interfaţare cu sisteme informatice cu funcţii complementare (Sistemul informatic al APIA, Sisteme deja existente în cadrul instituţiilor beneficiare, cu Registrul de rol nominal unic, cu Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, cu Oficiul Naţional al Registrului Comerţului), componenta de interfaţare cu Sistemul Informatic al ANCPI, componenta de stocare, gestionare şi diseminare a planului parcelar în format geospaţial, componenta de reprezentare geospaţială a informaţiilor din sistem (registrul agricol şi planul parcelar) dedicată mediilor mobile (smartphone), componenta de gestionarea a fluxurilor electronice de date şi management al documentelor, portal Web (cu secţiune publică şi privată), legat de www.portalbn.ro, dar şi o componentă de analiză şi raportare a datelor.

         ***

Contractul de finanţare a fost încheiat cu Ministerul pentru Societatea Informaţională, Organism Intermediar pentru Axa Prioritară III “Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public”, Domeniul Major de Intervenţie 2 „Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice”, Operaţiunea 1 „Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”, APEL 3, a POS CCE.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5