Reabilitarea DN 17, între beneficii şi nemulţumiri

Lucrările de reabilitarea a DN 17 iscă nemulţumiri în rândul şoferilor, dar şi al locuitorilor din zonele traversate de acest drum. Şoferii sunt revoltaţi de lipsa marcajelor rutiere, iar oamenii care au casele pe lângă drum, reclamă lipsa trotuarelor. O altă supărare o provoacă circulaţia căruţelor pe DN 17, deşi legislaţia în vigoare interzice acest lucru.

La începutul săptămânii, la sediul Instituţiei Prefectului a fost organizată o întâlnire de lucru cu factorii implicaţi în procesul de reabilitare a DN 17, tocmai pentru a se face o inventariere a tuturor problemelor ivite. La întrunire au participat primarii localităţilor traversate de DN 17, şeful Inspectoratului Judeţean de poliţie, şefii posturilor locale de poliţie, precum şi reprezentanţii firmei de consultanţă, alături de cei de la Drumuri Naţionale. Şedinţa a fost condusă de prefectul Cristian Florian.

DN 17, fără marcaje

Una dintre probleme semnalate a fost lipsa marcajelor rutiere pe porţiunea de drum înspre Pasul Tihuţa. S-a găsit şi vinovatul, şi acesta este proiectantul, care nu a ştiut sau nu i-a păsat care este realitatea pe teren şi a cam făcut proiectul din birou. Chiar dacă a încercat să fie obiectiv şi a amintit permanent că reabilitarea DN 17 este o necesitate, prefectul a atenţionat reprezentanţii firmei de consultanţă că, marcajul rutier este mai mult decât o necesitate şi intră în atribuţiunile lor.

„Am atenţionat firma de consultanţă pentru a remedia aceste deficienţe. Mai mult, lucrările de marcaj rutier sunt cuprinse în caietul de sarcini”, a precizat prefectul Cristian Florian.

DN 17, fără trotuare

O altă problemă semnalată de către edili, a fost lipsa trotuarelor în unele localităţi traversate de DN 17, situaţie care îi nemulţumeşte profund pe localnici. O altă supărare a oamenilor vine din felul în care a fost proiectată reabilitarea, pentru că în unele zone, înălţarea drumului este prevăzută, cu peste un metru, ceea ce face ca locuinţele lor să fie îngropate dincolo de drum. Rigolele foarte adânci, reprezintă o altă nedumerire a locuitorilor, care sunt convinşi că nu vor putea fi niciodată decolmatate.

Pentru a confrunta situaţia de pe teren cu cea de pe hârtie şi pentru a se găsi o cale de soluţionare a acestor probleme, prefectul Cristian Florian a decis convocarea unei Comisii Mixte, care va face o inventariere a tuturor nemulţumirilor generate de reabilitarea DN 17.

„La sfârşitul săptămânii viitoare vom avea un inventar cu toate problemele apărute şi vom încerca să găsim soluţii (…) în anumite zone vor trebui să fie corectate omisiunile de proiectare, în alte părţi e vorba de executarea unor lucrări pe care constructorul trebuia să le facă. Un astfel de inventar vom face noi acum”, a spus prefectul.

Fără maşini de mare tonaj pe DN 17, în oraşul Beclean

Maşinile de peste 7,5 tone nu mai pot circula pe DN 17, în oraşul Beclean, traficul fiind deviat pe alte trasee. Ca variantă ocolitoare, şoferii pot folosi DN 17 D Dej- Coldău- Năsăud sau DN 17 C Bistriţa- Coldău- Năsăud.

Potrivit Centrului Infotrafic al Poliţiei Române, în perioada 27 iulie-30 septembrie, din cauza lucrărilor de reabilitare, circulaţia rutieră va fi închisă pentru autovehiculele de peste 7,5 tone, pe ruta Dej-Bistriţa şi retur.

Căruţele, o ameninţare la siguranţa traficului!

A fost adusă în discuţie şi circulaţia atelajelor cu tracţiune hipo pe drumurile naţionale. Prefectul Cristian Florian a spus ca le va cere edililor să facă Adunări Populare, în care să le explice oamenilor ce înseamnă siguranţa în trafic, sau să facă drumuri alternative, speciale pentru căruţe şi biciclişti.

„Este nevoie de o educare în acest sens. Personal, împreună cu şeful Inspectoratului Judeţean de Poliţie, am să mă implic în rezolvarea acestei probleme. Căruţele trebuie să fie înmatriculate, iar purtarea vestelor reflectorizante să fie obligatorie. În mod normal, căruţele vor dispărea în câţiva ani, iar drumul alternativ ar trebui să fie o alternativă a primarilor. Nu este normal ca şoferilor să le fie pusă viaţa în pericol de un căruţaş. Autorităţile locale au partea lor de vină pentru că nu au făcut Adunări Populare, în care să le explice oamenilor regulile de circulaţie şi preocuparea pentru siguranţa în trafic”, a subliniat Florian.

Prefectul a remarcat că DN 17, drum recent modernizat, pe anumite porţiuni ,,îndeamnă la viteză", şi tocmai de aceea prezenţa căruţelor este o problemă. Florian a menţionat că va fi înfiinţată şi o hartă cu noile trasee, care permit viteza de 70 km/oră.

Subprefectul Grigore Timoce, prezent şi el la întrunire, a subliniat faptul că proiectul de reabilitare „nu este bătut în cuie”, solicitând „personalizarea proiectului pentru fiecare comună”.

Reabilitarea DN 17 este făcută de concernul german Geiger-Max Boegl. Valoarea totală a contractului este de 33, 7 milioane de euro. Lucrările de reabilitare au început în noiembrie 2007 şi se preconizează a fi finalizate la sfârşitul acestui an.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5