Senatorul Ioan Deneş cere Guvernului să dea explicaţii pe tema introducerii taxei auto de mediu
Senatorul Ioan Deneş îi solicită premierului Florin Câţu să facă precizări oficiale cu referire la introducerea taxei auto de mediu, temă lansată de ministrul Mediului, Tanczos Barna. În mesajul său, Deneş a făcut referire şi la Guvernul „3 în 1”, cu Guvern PNL, Guvern USR PLUS şi Guvern UDMR, în care fiecare vorbeşte într-o limbă neinteligibilă şi nepredictibilă.
„Pe cei de la UDMR, dacă doriţi, chiar nu ne putem supăra, că cei mai mulţi dintre noi nu cunoaştem limba maternă pe care o vorbesc, dar nu despre această limbă este vorba. Fac referire la limba vorbită în actul de guvernare. Culmea este că pe această lungime de undă, cei mai inteligibili sunt tot cei de la UDMR, care la momentele de sinceritate vin şi le mai spun românilor şi mai aflăm câte ceva din strategia pe care o are Guvernul în 2021. Într-un astfel de moment de sinceritate, în cursul acestei săptămâni, ministrul Mediului, domnul Tanczos Barna, a declarat bomba pe mediu, taxa auto, pregătită în acest an pentru a fi implementată în România. S-a ferit să folosească termenul de taxă de primă înmatriculare. Am vrut să ştiu de ce nu a folosit acest cuvânt. După anumite analize făcute cu specialişti, răspunsul este următorul: de fapt, taxa auto care va fi reintrodusă în România nu va viza, cel puţin la prima strigare, doar vehiculele înmatriculate pentru prima dată în România, ci va viza tot parcul auto din România”, a explicat senatorul Deneş.
Potrivit acestuia, la nivel naţional există peste opt milioane de proprietari de vehicule, iar aproape şapte milioane de vehicule au vechimea mai mare de zece ani. „Categoric, aceste vehicule mai vechi de zece ani vor plăti, probabil, o taxă auto usturătoare. Această reintroducere a taxei auto a fost îmbrăcată într-un ambalaj frumos, că avem infrigement, trebuie să reducem concentraţia de poluare din aer. Se rezolvă prin această taxă auto într-un termen scurt, această reducere de noxe din aer? Răspunsul este nu, pentru că cele nouă milioane de vehicule vor circula în continuare pe drumurile din România. Românii nu şi-au cumpărat aceste vehicule ca să le închidă în garaj. Care este logica pentru care vor să reintroducă această taxă auto? Din lipsă de bani la buget”, a menţionat Ioan Deneş.
Citiţi şi:
- Senatorul Ioan Deneş: Se pregătește încă un duș rece românilor de către Guvernul PNL, USR-PLUS?
- Senatorul Ioan Deneş, la dezbaterea priorităţilor pe mediu stabilite prin PNRR
- Senatorul Dobra, întâlnire de lucru cu ministrul Mediului, Cristiana Paşca –Palmer, pe tema timbrului de mediu
- 2013: Scumpirea electricităţii, accize mai mari, plata TVA la încasare şi taxa de primă vânzare auto
- Ioan Deneş: Eliminarea celor 102 taxe nefiscale, un impact minor în bugetul de stat, dar un impact major asupra vieţii românilor
Comentarii
Daca se va institui TAXA DE MEDIU , atunci :
- toata lumea sa plateasca poluarea produsa, atat cei din intern ( fabricati aici in tara )cat si cei adusi din import ;
- toata lumea care degaja in aerul liber gazele arse din combustibili ( auto inmatriculate sau neinmatriculate, care circula pe drumul public, pe camp, prin padure, prin santiere, prin mine sau altundeva aiurea si ) care polueaza in egala masura ;
- Taxa sa fie calculata nu dupa greutatea masinii ( ca nu aia polueaza ) ci exclusiv, dupa capacitatea cilindrica, tehnologia si vechimea constructiva a masinii , ca alea polueaza ;
- Taxa se fie aplicata la un cuantum anual, odata cu impozitul platit , la care sa fie inclusi si strainii care au rezidenta in Romania pana la casarea mijlocului de transport detinute ;
- ACEASTA TAXA SA FIE CU ADEVARAT PENTRU COMBATEREA POLUARII SI NICIDECUM , DEGHIAT PENTRU INHIBAREA IMPORTURIOR DE MASINI SECOND DIN STRAINATATE , ASA CUM A FOST FACUTA EA PE VREMEA PD-ISTILOR ( A LUI BASESCU ) ..
Daca se va institui TAXA DE MEDIU , atunci :
- toata lumea sa plateasca poluarea produsa, atat cei din intern ( fabricati aici in tara )cat si cei adusi din import ;
- toata lumea care degaja in aerul liber gazele arse din combustibili ( auto inmatriculate sau neinmatriculate, care circula pe drumul public, pe camp, prin padure, prin santiere, prin mine sau altundeva aiurea si ) care polueaza in egala masura ;
- Taxa sa fie calculata nu dupa greutatea masinii ( ca nu aia polueaza ) ci exclusiv, dupa capacitatea cilindrica, tehnologia si vechimea constructiva a masinii , ca alea polueaza ;
- Taxa se fie aplicata la un cuantum anual, odata cu impozitul platit , la care sa fie inclusi si strainii care au rezidenta in Romania pana la casarea mijlocului de transport detinute ;
- ACEASTA TAXA SA FIE CU ADEVARAT PENTRU COMBATEREA POLUARII SI NICIDECUM , DEGHIAT PENTRU INHIBAREA IMPORTURIOR DE MASINI SECOND DIN STRAINATATE , ASA CUM A FOST FACUTA EA PE VREMEA PD-ISTILOR ( A LUI BASESCU ) ..
Ca sa nu-si mai bata capul politrucii prea mult, ptr formulele de calcul cu " poluarea " , CEL MAI BINE este sa INTRODUCA " TAXA DE MEDIU " IN COSTUL COMBUSTIBILILOR AUTO .
Firesc, cine circula cu masina, indiferent ce tehnlogie si vechime are... trebuie sa consume combustibil auto si cu atat polueaza mai tare, cat combustibil consuma . Consuma mult, polueaza mai mult si deci, va plati mai mult . Nu circula cu mijlocul auto, nici nu polueaza si nici nu plateste, simplu, nu ?! PUNCT .
Problema este ca nu " poluarea "-i doare pe politruci, ci la presiunile fabricantilor de masini din tzara, se gandesc CUM SA FACA EI SA POATA BLOCA IMPORTURILE DE MASINI SECOND DIN STRAINATATE si sa ne fortzeze pe noi sa ne cumparam masini noi fabricate aici in Romania, ce ne mai tot invartim in jurul " smecheriei " si cum (M.area)UE nu ne permite acest lucru, se gandesc ei fel si chip ce si cum sa faca sa ocoleasca aceste ganduri marsave ?!
Credeti Dvs ca daca masinile fabricate ar fi la preturile adaptate salariilor noastre din Romania si nu din (M.area)UE... nu ne-am cumpara noi masini noi si nu second... ? Hai sa fim seriosi, dar oameni-si cumpara ce si cum pot, dupa posibilitati .
Adaugă comentariu nou