Shopping… cu preotese

Gata cu sărbătorile de iarnă! Cu chiu cu vai a trecut şi Crăciunul şi Anul Nou şi Boboteaza! Doar că, pentru unii dintre slujitorii bisericii – nu puţini, din păcate - dar şi slujbaşi ai statului, Boboteaza trece mai degrabă „cu chiu” decât „cu vai”!... Să vă dumiresc dragii mei, în cazul în care nu ştiţi sau nu vreţi să ştiţi: de sărbători, fiecare românaş se străduieşte din timp să agonisească la bugetul personal sau al familiei câţiva bănuţi în plus, astfel încât timpul sacru hibernal – cum îl numea Mircea Eliade – să-l găsească cu o masă mai „colorată”. Adică, să poată şi el, bietul creştin, să-şi încânte privirile şi digestia cu bunătăţile consacrate prin cutumă, de veacuri: un cozonăcel, o sărmăluţă „afumată” graţie porcului crescut în bătătură şi ejectat din coteţ de Ignat, o piftie sau o ciorbiţă acrişoară numai bună de pus pe rănile unei mahmureli „post-factum”. Că aşa-i la noi, la români! Însă cei mai mulţi dintre noi – după masa ce succede „Iordanul” prilejuit de vizita de sfinţire a casei de către „Dom’ părinte” end company – constatăm că în bugetul nostru s-au instalat, ca la ele acasă, nişte găuri mari şi negre, mai convingătoare decât „găurile negre” de timp descoperite de ştiinţa modernă. Ne resemnăm precum mieii duşi la tăiere şi mergem mai departe sperând că la Paşti sau… la anul, ne vom şi lăfăi, nu doar satisface. Numai că, pe lângă noi, cei cinstiţi şi neşmecheri, vieţuiesc slujitorii mai sus amintiţi care ies OK şi „neamputaţi” din sezonul rece al sărbătorilor şi care, în afară de propriile lor găuri, nu le cunosc şi pe cele bugetare. Şi asta pentru că, la fel ca în multe alte ocazii, Boboteaza este o sursă importantă pentru aceştia, de „furajare” cu bani, a unor considerabile venituri nechitanţate!
Stăteam zilele trecute, la o parolă despre sărăcie şi neputinţă, cu o fostă amică – nu spun cine – dintr-un oraş someşan – nu spun care – unde mi-am consumat şi eu existenţa o vreme, pe timpul răposatei bicefalii ciuruite. Dumneaei, soaţă de popă, cu un I.Q. gata dezactivat din naştere dar cu un tupeu netranchilizat, demn de al unui parvenit inexistent nici în pantof, nici în opincă, arbora pe chipu-i dolofan, o mirare mai expresivă decât cea subliniată pe Platon, explicând naşterea filozofiei, apropos de ofurile mele privind seceta financiară din bugetul de după sărbători al majorităţii. Astfel, cucoana îmi mărturiseşte nonşalant şi fără turbulenţe de conştiinţă, că a doua zi după ce soţul-părinte a vizitat împreună cu aferenţii/interpreţi nazali, segmentul de urbie arondat sfinţiei sale de Bobotează, s-a aruncat în BMW-ul personal şi, gata binecuvântată şi aghiazmânită, a dat o fugă până la Cluj… la shopping! Eu, făcând pe mucalita, o-ntreb: „Dar, de unde ai avut bani de shopping?” (fiindcă trebuie să vă spun, fără invidie sau ranchiună, că lista cumpărătorilor făcute de „onorabila” şi declarată în public fără reticenţă şi pudoare, nu ar încăpea în această pagină). „Păi – zice – cum de am avut bani?!... părintele (soţul – n.n.), tocmai ce-a umblat până ieri cu crucea!” I-auzi, ce întrebare jignitoare i-am pus! Sunt atât de proastă şi paralelă cu realitatea, ca la vârsta mea de juma’ de secol, nu ştiu atâta lucru! Că doar, ea face shoppingul cel mai consistent din an, după Bobotează – shopping pe care îl aşteaptă mai ceva decât aşteaptă noaptea nunţii o mireasă ultrachinetică „suferindă” de vertij! Măi, să fie!!... „Da, zic, chitanţe taie părintele?” M-a privit ca şi cum ar fi avut în faţă stafia remontată a lui Tutankamon, şi-mi răspunde, lipindu-şi buzele de cioclu supraponderal, de pâlnia urechii mele: „pe dracu, chitanţă! Vezi să nu!... Cine crezi că solicită chitanţe? Şi, dacă nu solicită omul, se cheamă că nu-i taie! Ia banii şi pleacă! Sămădaşul tot părintele îl face, iar „bondarilor” compagnioni le dă, colea, ceva din colectă, atât cât să-i zică „oferim, dom’ părinte”. „Eu tac ruşinată de importanta mea neştiinţă şi-o privesc ca pe o zeitate binecuvântată de soartă! Că, deh’… poate-poate i se face milă şi-mi „împinge” şi mie ceva din „sfintele” lovele rămase după shopping… aşa, măcar de un sutien! Însă cucoana, canci!... nici nu se gândeşte la aşa ceva! Îşi dă ochii peste cap precum un broscoi castrat recent, revoltată de ignoranţa mea, adoptă atitudinea triumfătoare a lui Cezar după ce a trecut Rubiconul şi pleacă, spulberându-mi şi ultima speranţă a „stand-by”-ului meu epuizat!
Eh!... ce să mai zic? Am eu, la viaţa mea câteva regrete „second-hand”… Dar, unul este mare cât Catedrala Neamului: că nu m-am măritat după un popă! Vă daţi seama ce shopping îmi trăgeam acum, de Bobotează? Vă imaginaţi câte găuri brunete sau alte orificii policrome mi-aş fi astupat cu acest prilej???... Dar, sunt sigură că amica mea este un caz singular şi izolat…. Voi, nu?...
prof. Ecaterina Raţiu,
Colegiul Economic Năsăud

Comentarii

19/01/13 13:46
cititor

doamna profesor Ratiu dati numele preotesei despre care scrieti .....asa ar fi corect si pentru ea si pentru noi cititorii....

19/01/13 14:12
cititor

daca doamna ratiu judeca,hai sa o judecam si noi,asa ca am sunat un elev de la economic si am intrebat despre doamna profesor:preda filosofie si economie,are undeva in jurul varstei de 60 de ani,nu este maritata,uraste preotii pe care ii critica des la orele sale in fata elevilor,in primul semestru a avut probleme cu sanatatea si a fost internata in spital,l-a criticat si pe mitropolit neplacandu-i vestmintele arhieresti pe care le imbraca ,s-a contrat cu un preot din nasaud la o conferinta si a enervat-o la culme raspunsul preotului ,si dupa externare a lipsit de la ore,are probleme cu diabetul si se pare ca a avut probleme si cu bautura in trecut,se simtea cate odata un miros perceptibil de alcool cand te inatalneai cu ea pe coridorul liceului,a fost acoperita de directorul licelui bidica pentru a-si rezolva problemele....concluzia....un suflet nelinistit care nu vede barna din ochiul ei,cu puternice accente de ateism....preoteasa trebuie trimisa la manastire 6 luni sa-si ispaseasca pacatul,iar sotul sa inregistreze banii de la cruce,altfel il cateriseste mitropolitul.....asa ca am rezolvat problema

19/01/13 14:21
cititor

a ... era sa uit.......a avut un conflict puternic si cu romocea pe cand era director la economic,acesta nu i-a tolerat iesirile....si a cam pus-o la respect......

21/01/13 11:51
Herinean Claudiu

Din pacate nimeni nu verifica astfel de informatii sau integritatea persoanei ce le afirma, pt ca ele dau bine la comercializare. Atat presa scrisa cat si televiziunile iubesc astfel de informatii pt publicitate.

21/01/13 19:00
cititor

Stimata doamna profesor,
Sunteti persoana publica si cu oarecare trecere la public; cred ca ar trebui sa va pastrati parerile (frustrarile) personale pentru dvs si sa nu denigrati persoane pe care nici macar nu le cunoasteti. Oricum, daca aveti un asemenea vocabular si in fata elevilor ... vai de ea educatie ... ii compatimesc sincer pe acei elevi ca sunt nevoiti sa asculte asemenea lucruri jignitoare si fara dovezi, si nu ma mir de ce au comportamente din ce in ce mai josnice. Dar daca un dascal isi permite sa decada in asemenea hal, nu cred ca ar trebui sa se mai numeasca dascal!

21/01/13 19:05
cititor

Stimata doamna profesor,
Sunteti persoana publica si cu oarecare trecere la public; cred ca ar trebui sa va pastrati parerile (frustrarile) personale pentru dvs si sa nu denigrati persoane pe care nici macar nu le cunoasteti. Oricum, daca aveti un asemenea vocabular si in fata elevilor ... vai de ea educatie ... ii compatimesc sincer pe acei elevi ca sunt nevoiti sa asculte asemenea lucruri jignitoare si fara dovezi, si nu ma mir de ce au comportamente din ce in ce mai josnice. Dar daca un dascal isi permite sa decada in asemenea hal, nu cred ca ar trebui sa se mai numeasca dascal!

21/01/13 19:06
cititor

Stimata doamna profesor,
Sunteti persoana publica si cu oarecare trecere la public; cred ca ar trebui sa va pastrati parerile (frustrarile) personale pentru dvs si sa nu denigrati persoane pe care nici macar nu le cunoasteti. Oricum, daca aveti un asemenea vocabular si in fata elevilor ... vai de ea educatie ... ii compatimesc sincer pe acei elevi ca sunt nevoiti sa asculte asemenea lucruri jignitoare si fara dovezi, si nu ma mir de ce au comportamente din ce in ce mai josnice. Dar daca un dascal isi permite sa decada in asemenea hal, nu cred ca ar trebui sa se mai numeasca dascal!

21/01/13 19:14
cititor

Stimata doamna profesor,
Sunteti persoana publica si cu oarecare trecere la public; cred ca ar trebui sa va pastrati parerile (frustrarile) personale pentru dvs si sa nu denigrati persoane pe care nici macar nu le cunoasteti. Oricum, daca aveti un asemenea vocabular si in fata elevilor ... vai de ea educatie ... ii compatimesc sincer pe acei elevi ca sunt nevoiti sa asculte asemenea lucruri jignitoare si fara dovezi, si nu ma mir de ce au comportamente din ce in ce mai josnice. Dar daca un dascal isi permite sa decada in asemenea hal, nu cred ca ar trebui sa se mai numeasca dascal!

22/01/13 22:22
anti mafie

Draga domnule “cititor”….care face niste acuzatii destul de grave…..
Dupa criticile care “le-ai” facut sunt foarte sigur de faptul ca ori esti o persoana care doreste sa denigreze imaginea sociala a doamnei profesoare …..din simplu fapt ca lucrurile care le spune ea sunt crudul adevar din aceasta lumea…o lume pe care “tu” nu o vezi pentru ca esti foarte ocupat/ocupata sa te uiti la dan diaconescu( din pacate pt “tine” i-o inchis postul)….sa urmaresti noile barfe legate de “persoanele publice ale Romaniei”(care sunt niste gunoaie) …..sau esti “preotofil/preotofila” .Vrei o explicatie ? iti place sa iti dai banii unor persoane care au BMW si isi permit sa mearga la ski in Austria…pe cand tu nu sti cum sa iti cumperi painea pe maine…dar esti impacat\impacata cu faptul ca ai dat bani preotului…ai facut un lucru bun(de parca Dumnezeu asta doreste). Revenind la ce ai spus in comentariul “tau” ….sunt niste acuzatii destul de grave….si pot spune ca ati atacat viata personala a acestei bijuterii a orasului Nasaud….si se observa faptul ca “esti” doar persoana de la tara….pentru ca daca aveai ceva in cap….stiai ca atacul la o persoana publica…presupun ca tu ai spus acest lucru…se poate sanctiona destul de grav. Toate cele bune.

22/01/13 22:39
racz mona

In urma cu cativa ani,intamplarea a facut sa ma aflu la domiciliu in ziua cand preotul "umbla cu Crucea" si ca orice crestin,am deschis usa . Desi ma aflam intr-o situatie financiara grea ,am decis pe moment sa-mi impart putinii bani pe care-i aveam si sa primesc Crucea.... Am ramas insa muta de uimire cand D-l preot dupa ce si-a facut ...numarul,vadit plictisit ,nemultumit ,m-a intrebat cu tupeu " Pai numai atata Doamna??" Mi-a lasat un gust tare amar comportamentul acelui popa ...Dar nu trebuie sa generalizam...Referitor la comentariul de mai sus...consider ca d-na/d-nul cititor are o pozitie ingrata (am convingerea ca mai degraba este sotie de preot si cu siguranta una care are " IQ dezactivat din nastere" ) Cred ca trebuia sa comenteze articolul ca atare si sa nu se lege de viata personala a doamnei profesoare .Ceea ce faceti d-voastra d-na" cititor " este o marsavie,un "dubios atac la persoana " si cred cu certitudine ca de fapt acesta va este nivelul si aveti din partea mea toata compasiunea...atat puteti,atat...scrieti !!!Am citit cu interes si celelalte articole ale d-nei profesoare si am apreciat franchetea ,curajul cu care abordeaza probleme considerate de unii tabu .Tot respectul d-na Ratiu !! Si eu consider ca dansa nu "judeca" ci de fapt prezinta o realitate....Preoti care construiesc biserici dar in acelasi timp achizitioneaza masini scumpe,cumpara apartamente isi fac case somtuoase...Bieti enoriasi,va straduiti din rasputeri sa platiti contributia anuala la biserica,sa puneti pe masa bani multi cand preotul " umbla cu Crucea " de Boboteaza,si bietii de ei,bugetari dealtfel,traiesc incomparabil mai bine decat voi.....

22/01/13 23:00
mihai soleru

De ce tot ceea ce constituie o realitate trista ce exista in aceasta tara,daca cineva are curajul s-o aduca in prim plan,devine o "frustrare " a acelei persoane??? De ce sa fim parsivi? De ce sa nu recunoastem ca exista si printre preoti,elemente care chiar nu au ce cauta in aceasta breasla? Imi place limbajul d-nei profesoare,cel putin nu este unul "de lemn" pe care multi si l-au pastrat,imi place ca articolul dansei, pe langa faptul ca prezinta o realitate,este scris intr-un stil gazetaresc subtil si foarte inteligent....Pacat ca aruncati cu noroi in astfel de oameni si priviti induiosati la cearta dintre Narcisa lui Guta si amanta acestuia, Ana ,de la Cancan ! Si regret ca, elev fiind,nu am avut un asemenea profesor ca d-na profesoara Ratiu ! Cred ca,chiar dimpotriva,mai multi profesori ca dansa ar revolutiona cu adevarat invatamantul romanesc pentru ca doar un asemenea profesor cu astfel de educatie si curaj,poate forma" omul nou " liber ,care sa gandeasca si nu sa execute....

23/01/13 00:39
Ratiu Ecaterina

D-le/D-na cum te-o fi chemand,nu-i nici o rusine sa fii diabetic dar e mare rusine sa fii prost! Prostii insa nu realizeaza aceasta "stare" drept urmare,nu ca as avea vreo asteptare ori pretentie de la tine...Loviturilesub centura la care apelezi iti tradeaza caracterul josnic si evidentiaza categoric acel "IQ dezactivat deja prin nastere".Asteptam un comentariu strict la articolul meu insa,ce mai..."de unde nu-i nici D-zeu nu cere!" Ai noroc mataluta cu tehnologia care face posibila postarea gandurilor subnutrite ale nulodontilor ca tine. ! Omul din popor are o vorba inteleapta:"Glasul magarului nu se aude la ceruri."Detectiv de tri parale,te anunt ca eu stau bine cu judecata ,imi fac griji insa pentru unicul tau neuron odihnit si pentru lipsa circumvolutiunilor tale cerebrale (tind sa cred ca acolo unde ar trebui acestea sa se afle tu ai de fapt creturi).Oricum,multumesc ca existi,altfel impotriva cui ne-am mai trata daca nu ar exista microbi impotenti si virusi retardati???!!!

23/01/13 11:09
BALASA

Foarte amuzant si totusi plin de adevar articolul doamnei Ratiu,pacat ca "cititor" nu cunoaste stilul pamfletar....pentru ca este clar ca articolul este un pamflet la adresa preotilor...si chiar daca unora nu le convine,este purul adevar...de ce sa nu recunoastem ca intre distinsii slujitori ai lui Dumnezeu,regasim niste mici patronei,un fel de unic administrator ai unui S.R.L....iar"cititor", tind sa cred ca este cineva foarte apropiat de conducatorul unui asemenea S.R.L.....prea s-a inflamat rapid!..si mai cred ca neavand argumente in a contrazice cele scrise in articol,a lovit in autor..ceea ce este un non-sens...e ca si cum citind din Nichita,as incerca mai degraba sa aflu daca-i placea vinul sprit sau simplu....(precizez ca este vorba de Nichita Stanescu..ca nu cumva "cititor" sa inteleaga altceva,fiind se pare un"cititor"de Can-Can....)Deci,in concluzie,lezati de un asemenea pamflet nu cred ca se vor simti decat cei direct vizati...si asta denota o neputinta de a intelege un stil jurnalistic numit PAMFLET."Cititor"..intelegi?...si iti dau un sfat "cititor"...nu mai citi asemenea articole...citeste ceva mai pe intelesul tau,un Can-Can ceva..ca acolo iti vei putea satura de cultura ce te intereseaza..adica..stii tu..ce-a mai mancat ala,ce-a mai baut celalalt..Exact ce-ti trbuie!Te salut "cititor"...daca e ceva..scrie-mi...cu creion chimic!

23/01/13 13:37
andrei

Stimata doamna Ratiu, cred ca articolul (reusit)era suficient pt.dumneavoastra,insa nu mai inteleg reactia furibund-ciudata pe care o aveti in comentariul de mai sus.

23/01/13 17:39
stefan pop

Doamna profesor,cu " CAPRAMICIN " n-ati incercat ? In Rasunetul din 22 ian.2013 se face referire la cei care sufera de sindromul "Capra vecinului ".Cred ca "INVIDIOL " este prea slab pentru asemenea afectiuni.Incercati....!

23/01/13 17:39
stefan pop

Doamna profesor,cu " CAPRAMICIN " n-ati incercat ? In Rasunetul din 22 ian.2013 se face referire la cei care sufera de sindromul "Capra vecinului ".Cred ca "INVIDIOL " este prea slab pentru asemenea afectiuni.Incercati....!

23/01/13 17:53
stefan pop

D-na profesor,cu "CAPRAMICIN"n-ati incercat,este tablta cu care se poate trata sindromul "capra vecinului ".In Rasunetul din 22 ian.2013 se face referire la asta.Incercati si mai lasati aprecierile despre neuronii semenilor nostri.

23/01/13 18:02
stefan pop

D-na profesor,cu "CAPRAMICIN"n-ati incercat? Face bine la cei ce au sindromul"Capra vecinului "...!

23/01/13 20:37
Ceuca Beniamin

Felicitari d-na profesor pentru articol.Va urmaresc cu mult interes activitatea publicistica.Apreciez pozitiv articolele d-voastra si le astept cu nerabdare fiindca sunt educative pentru minti insuficient descatusate,iar pe mine personal ma binedispun.Persoanele care va critica,fac o gresala impardonabila comparand nepermis cotidianul de suflet al bistritenilor "Rasunetul" in care publicati d-voastra, cu tabloidele de scandal avide dupa subiecte de senzatie. Remarca este cat se poate de falsa ,ba chiar rauvoitoare! Adresez multumiri si felicitari celor care gestioneaza activitatea acestui cotidian fiindca dovedesc obiectivitatea ,profesionalism si transparenta.

23/01/13 21:03
cititor

bine ca parintele florin te-a primit cu grupul tau de colindatori in biserica si te-a facut de cinste profesor''atipic in comportament cu apetente estetice generoase si cu apetit sexual eculubrat'',cum singura iti descrii personalitatea pe facebook....mancate-ar raiul suflet nelinistit ce esti...de ce te-ai suparat asa de tare?....astfel te caracterizeaza elevii tai......cat despre pamfletele tale sunt de doi bani....da numele real al persoanei pe care o critici ca sa se poata apara si ea impotriva ''libertinajului tau in gandire''....eu i-as spune mai degraba ateism in toata regula si fariseism......te primeste omul in biserica si apoi razi de el in pamfletele tale....mancate-ar raiul suflet bland ce esti......

23/01/13 21:52
cititor

au ce invata bietii elevi de la dumneata..... ai atata ura ca ti-e sufletul innegrit si mintea intunecata.....un crestin model......te simti mai bine daca scrii pamfletele astea?......te linistesti?.....dai afara ura care o tii in suflet?...te-a fortat cineva sa-l primesti pe preot si sa-i dai bani?habar nu ai ca mitropolitul a cerut lista cu fiecare parohie cu banii inregistrati la cruce si ca nici un preot nu-si mananca painea pentru tine si banii tai dupa care plangi ca nu ii mai ai.....o sa facem o colecta sa-ti dam mai multi ,sa ai si tu sa mergi la shopping,sa nu te mai plangi........suflet bland....fericiti facatorii de pace ca a lor este imparatia lui dumnezeu...fericiti veti fi cand va vor ocari si vor zice tot cuvantul rau impotriva voastra....

24/01/13 00:23
cititor

pacat .....sunteti la o varsta la care ar trebui sa aveti intelepciunea vietii.....daca a-ti fi avut copii probabil va comportati in alt mod,pentru ca misiunea sfanta de mama obliga la o traire sfanta,dupa versul poetului:''cea mai frumoasa vorba in lume,cel mai frumos ,mai dulce nume,e cuvantul mama''...sunteti la varsta la care biata mea mama a plecat la ceruri....insa cu o mama ca dumneata,sincer va spun,mi-ar fi fost rusine......mi-ar fi fost rusine,in toate zilele vietii mele.....si imi cer iertare pentru ca v-am judecat.....sper ca bunul dumnezeu sa ma ierte,pentru ca i-am luat dreptul de a judeca.......

24/01/13 02:10
nicolae

rugati va pentru doamna Ecaterina

24/01/13 09:25
MARIUS ALYN

nici o sansa cu rugaciunile pt acest personaj !!! e dusa rau !!!

24/01/13 22:58
Diogene

Doamna Raţiu, ceva nu-i în regulă. În primul rând acuzaţi fără să daţi nume, aşa cum fac cei care fie n-au dovezi, fie ştiu că mint. (Asta-i suficient ca să vă crape obrazul de ruşine, răsunetoriştilor! Asta nu-i presă, e bălăcăreală imorală).
În al doilea rând aveţi probleme de etică. Cum puteţi spune, fie şi în stil satiric, că vă aşteptaţi să primiţi bani măcar "de un sutien", ştiind că materialul este citit de elevii d-voastră?
În opinia mea, aveţi nevoie de ajutorul personajelor cu uniformă dalbă, dacă nu sunt prea subtil.

25/01/13 10:17
Balasa-Bucuresti

Santeti amuzanti cu totii...chiar nimeni nu poate face o analiza a textului ca atare,adica un PAMFLET?Daca tot v-ati simtit ofesanti de cuprinsul articolului de ce nu loviti in ceea ce cuprinde?Nu aveti argumente?Gasiti-le!Dar m-i se pare penibil si josnic sa loviti in viata particulara a semnatarei acestui articol.Ceea ce incearca "cititor"este josnic...cere nume...da nume..fapte reale..cand cel mai simplu ar fi sa ia frumusel D.E.X.-ul si sa citeasca ce inseamna PAMFLET.E asa de simplu!Ce trebuie sa-si complice viata cu parintele...Florin sau mai stiu eu ce?Eu am mai citit din articolele doamnei Ratiu si am apreciat STILUL literar..atat.In rest nu ma intereseaza cine este,de ce boli sufera sau de..parintele pomenit de "cititor"...Parerea mea este ca cineva chiar se simte direct vizat,si acel cineva("cititor")are o mare problema...Lasa cititor polemicile astea!Stiu ca te arde rau...dar lasa!Incearca sa intelegi...doar esti un bun crestin"cititor"!..si tocmai de aceea iti dau un sfat din departari:deschide televizorul ca incepe ACCES DIRECT!..sigur este una dintre emisiunile tale preferate!Te salut"cititor"...si nu uita....poti sa-mi scrii...cu acelasi creion chimic!

25/01/13 12:16
racz mona

Vai "cititor " ce te-ai mai ambalat !!! Ti-ai facut ...incalzirea sub plapuma si mai apoi te-ai simtit "viril la degete " si ai scris repede !!!! Dar de ultima gaselnita popeasca ce spui? Iti ingropi mortul intr-un cimitir privat,adio slujba de inmormantare,adio odihna vesnica pentru ca preotii, nu numai ca nu vor vrea sa oficieze dar vor si arunca o.....afurisenie asupra raposatului spre a nu-si mai gasi odihna vesnica .Mi-e mila de unii dintre asa zisi pastori spirituali care pentru bani,sunt dispusi sa faca orice...chiar sa ..sfinteasca o masina proaspat achizitionata si inmatriculata....De ce mai marii bisericii nu se sesizeaza vazand cum parintele se invarte in jurul BMW-ului cantand si aghesmuind frumusetea de masina?? Si normal,probabit proprietarul cotizeaza in functie de puterea motorului....sau nu??? D-na aceasta ,autoarea,nu are nimic cu credinta,cel putin asa cred eu ,dansa ia atitudine impotriva ipocriziei,a marsaviilor pe care le fac multi din cei care sunt considerati pastori de suflete...Si tu "cititor", spune cu mana pe inima ca nu sunt multi care considera "chemarea "lor un simplu job mult prea rentabil uneori.

25/01/13 12:29
Diogene

N-ai dreptate, prietene. Ca să te ţină stilul satiric, ai nevoie de statură proprie. Ca Arghezi, Păstorel...ceea ce nu e cazul. Doamna cu pricina este una dintre curiozităţile locale, mă şi mir că cititorul n-a făcut-o praf dezvăluind ceea ce e de notorietate în oraş...
Sigur că oamenii s-au simţit avizaţi, tocmai ăsta-i rolul pamfletului, să stârnească rumoare, aşa că, la rândul meu, te trimit şi eu pe mătălică la dicţionar.

25/01/13 12:36
racz mona

Pentru "cititor "care observ ca pe langa faptul ca pare o persoana relativ ..constipata la minte,s-a si oparit rau de tot: eu nu l-am primit pe preot in casa...pe el chiar nu ma poate obliga nimeni sa o fac...eu,am primit CRUCEA si culmea,nu CRUCEA mi-a luat banii de pe masa ci preotul...Isus si-a trimis pastorii sa propovduiasca credinta,nu sa faca cheta cu ocazia fiecarui eveniment special din viata noastra Personal simt o revolta imensa cand vad Crucea,simbolul credintei, aflata in aceasi mana care se intinde lacom dupa banutii pe care omul ii pune pe masa de Boboteaza. Si opreste-te "cititor" !!Ai devenit penibila d-na ...preoteasa....La modul cat pari de oparita tind sa cred ca autoarea vorbeste in articol chiar de dumneata....Asa-i ca am dreptate????

25/01/13 12:47
racz mona

Si tot eu....."Cititor" : Ma uimeste atata ura revarsata din sufletul tau pentru un amarat de pamflet care oricum contine si un sambure de adevar !! Cu certitudine ca esti acea d-na preuteasa de care vorbeste autoarea altfel nu-mi explic puhoiul de ura cu care scrii ...Cu atat mai urat din partea matale madam care ar trebui sa dai dovada de compasiune si intelegere.....Acuma,sincer,la care MOL ti-ai facut cumparaturile??? Merge bine BMW-ul? Conduce si parintele sau numai tu ...parvenito???

25/01/13 13:30
racz mona

Diogene,nu te inteleg cum de ai lasat furca si vaca si ai pus mana pe ...claviatura? Ce te rusinezi cand auzi cuvantul "sutien" ? La voi acolo la tara nu se poarta? Si nu-mi pari deloc subtil in recomandarea pe care o faci,mai degraba obraznic .Mai citeste si tu niste "almanahe " poate intelegi ce inseamna PAMFLET si nu te arunca cu capu-nainte ca oaia la strunga ! Pa tu.....

25/01/13 14:29
Nemes Calina

Intamplator,am trecut si eu pe aici si m-am amuzat....Draga "cititor" ,esti absurd prin patetismul de care dai dovada.Daca tu-i ceri d-nei Ratiu imperativ sa-i dezvaluie numele preotesei shopingara de ce nu-ti asumi raspunderea identitatii tale??? Vad ca toti cei ce au comentat mai sus si-au declinat identitatea chiar si d-l Pop care recomanda obsesiv capramicina dar si articolul dansului...OK, am citit si articolul dansului ca prea era insistent in a ni-l recomanda....Dar,revin....identitatea ta "cititor"??? Prea acuzi cu foc....Mama d-tale ar fi mandra ,D-zeu s-o odihneasca ,daca ai avea curaju asumarii raspunderii asupra insultelor aduse d-nei ce scrie articolul .Dansa a avut curajul sa abordeze un subiect tabu sub propria-i semnatura si un colectiv redactional ,a avut curajul in virtutea libertatii de opinie sa publice acest articol dar,d-ta sub paravanul anonimatului arunci cu noroi in stanga si-n dreapta....Adevarul doare d-na preuteasa schopingara...nu?

26/01/13 09:52
Diogene

Pentru Mona Racz: Dragă Mona, e evident că injuria ţi-e naturală, firească, şi c-o dezvolţi printr-un exerciţiu zilnic. Înainte de a presupune că provin de la "coada vacii" (din nefericire sunt astfaltist de opt generaţii, dar apartenenţa la un neam cu rădăcini rurale m-ar umple de mândrie...) ar fi bine, zic, să te concentrezi asupra ideii mele: fraza cu sutienul dezavuează ceea ce ştie tot oraşul despre madam profă, dacă insişti, pot fi mai explicit...
Şi da, mă ruşinez când citesc asemenea cuvinte scrise de o profesoară căreia îi citesc materialele toţi elevii. Tu nu?
Nu te grăbi să-mi faci educaţie sintactică, vezi-ţi de metrajul nasului, de-a dreptul asimetric în raport cu portanţa personală. Bine, tu?

26/01/13 21:46
CATRE ''D-NA'' RATIU

Doamna profesoara.....eu cred ca mult mai util ar fi pentru dvs sa va completati cunostintele ''crestine'' si citez ,,primul fara de pacat sa si piarta si sa arunce''nu ca ar avea vreo legatura cu d na preuteasa si sa va preocupati de o ''pregatire'' ca ''nu stim nici ziua nici ceasul''. Stiu ca va declarati crestin ortodoxa,dar ,,credinta fara fapte este moarta'' si nu vreu sa va pomenesc aici unele ,,pacate,, intrascolare.In concluzie,,cu ce masura masori cu aceea ti se va masura'',''nu judeca ca sa nu fi judecat''.

28/01/13 20:17
D . Zgrean

Mi se pare infantila si ridicola concluzia persoanei care afirma ca d-na prof Ratiu este atee,incercand sa demonstreze printr-un caraghioslac de sofism ca daca aduci unele critici unor preoti ai bisericii ,esti lipsit de credinta in D-zeu. Iisus ne-a spus sa-i urmam exemplul.Oare ,Mantuitorul a fost ateu cand i-a criticat pe farisei adica pe preotii vremii lui ca nu aveau o atitudine dupa voia lui D-zeu? Si, sa nu uitam ca ,desi Iisus traia efectiv printre ei,acestia tot nu au crezut ca este fiul lui D -zeu,ba chiar mai mult,l-au hulit,l-au batjocorit si l-au dat crucificarii.Deci sa nu confundam credinta in D-zeu cu increderea oarba acordata unor slujitori ai bisericii,mai mari sau mai mici care,in loc sa fie exemple de comportament pentru comunitate, incalca flagrant si cu ipocrizie recomandarile Mantuitorului. Sau,suntem atat de naivi sa credem ca tagma preoteasca s-a purificat complet pana azi,din vremea lui Iisus cand insasi acesta ii numea"lupi rapitori" (Faptele apostolilor cap.20 vers.29-30) sau "lupi rapitori imbracati in haine de oi" (Matei,cap.7 vers.15) sau "pui de naparci"(Matei Cap.3 vers.7,Cap 23 vers .33) sau "morminte varuite pline de necuratenie si faradelege,fatarnici" (Matei cap.23 vers.24-29 )??? Zau asa !!...

28/01/13 21:18
racz mona

Catre Diogene....cu dedicatie speciala de la Mona Racz.....Stimate...Diogene....in primul rand nu presupun ca VENITI de la coada vacii...am ferma convingere ca...plimbati vaca... si probabil asfaltati drumul ca sa-i creati confortul necesar...si va felicit ca dupa opt generatii,ati reusit...Ce sa zic ? Plimbati-o in continuare caci se pare ca asta va este menirea...Injuria nu-mi este nici naturala,nici fireasca,nici n-o dezvolt printr-un exercitiu zilnic dar cand intalnesc oameni cu o asemenea mentalitate mi-e foarte greu sa ma abtin....Esti un personaj tare meschin....De ce te legi de omul ce a scris acest articol ?Este relevant faptul ca autoarea este neagra,mulatra,evreica,tiganca sau orice doresti tu?? Ce conteaza cine a scris acest articol? Este sau nu o realitate a zilelor noastre? Prea putin conteaza viata personala a autoarei....Atata timp cat pune punctul pe "i " din partea mea are tot respectul....Sunt la fel ca si ea cadru didactic si ma deprima cand alde "asfaltisti" ca tine , vin si ne spun cum sa facem EDUCATIE....Draga Diogene...concentreaza-te pe asfaltul tau si lasa oamenii cu pregatire profesionala adecvata sa faca educatie pentru ca, nu vei vedea niciodata un dascal care sa-ti impuna cum sa faci tu asfaltul sau eventual cum sa plimbi...vaca... Ramai in eternul tau " butoi " si incearca sa te limitezi la ceea ce cunosti mai bine...asfaltul si vaca....Pa tu !!!

29/01/13 11:01
UN ALTFEL DE CITITIR

Concluzie:santeti RAI!..cu totii...o rautate pe care nici nu o constientizati....nu vorbiti de "cine da primul cu piatra"....penibil....a-ti pornit un razboi non-sens...va place...va amuza!A-ti inceput cu atacuri la persoana.....a-ti pornit de la o gaselnita si a-ti ajuns la a va improsca!..sa va dezveliti barfele....nu va intereseaza in a crede sau nu in Dumnezeu....in mintea voastra toti santeti nevinovati...unii cu pontajul slujbelor de duminica la biserica,altii poate cu credinta in suflet...poate...dar...santeti oameni!...supusi greselii!...si ma repet..santeti RAI!...POTOLITI-VA!..si daca cititi ce nu va place incercati sa fiti obiectivi...sau realisti..si mai ales sinceri cu voi!Si daca credeti in ceva,credeti in voi!Nu umblati in subsoluri,si in mizerie....fiti demni!..TERMINATI!SANTETI PENIBILI!..e un orasel mic...si....NIMENI NU-I PERFECT!

30/01/13 12:48
Diogene

Nu, doamna Mona, nu e relevant dacă autoarea e neagră, mulatră sau evreică, dar e relevant când cine se ştie cu musca pe căciulă strigă la alţii să-şi dea cu insecticid.
Despre limbajul dvs...ce să mai zic...şi spuneţi că sunteţi profesoară?

30/01/13 15:12
mona racz

Pentru tine "un altfel de cititor"....".ati pornit, ati inceput, ati ajuns etc. ",se scriu impreuna...tu ne spui ca suntem penibili???? Tu care faci asemenea greseli de ortografie ? Inainte de a-ti da cu parerea,invata a scrie corect romaneste...Te pupacesc !!! Cu asemenea ortografie,esti oare in masura sa tragi concluzii??? Si,si intr-un orasel mic (satuc !!) trebuie sa ai certitudinea ca stii a scrie corect romaneste atunci cand vrei ...a te baga in seama.... Data viitoare te corectez cu ...pix rosu ! Pupici...

31/01/13 09:13
UN ALTFEL DE CITITOR

Stimata doamna cu pix rosu...va multumesc.Inseamna ca totusu a-ti citit ce am scris.Totusi va rog sa nu folositi pixul rosu!...ar insemna o lovitura sub centura,si nu-i frumos,ma stresez repede.....Astept PUPICII!..si la schimb o sa va ofer un pix...care sa scrie VERDE!(....-n fata la Lemnul verde?)Santeti dulce!Aceiasi...pupici!

31/01/13 11:47
Diogene Canes

Doamna Simona, ca psiholog ar trebui să fiţi mai echilibrată în reacţii, indiferent de "mentalitatea" celor cu care dialogaţi. Mi-a plăcut strategia dvs. de intimidare a cititorului, prin care aţi încercat să-l reduceţi la tăcere prin sublinarea încrederii în sine. Dar, ce să vezi? Cititorul nici nu se sinchiseşte de ortografia sa şi-şi vede mai departe de statutul său, acela de receptor al pupicilor din spaţiul virtual. Şi de ce s-ar sinchisi? Iorga scria cacografic, iar constituţia nu interzice dreptul la opinie celor care nu au noţiuni de gramatică...

01/02/13 13:29
Mona Racz

Diogene draga....nu mai comunic cu tine,gata,m-am plictisit...Pupici si tie din...spatiul virtual...

05/07/13 11:24
Aristotel

Mare greseala sa faci confuzie intre modul de viata al unei persoane si faptul ca este nevasta de preot. Ar fi trebuit sa fie un exemplu pentru altii... Daca unele actiuni nu dovedesc ca se comporta cum ar fi trebuit, nu e de acceptat sa se vorbeasca rau despre modelul pe care ar fi vrut sa-l urmeze adica despre crestinism. Intentia unora de a face bine nu ar trebui sa fie anulata de greseala de a cadea in patima banilor etc Totusi omul vrea sa faca bine, dar exista acea patima care te poate slabi in asa hal incat ajungi sa gresesti. Judecata pentru preoti este foarte aspra, la fel si pentru preotese. Sunt texte care spun ca daca ai o astfel de functie raspunzi si pentru pacatele facute de ceilalti enoriasi. Cine cunoaste cu ce gravitate sunt judecate astfel de fapte, s-ar cutremura de faptul ca o astfel de persoana poate ajunge in iad dupa o viata in care ar fi vrut sa se dedice binelui. Mai bine am intelege ce putere de influenta pot avea unele patimi pe care nu le controlam.
Mi-e cam teama ca si ziarul accepta usor astfel de articole care lovesc in credinta celor mai multi. Ce legatura ar avea cu biserica comportamentul unei preotese... Poate se vrea sa se dea indirect o lovitura celor de buna credinta... O sa fiu mai circumspect si cu acest ziar care publica atacuri indirecte la viata de credinta a celor mai multi, care nu au legatura cu faptele acelei persoane.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5