Varianta ocolitoare a Năsăudului, în așteptarea avizului Comisiei interministeriale! Posibilă finanțare prin Mecanismul SAFE

Documentația tehnică a variantei ocolitoare a orașului Năsăud a primit avizul Consiliului Tehnico - Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a trecut și de Ministerul Transporturilor, iar ultima barieră este Comisia interministerială – care nu s-a reunit de ceva vreme – și aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Valoarea investiției este estimată la 90 milioane euro.
 
         „Varianta de ocolire a orașului Năsăud rămâne cel mai mare și cel mai important obiectiv. Aș spune, pentru absolut orice localitate, nu neapărat pentru Năsăud. În momentul de față avem toate documentațiile de la A la Z gata. Am trecut deja prin 3 comisii tehnico- economice, ultima  este Comisia Interministerială, adică membrii comisiilor fac parte din Guvern și mai multe ministere. Din săptămână în săptămână așteptăm să se convoace acest CTE, pentru că  - din ce am înțeles  - n-a mai avut loc de la ultimele alegeri încoace deloc, adică practic cumva sunt suspendate toate ședințele până când nu știu unde își vor face o idee despre cum  vor gestiona fondurile pentru infrastructura mare”, ne-a declarat primarul Dorin Vlașin.
 
Potrivit acestuia, o posibilă sursă de finanțare o reprezintă noul mecanism pe care România vrea să în contracteze, și anume mecanismul european Security Action for Europe (SAFE), în valoare de 16,68 miliarde de euro. Acest instrumet financiar (n.n. – împrumut) are și o componentă de infrastructură mixtă civilă și militară, iar varianta ocolitoare ar putea beneficia de finanțare, ținând cont de legătura spre Pasul Rotunda.
 
Obiectivul de investiții se încadrează, conform Master Planului General al României, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 666/2016, în cadrul proiectelor de nivel 3 (drumuri Trans Regio, Euro Trans și variante de ocolire). Investiția se realizează în vederea asigurării conectivității între regiunile de dezvoltare ale României.
 
Varianta de Ocolire a orașului Năsăud va fi realizată adiacent râului Someșul Mare, avand începutul la intersecția cu drumul național DN 17C la pozitia kilometrică 19+440,00 și sfârștul în zona intersecției cu drumul național DN 17D, la poziția kilometrică 23+771.00. Lungimea variantei de ocolire a orașului Năsăud este de 4755 metri.
 
Traseul variantei de ocolire se va desprinde din DN 17C prin intermediul unei intersecții giratorii, care este la Km 0+000 al variantei. Trecerea de la drumul național la partea superioară a dealului Lușca se va realiza prin intermediul terasamentelor prevăzute cu ziduri de sprijin. Supratraversarea zonei Lușca se va realiza prin intermediul unui pod (tip viaduct) având lungimea L= 681m. În continuarea podului, traseul se desfășoară pe zona de luncă a râului Someșul Mare, până la poziția kilometrică 4+326,62 unde va traversa râul Someșul Mare și CF 416B Dej-Beclean- Ilva Mică pe un pod (tip viaduct) cu lungimea L= 281 m. Punctul final îl reprezintă amenajarea intersecției cu DN 17D prin intermediul unei intersectii giratorii.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5