Varianta ocolitoare a orașului Năsăud, pe agenda CNAIR! Avize emise de Ministerul Transporturilor
Primăria Năsăud a depus la CNAIR documentația tehnică pentru varianta ocolitoare a orașului Năsăud, în baza Acordului de parteneriat încheiat între CNAIR și Orașul Năsăud cu nr. 55831 / 5 iunie 2024. În perioada imediat următoare, proiectul va fi nclus pe ordinea de zi a Consiliului Tehnico - Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Potrivit primarului Dorin Vlașin, va urma avizul CTE de la Ministerul Transporturilor și adoptarea unei Hotărâri de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. De altfel, Ministerul Transporturilor a avizat deja traseul și implicit costurile pentru acest proiect major de infrastructură.
Obiectivul de investiții se încadrează, conform Master Planului General al României, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 666/2016, în cadrul proiectelor de nivel 3 (drumuri Trans Regio, Euro Trans și variante de ocolire). Investitia se realizează în vederea asigurării conectivității între regiunile de dezvoltare ale României.
Varianta de Ocolire a orașului Năsăud va fi realizată adiacent râului Someșul Mare, avand începutul la intersecția cu drumul național DN 17C la pozitia kilometrică 19+440,00 și sfârștul în zona intersecției cu drumul național DN 17D, la poziția kilometrică 23+771.00. Lungimea variantei de ocolire a orașului Năsăud este de 4755 metri.
Traseul variantei de ocolire se va desprinde din DN 17C prin intermediul unei intersecții giratorii, care este la Km 0+000 al variantei. Trecerea de la drumul național la partea superioară a dealului Lușca se va realiza prin intermediul terasamentelor prevăzute cu ziduri de sprijin. Supratraversarea zonei Lușca se va realiza prin intermediul unui pod (tip viaduct) având lungimea L= 681m. În continuarea podului, traseul se desfășoară pe zona de luncă a râului Someșul Mare, până la poziția kilometrică 4+326,62 unde va traversa râul Someșul Mare și CF 416B Dej-Beclean- Ilva Mică pe un pod (tip viaduct) cu lungimea L= 281 m. Punctul final îl reprezintă amenajarea intersecției cu DN 17D prin intermediul unei intersectii giratorii.
***
Documentația tehnică cuprinde Studiul de Fezabilitate, Studiul Topografic, Studiul de ocupare a terenurilor, Studiul de trafic, Evaluare impact siguranță rutieră, Audit de siguranță rutieră, Studiul Hidrologic, Studiul Geotehnic, Expertiza tehnică și Raport evaluare a prețurilor terenurilor ce urmeaza a fi expropriate ANEVAR. DE asemenea, au fost obținute toate avizele solicitate prin Certificatul de urbanism, de la Agenția pentru Protecția Mediului, Poliția Rutieră, CNAIR, aviz amplasament CPL, aviz AQUABIS, aviz SGA, Studiu coexistență, aviz Electrica, aviz Transgaz, aviz CFR - Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj, aviz CFR - Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A- București, Negatie ISC, aviz ANANP, aviz Ordinul Arhitecților, Decizia etapei de încadrare și aviz Siguranță Rutieră.
Valoarea totală a investiției este estimată la 481,153,888.10 lei cu TVA inclusă, din care Construcții + Montaj - 303,338,131.19 lei, iar diferența pentru alte cheltuieli de amenajare, expropriere etc.
Citiţi şi:
- Vești bune! Documentația tehnică a variantei de ocolire a orașului Năsăud depusă la CNAIR!
- Primarul Nicolae Moldovan: În luna martie, va începe construcţia variantei ocolitoare a Becleanului!
- Documentația variantei de ocolire a Năsăudului, pe ultima sută de metri!
- Primarul Nicolae Moldovan: Undă verde pentru Varianta de ocolire a oraşului Beclean
- Varianta ocolitoare a Becleanului – proiect pilot la nivel naţional, finanţat cu fonduri europene- în linie dreaptă! A fost semnat contractul de proiectare şi execuţie!
Adaugă comentariu nou