Aproape 300 de profesori şi peste 200 de părinți, împreună pentru integrarea copiilor din grupuri vulnerabile în învăţământul general

Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud, în calitate de Promotor de Proiect, anunță finalizarea proiectului „Dezvoltarea de strategii și politici pentru a acorda șanse egale copiilor aparținând grupurilor vulnerabile”, proiect finanţat cu sprijinul financiar al Programului RO10 - CORAI, program finanţat de Granturile SEE 2009-2014 şi administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială.
Scopul proiectului a fost creșterea gradului de integrare a preşcolarilor şi elevilor provenind din grupuri vulnerabile în învăţământul general, pentru asigurarea pe termen lung a succesului şcolar şi personal, într-un cadru coerent şi stabil din punct de vedere educaţional, social şi instituţional.
Prin dezvoltarea de strategii și politici de integrare s-a urmărit:
– schimbarea mentalităţii profesorilor, elevilor, părinţilor, reprezentanților comunităților, pentru o mai bună înţelegere a nevoilor particulare ale elevilor cu autism şi cerințe educative speciale;
– creşterea nivelului de socializare și șanselor la integrare școlară a copiilor cu autism sau alte tulburări de dezvoltare, prin expunerea directă la comportamentul colegilor neurotipici, respectiv prin crearea de medii adaptate pentru integrarea acestora în învățământul de masă, respectând astfel normele și prevederile europene cu privire la drepturile și nevoile persoanelor cu aceste tipuri de dizabilități;
– reducerea discriminărilor de orice tip în rândul comunității, prin susținerea de campanii de informare, sensibilizare și punerea în evidență a calităților acestor persoane.
Principalele rezultate obţinute la finalizarea proiectului sunt:
• Centrul Educațional pentru copiii cu autism și alte tulburări de dezvoltare, amenajat la Școala Gimnazială Nr. 4 Bistrița
• Registrul Județean al persoanelor cu dificultăți de învățare
• Strategia județeană de integrare a copiilor cu CES
• 2 programe de formare acreditate pentru cadrele didactice 
• 65 de evaluări psiho-socio-şcolare complexe pentru elevi şi preşcolari
• 61 de copii si elevi au beneficiat de activitatea de evaluare si terapie (peste 4000 de ore), pentru care au fost elaborate 61 de  planuri de interventie personalizată
• 264 de cadre didactice care au finalizat programele de formare
• Peste 200 de părinți care au participat la activitățile de informare, consiliere, conștientizare.
Perioada de implemetare a proiectului a fost  mai 2015 – ianuarie 2017. Partenerii promotorului de proiect sunt Asociația Autism Europa Bistrița, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, Casa Corpului Didactic a Județului Bistrița- Năsăud, Școala Gimnazială nr. 4 Bistrița și Fundația Stiftelsen Radarveien, Oslo, Norvegia. Valoarea proiectului este 1.312.443 lei.
Mai multe informații puteți găsi pe situl www.invatamimpreuna.eu.

Coordonator proiect,
Prof. Ioan IOJA
 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5