Învăţăm împreună! Centru Judeţean pentru copiii cu autism și alte tulburări de dezvoltare, amenajat la Școala Gimnazială Nr. 4 Bistrița
Peste 100 de cadre didactice, elevi, părinţi, reprezentanţi ai Consiliului Judeţean au participat la conferinţa de final a proiectului „Dezvoltarea de strategii şi politici pentru a acorda şanse egale copiilor aparţinând grupurilor vulnerabile” , care a debutat în iulie 2015. Inspectoratul Şcolar Bistriţa-Năsăud, în calitate de promotor, i-a avut ca parteneri pe Asociaţia Autism Europa Bistriţa, CCD Bistriţa-Năsăud, Consiliul Judeţean şi Şcoala Gimnazială nr. 4, şi STIFTELSEN RADARVEIEN (Oslo Norvegia). Proiectul a fost finanţat prin Programul RO 10 – CORAI, program finanţat de Granturile See 2009-2014 şi administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială, valoarea grantului fiind de 902.626 lei.
„Copiii din grupurile vulnerabile se confruntă adesea cu probleme de discriminare. Succesul incluziunii sociale depinde direct de gradul de pregătire al cadrelor didactice implicate în procesul de incluziune şi de colaborarea dintre actorii sociali – unităţi de învăţământ, societate şi autorităţi. Cadrele didactice care prin participarea la cursuri au dobândit cunoştinţe în această direcţie, Strategia judeţeană de integrare a copiilor cu CES elaborat în colaborare cu mai mulţi factori din domeniu, participarea părinţilor la activităîţile de informare, consiliere, conştientizare sunt realizări ale proiectului şi aspecte care pot îmbunătăţi ceea ce ne dorim, şi anume incluziune socială. (...). Să credem că printr-un proiect se pot rezolva toate neajunsurile sistemului cu privire la egalitatea şanselor copiilor din aceste grupuri este greşit, dar putem afirma că a fost o încercare încununată cu multe reuşite”, a menţionat inspectorul şcolar general adjunct Deak Zoltan.
Bogdan Ivan, consilierul preşedintelui Consiliului Judeţean, a menţionat că administraţia judeţeană este deschisă să includă această strategie judeţeană de integrare a copiilor cu CES în Strategia judeţeană de dezvoltare a judeţului Bistriţa-Năsăud, cu orizont 2020, dar şi să utilizeze toate pârghiile legale, prin intermediul instituţiilor subordonate,în parteneriat cu ONG-urile din domeniu, pentru a sprijini acest demers. Acesta a adăugat că prin intermediul UNCJR, Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud va putea propune amendarea unor legi din domeniu.
Managerul de proiect Ioan Ioja a prezentat datele generale ale acestui proiect, rezultatele fiind puse în evidenţă de Simona Konradi, Ana Dragu (inclusiv propuneri legislative în domeniu), Cătălina Sucilea, Monica Halaszi, Daniela Danea, Cristina Harap.
Centrul Educațional pentru copiii cu autism și alte tulburări de dezvoltare, amenajat la Școala Gimnazială Nr. 4 Bistrița, Registrul Județean al persoanelor cu dificultăți de învățare, Strategia județeană de integrare a copiilor cu CES, două programe de formare acreditate pentru cadrele didactice, 65 de evaluări psiho-socio-şcolare complexe pentru elevi şi preşcolari, 61 de copii şi elevi beneficiri ale activităţii de evaluare şi terapie (peste 4000 de ore), pentru care au fost elaborate 61 de planuri de interventie personalizată, 264 de cadre didactice care au finalizat programele de formare şi peste 200 de părinți care au participat la activitățile de informare, consiliere, conștientizare, sunt câteva dintre principalele rezultate obţinute la finalizarea proiectului.
Citiţi şi:
- Aproape 300 de profesori şi peste 200 de părinți, împreună pentru integrarea copiilor din grupuri vulnerabile în învăţământul general
- Vezi cui și-a donat ziua de naștere un bistriţean
- ISJ BN a lansat un proiect de integrare a copiilor care provin din grupurile vulnerabile
- Deputat Cristina Iurişniţi: Împreună depășim barierele autismului
- Servicii gratuite de kinetoterapie şi stimulare multisenzorială pentru copii cu tulburări din spectrul autist
Adaugă comentariu nou