ISJ BN a lansat un proiect de integrare a copiilor care provin din grupurile vulnerabile
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean au anunţat că, până în aprile 2016, în incinta Şcolii Gimnaziale nr.4 din Bistriţa va fi creat un Centru educaţional pentru copiii cu autism şi tulburări de dezvoltare. De asemenea, 105 cadre didactice şi 60 de copii (10 preşcolari şi 50 de elevi) vor beneficia de proiectul "Dezvoltarea de strategii şi politici pentru a acorda şanse egale copiilor aparţinând grupurilor vulnerabile”, al cărui promotor este ISJ BN.
Potrivit inspectorui şcolar pentru proiecte educaţionale, Ioan Ioja, prin activităţile proiectului se urmăreşte schimbarea mentalităţii elevilor, părinţilor, cadrelor didactice, reprezentanţilor comunităţii locale vizavi de nevoile copiilor elevilor cu autism şi a celor cu cerinţe educaţionale speciale prin creşterea nivelului de socializare.
"Proiectul are ca obiective: formarea şi dezvoltarea competenţelor de elaborare şi realizare a materialelor de lucru specifice educaţiei incluzive pentru 105 cadre didactice; integrarea pe 6 ani a viziuni de ansamblu privind educaţia incluzivă, la nivelul a două entităţi publice, 8 autorităţi locale şi 12 unităţi de învăţământ din judeţ, precum şi creşterea gradului de responsabilitate socială şi informare”, a declarat inspectorul şcolar Ioan Ioja la întâlnirea cu jurnaliştii.
La eveniment au fost prezenţi şi partenerii norvegieni de la Stiftelsen Radarveien din Oslo.
"Partenerii norvegieni se alfă în Bistriţa de trei zile şi în această nperioadă am organizat activităţi, în primul rând, la Şcoala Gimnatazială nr.4 Bistriţa, oferindu-le consultanţă în ceea ce priveşte amenajarea Centrului educaţional pentru copiii cu autism şi tulburări de dezvoltare. La Centrul Micul Prinţ au avut întâlniri cu experţii Centrului, respectiv cu părinţii copiilor. Au mai avut loc întâlniri cu profesori, psihologi, logopezi, consilieri şcolari şi cadre didactice, vizite la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă din Beclean şi la Centrul de Reabilitare Neuropsihică din Beclean”, a precizat Ioan Ioja.
Acceptarea şi respectul pentru persoanele cu nevoi speciale sunt necesare
Ellen Gjesti : Suntem aici de câteva zile şi suntem impresionaţi de munca realizată. Ne bucurăm că se încearcă îmbunătăţirea vieţii pentru aceste grupuri vulnerabile. Acceptarea şi respectul pentru persoanele cu nevoi speciale sunt necesare, iar faptul că ei se vor integra în şcoli tradiţionale face ca societatea să îi accepte mai uşor.
Acum 30-40 de ani, în ţările scandinave, situaţia era aceeaşi ca şi aici
Gro Christiansen: Am fost foarte impresionaţi să ne întâlnim cu părinţii copiilor cu autism, pentru că ei sunt aproape fără niciun suport şi ei sunt cei care stimulează acest lucru pentru copii cu autism. A fost emoţionant să vizităm Centrul de Reabilitare Neuropsihică din Beclean. Am început să facem treabă bună, pentru că acum 30-40 de ani, în ţările scandinave, situaţia era aceeaşi ca şi aici.Aşa că e nevoie de timp, dar ne descurcăm foarte bine cu resursele puţine pe care le avem. Am aflat că sunt şi copii cu nevoi speciale care nu merg la şcoală, ceea ce ne-a impresionat foarte mult.
Perioada de implementare a proiectului este mai 2015- aprilie 2016, iar parteneri în proiect, alături de Inspectoratul Şcolar Judeţean, sunt Asociaţia Autism Europa Bistriţa, Consiliul Judeţean, Casa Corpului Didactic, Şcoala Gimnazială nr.4 şi Stiftelsen Radarveien , Oslo- Norvegia.
Proiectul este finanţat cu sprijinul financiar al programului RO10-CORAI, program finanţat de GranturileSEE 2009-2014 şi administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială. Valoarea grantului este de 902.626 lei.
Citiţi şi:
- Aproape 300 de profesori şi peste 200 de părinți, împreună pentru integrarea copiilor din grupuri vulnerabile în învăţământul general
- Învăţăm împreună! Centru Judeţean pentru copiii cu autism și alte tulburări de dezvoltare, amenajat la Școala Gimnazială Nr. 4 Bistrița
- Mircea Tiberian, invitat special la Premiile Antidiscriminare –Învăţăm împreună
- Premiile antidiscriminare „Învăţăm împreună”, ediţia a II-a
- Autismul pe înţelesul cadrelor didactice – un pas spre normalitate
Adaugă comentariu nou