Autorităţile judeţene vor transmite Guvernului un Memoriu pentru susţinerea construcţiei Autostrăzii Nordului

Instituţia Prefectului Bistriţa-Năsăud, Consiliul Judeţean, Camera de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud, reprezentanţi ai mediului de afaceri, ai societăţii civile vor transmite, în perioada imediat următoare, către Guvernul României, Ministerul Transporturilor şi cele două Comisii parlamentare pentru transporturi şi infrastructură un Memoriu privind susţinerea introducerii în Master Planul General de Transport a construcţiei unei autostrăzi care să traverseze nordul României prin judeţele Satu Mare, Maramureş, Cluj, Bistriţa-Năsăud şi Suceava.

         Măcar să existe în scripte, chiar dacă investiţia propriu-zisă nu va prinde acest exerciţiu financiar 2014-2020.

         Aceasta a fost concluzia dezbaterii publice iniţiate de prefectul Ioan Ţintean, în urma lansării în spaţiul public de către societatea civilă a necesităţii includerii acestei variante de autostradă în Master Planul General de Transport. Într-o ordine total aleatorie, pe acest subiect au opinat, în ultimele luni, consilierul municipal Alexandru Toniuc, Florin Chereji (Bistriţa Civică) şi parlamentarii PNL.

         „Această Autostradă a Nordului, cum o numim noi, a fost scoasă din Master Planul General de Transport. Noi ştiam şi, într-un fel, stăteam liniştiţi că prin Legea 363 din 21 septembrie 2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional, când a fost aprobat în formă finală Master Planul de Transport, exista o autostradă care făcea legătura între principalele judeţe din nordul Transilvaniei şi Bucovina, ca să aflăm, în ultimă oră, că printr-o decizie a comisiilor de transport, la propunerea conducerii Ministerului Transporturilor, această autostradă nu mai există”, a precizat, în debutul dezbaterii, prefectul Ţintean.

         De altfel, o schiţă a acestui memoriu a fost pusă la dispoziţia participanţilor (primari, consilieri judeţeni şi locali, reprezentanţi ai unor firme importante, ai unor instituţii din subordinea Ministerului Transporturilor). Toţi cei interesaţi au posibilitatea să transmită propuneri de îmbunătăţire a acestui document, urmând să fie cointeresaţi şi factorii decizionali din judeţele implicate.

         În motivarea acestui demers, prefectul Ioan Ţintean a punctat „importanţa geostrategică a rutei, prin facilitarea deschiderii accesului către Europa ale Republicii Moldova şi Ucrainei”, faptul că există „o concentrare mare a traseelor principale  de autostrăzi în zona de Centru şi Sud”, care ar determina ca Nordul ţării să fie îndepărtat de la o reţea de circulaţie rapidă şi astfel să fie „condamnat la sărăcie”.

În intervenţia sa, prefectul a ţinut să puncteze faptul că parlamentarii din cele două comisii de specialitate ale Camerei Deputaţilor şi Senatului au votat în „unanimitate” pentru acordul de principiu, indiferent de culoarea politică. Mai mult, niciun parlamentar din cele cinci judeţe tranzitate de virtuala Autostradă a Nordului „nu au dat un vot împotrivă”. 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5