Căsuţa cu poveşti are acum şi Grădină de relaxare, liniște și învăţare

                Ȋn acest an școlar, Grǎdinița cu Program Prelungit Cǎsuța cu povești, Bistrița a ȋmbrǎțișat, cu bucurie, ideea unui proiect pilot numit Grǎdina de relaxare, liniște și ȋnvǎțare. Dupǎ ce am aflat care este specificul unei astfel de grǎdini, am ales spațiul potrivit, am realizat un necesar de materiale și am conceput o hartǎ care sǎ detalieze grǎdina pe cele patru zone, apoi am trecut la treabǎ.

                Grǎdina noastrǎ a prin viațǎ prin implicarea cadrelor didactice din grǎdinițǎ, a pǎrinților și preșcolarilor care au sprijinit ideea cu tot dragul. Munca în echipă, colaborarea, cooperarea, inițiativa, spiritul creator - au caracterizat echipa de lucru în realizarea acestui proiect. 

                Amplasată într-un spațiu generos, la umbra copacilor, a fost gândită să ofere oportunități de ȋnvǎțare, descoperire, dezvoltare, relaxare, sub imperiul NATURII. Pentru a o personaliza am ales culori plǎcute, odihnitoare și fiecare zonǎ are acum o culoare predominantǎ.

                Zona de relaxare a grădinii aduce copiilor momentul de conectare cu ei și întreaga natură prin descoperire,  explorare, manipulare, exerciții senzoriale, etc.

Zona de ȋnvǎțare sau Zona Cameleon este menită să deschidă drumul spre cunoaștere și spre învățare prin joc.

Zona de liniștire aduce mai aproape elemente din natură care oferă copiilor liniștea și pacea interioară, echilibrul emoțional și starea de bine.

Pereții ne surprind este zona expozițională ce oferă inspirație și delectare ochilor și un îndemn spre dobândire de  noi experiențe.

                La finalul anului școlar am inaugurat, cu același entuziasm debordant, Grǎdina de relazare, liniște și ȋnvǎțare a Cǎsuței cu povești. Cadrele didactice au pǎșit cu bucurie ȋn grǎdinǎ, descoperind o lume ce le-a transpus - ȋn acea zi - ȋntr-un cadru feeric. Copiii au explorat fiecare coltișor al zonelor, au descoperit specificul acestora și au ȋnvǎțat ȋntr-un mod aparte, magia oferitǎ de cadrul natural și culorile pastelate.

Iatǎ cȃteva din impresiile preșcolarilor, care valoreazǎ mai mult decȃt orice imagine ori descriere:

                Îmi place că mă pot relaxa în hamac și mă pot juca în nisip. Grădina e frumoasă și relaxantă! (E.M)

                Grădina este grozavă! Are flori pe pereți, cărți  și ladă de nisip. E super!  (A.M.)

                Îmi place foarte mult Grădina, a fost cea mai tare zi din viața mea! Am pictat un tablou de primăvară și m-am jucat foarte mult.  (T.S)

Ȋmi place că e colorată și sunt activități frumoase, ca în grădina  fermecată!  (S.P.)

                Cel mai mult mi-a plăcut când am udat florile și mi-a plăcut tare mult grădina, era plină de  chestii  și multe bucurii! (A.L)

                Mie mi-a plăcut foarte mult în Grădină fiindcă am pictat pe șevalet și fiindcă am putut sta în hamac! (M.R.)

                E foarte frumoasă! Este un loc unde poți să faci multe lucruri frumoase și să explorezi tot! (L.P.)

Şi cȃteva impresii ale cadrelor didactice:

                Un loc potrivit pentru stimulare vizuală, relaxarea minții și  sufletului, creativitatea, dar și un loc în care  învățarea este mai eficientă într-un context outdoor inedit, astfel încât activitățile din cadrul acesteia să fie o combinație de activități în aer liber, de educație de mediu și de dezvoltare socială și personală. (G.M.)        

                Grădina de relaxare este un mediu gândit și structurat oportun pentru a satisface nevoile cognitive, emoționale și sociale ale copilului de vârstă preșcolară. Materialele din natură îmbinate armonios cu nuanțele mobilierului, il îmbie pe cel care o vizitează să interacționeze cu acestea și să- și creeze situații de invățare, atât la nivel de cogniție, cât și la nivel de relaționare și autocunoaștere. (A.O.)     

                Grădina de relaxare, un loc în care copilul poate îmbina plăcutul cu utilul și învățarea cu joaca, un loc în care am simțit pentru o clipă că mă întorc în timp, în vremea când jocurile în natură erau principalul mod de învățare. (L.H.)  

                Cadru stimulativ, atractiv și flexibil, cu multiple valențe formative, în care preșcolarii învață prin explorare și descoperire despre realitățile lumii înconjurătoare. (A.R.)

                Grădina de vară este un mediu interactiv care încurajează copilul să își dezvolte capacitatea de a gândi, de a vorbi şi de a raţiona, iar totodată îl sprijină să își fixeze baze solide în ceea ce privește sistemul de valori şi de relaţionare pe tot parcursul vieții. (D.I.)

                Grădina de relaxare... un loc  (organizat) care îți trezește curiozitatea, dorința de explorare, un loc potrivit pentru dezvoltarea imaginație creatoare. (C.G.)               

                Grădina de relaxare este locul unde copiii învață si se relaxează în același timp. Este locul care stȃrnește curiozitatea și ȋnvǎțarea, locul unde bucuria e la ea acasǎ. Mulțumesc colegelor care s-au implicat și au creeat această grădinǎ, unde pentru cȃteva minute m-am simțit din nou copil. (S.N.) 

                Grădina de relaxare,un mediu care te îndeamnă la autocunoaștere, dorința de a descoperi lucruri noi într-un loc bine structurat pentru dezvoltarea creativității. (A.M.)

                Grădina de relaxare este o adevărată oază de liniște și conectare cu natura, un mediu educațional perfect pentru creație, un loc care are efecte pozitive asupra copilului. Felicitări colegelor pentru amenajarea acestui spațiu de vis! (A.S.)

                Ȋn grădina de relaxare copilul găsește materiale din natura care îi stimulează creativitatea, intelectul și dorința de a explora mediul înconjurator. Aici, copilul se simte liber să învețe, să se joace și să-și facă prieteni. (D.R.)                                                                      

      Avem acum certitudinea cǎ am reușit sǎ aducem ȋn curtea grǎdiniței noastre un loc unde ȋnvǎțarea decurge natural, unde copiii cresc și se bucurǎ, exploreazǎ și ȋnvǎțǎ jucȃndu-se, un loc unde copiii se conecteazǎ cu natura pentru a trǎi experiențe noi.

 Prof. înv. preșc. Moldovan Oana și Felican Leontina

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5