Cele mai frecvente greseli la proba practica si cum faci sa le eviti

Este firesc ca un sofer care tocmai a luat permisul de conducere sa nu aiba aceeasi experienta la volan cu a unui sofer care a condus multi ani la rand, insa este esential sa nu reprezinte un pericol in trafic si sa stie cum sa reactioneze in situatiile importante. Tocmai din acest motiv la proba practica pentru obtinerea permisului auto politistii examinatori sunt foarte vigilenti si ii taxeaza imediat pe cursantii care fac manevre gresite, periculoase pentru pietoni si ceilalti participant la trafic.

In timp ce pe site-urile de chestionare elevii scolii auto gasesc Codul Rutier mura in gura si se pot pregati temeinic pentru proba teoretica, pentru proba practica este nevoie de mai mult de atat. Un viitor sofer trebuie sa stie atat teoria, cat si cum sa o aplice atunci cand este la volan si trebuie sa faca diferite manevre din instinct cand conduce masina pe drumurile publice.

Desi cele mai comune greseli facute la proba auto sunt din cauza emotiilor si grabei, multe pot porni insa si din necunoasterea regulilor de circulatie, motiv pentru care politistii prefera sa le acorde elevilor sansa sa se pregateasca mai bine facand teste auto drpciv si ore de condus suplimentare sau sa invete sa-si controleze emotiile inainte de a porni la drum.

Greseli comune la traseu

  1. Plecarea de pe loc cu frana de mana trasa

Din cauza emotiilor, multi elevi omit sa verifice aceasta maneta inainte de a pleca de pe loc. Daca frana de ajutor (de mana) este trasa, elevul trebuie sa o lase in jos, apasand pe butonul plasat in capatul acesteia.

  1. Motorul se opreste la plecarea de pe loc

Aceasta este cea mai des intalnita eroare pentru care elevii scolii auto sunt taxati la proba practica. Din fericire, chiar daca este notata de catre politist, acesta greseala nu este una majora. Important este ca elevul sa nu se panicheze daca ii “moare” motorul si sa repete greseala, din dorinta de a pleca intr-un timp cat mai scurt de pe loc.

In general, motorul masinii se opreste atunci cand soferul incearca sa plece de pe loc punand schimbatorul intr-o viteza superioara sau eliberand prea repede pedala de ambreiaj. Solutia este ca motorul sa fie repornit, maneta sa fie bagata in prima treapta de viteza si ambreiajul sa fie usor eliberat.

  1. Elevii nu se asigura regulamentar atunci cand schimba banda de circulatie sau directia de mers

Politistii examinatori declara ca multi dintre elevi se asigura superficial atunci cand schimba banda, uitandu-se doar in oglinda, fara sa acopere si punctul mort. Pentru a se asigura corect, un sofer trebuie sa se uite si prin geamul usii din fata dreapta, la nivelul stalpului de la jumatatea masinii. Greseli de asigurare in trafic mai fac elevii si atunci cand vor sa vireze la stanga, mergand peste linia de tramvai. E necesar ca inainte de o astfel de manevra soferul sa priveasca spre stanga la sina de tramvai si, in cazul in care tramvaiul vine, sa ramana pe loc, paralel cu sinele, pastrand distanta pana cand tramvaiul trece.

De asemenea, la manevrele de schimbare a benzii de circulatie sau a directiei de mers soferul trebuie sa semnalizeze, sa reduca viteza si sa se asigure ca ceilalti participanti la trafic respecta prioritatea. Pe www.i-drpciv.ro sunt oferite explicatii complete pentru tot felul de situatii intalnite in trafic, utile in etapa de pregatire pentru examen.

  1. Elevii nu reduc viteza de deplasare in locurile unde au aceasta obligatie, mai ales inainte de trecerile de semafor nesemnalizate.

Atunci cand se apropie de un viraj sau de o trecere de semafor nesemnalizata, elevii trebuie sa reduca viteza pentru a putea face manevrele necesare, respectiv sa ia virajul in mod corespunzator sau sa observe daca sunt pietoni cu intentia de a traversa si sa opreasca.

  1. Elevii nu au un comportament corect in intersectii

Intersectiile sunt motiv de panica pentru multi dintre cei care sustin proba auto, fiind momentul in care politistii inteleg de multe ori daca un cursant e pregatit sau nu sa conduca si cunoaste suficient de bine regulile si semnele de circulatie. Totusi, daca elevul incetineste, ofera prioritate unde este cazul, se asigura si isi semnalizeaza intentiile de deplasare, va trece cu bine de orice intersectie, indiferent de cat de complicat i s-ar parea acest “obstacol”.

Mare atentie la intersectiile in care exista un indicator ce obliga la schimbarea directiei de mers. Elevii sunt obisnuiti ca in timpul examenului auto politistul sa fie cel care precizeaza directia de mers, astfel ca de multe ori, ignora semnele care obliga la schimbarea directiei. In mod intentionat, politistul nu va preciza acest lucru, pentru a testa vigilenta elevului. Neobservarea indicatoarelor este o greseala foarte grava, ce duce la respingerea candidatului. Pe www.i-drpciv.ro elevii vor gasi numeroase explicatii si demonstratii cu privire la semnele si regulile de circulatie.

  1. Parcarile, unul din punctele critice

Parcarile reprezinta, de asemenea, un element considerat dificil de catre viitori soferi. Esential este insa ca parcarea sa fie executata corect, nu rapid, multi gresind manevrele de parcare din cauza grabei. Parcarea trebuie sa se faca usor, cu precautie, iar un exercitiu ce-i poate ajuta pe elevi sa-si pastrez concentrarea este repetarea cu voce tare a pasilor pe care ii fac.

Examenul pentru obtinerea permisului auto este destul de dificil si important. Pentru proba teoretica elevii trebuie sa se pregateasca temeinic citind legislatia si rezolvand cat mai multe chestionare auto drpciv, iar pentru proba practica repetand cu instructorul toate manevrele de conducere, pana le fac instinctiv. Este firesc sa mai existe mici scapari, insa in ansamblu, elevul trebuie sa-i demonstreze politistului examinator ca e gata sa conduca si sa respecte regulile de circulatie pe drumurile publice.

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5