Deficit acut de personal la Ambulanţă

Directorul Serviciul Judeţean de Ambulanţă Bistriţa-Năsăud, dr. Annabella Muzsi, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă că instituţia pe care o coordonează a solicitat, la nivel central, deblocarea posturilor, date fiind problemele cu care se confruntă în gestionarea resurselor umane. „Avem nevoie de asistenţi medicali şi de personal auxiliar medical, conducători auto pentru ambulanţe. Stăm foarte prost şi în ceea ce priveşte numărul medicilor. Practic, avem patru medici în teren, dintre care unul este detaşat în prezent la un curs. Ne descurcăm foarte greu”, a explicat Annabella Muzsi.
Potrivit acesteia, pe lista de solicitări de personal au fost propuse 20 de posturi de asistent medical şi 20 ambulanţieri. În mod normal, Serviciul Judeţean de Ambulanţă ar trebui să aibă încadraţi 14 medici pentru intervenţiile de urgenţă, în afară de directorul instituţiei şi directorul medical.
Altfel, în 2012, va deveni operaţional Punctul de lucru de la Maieru, la un program de 24/24 şi 7 zile din 7. Un proiect similar a fost implementat cu succes la Teaca, unde rezultatele se văd după doar câteva luni de la înfiinţare, timpul mediu de intervenţie reducându-se cu aproximativ 10 minute. În ceea ce priveşte parcul auto, anul acesta, Serviciul judeţean de Ambulanţă ar urma să mai primească 2-3 ambulanţe tip B II.
Un alt proiect pentru 2012 este demararea unor programe de pregătire profesională atât pentru personalul propriu, cât şi pentru personalul UPU şi SMURD. SAJ BN a achiziţionat deja manechine pentru trening, în perioada imediat următoare urmând să fie finalizată amenajarea sălii de curs.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5