Patru noi ambulanţe pentru consultaţii la domiciliu, cu tracţiune 4 x 4, în parcul auto al SAJ B-N
Serviciul de Ambulanţă Judeţean Bistriţa-Năsăud a recepţionat patru ambulanţe de consultaţii la domiciliu (ACD), marca Dacia Duster, cu tracţiune 4 x 4, achiziţionate de SAJ B-N din fonduri alocate printr-un amendament la Legea bugetului de stat. Alături de dr. Annabella Muzsi, manager general interimar al SAJ B-N, şi echipa managerială a instituţiei, au fost preşedintele Consiliului Judeţean – Emil Radu Moldovan, deputatul Diana Morar, prefectul Teofil Cioarbă, subprefecţii Ioan Zăgrean şi Atilla Decsei. Momentul a început cu o slujbă de binecuvântare oficiată de preotul Lucian Pop.
„Sunt foarte bucuroasă că acest demers a reuşit, că astăzi Serviciul Judeţean de Ambulanţă dispune şi are în dotare patru autoturisme 4 x 4 nou-nouţe, complet echipate pentru asigurarea asistenţei medicale la domiciliu. Acest proiect a fost posibil pentru că fiecare parlamentar a avut posibilitatea ca la Legea bugetului de stat, care s-a aprobat anul trecut în decembrie, să susţină un amendament, un proiect de interes local. Gândindu-mă la faptul că aproape fiecare dintre noi apelăm în viaţă, la un moment dat, la serviciile pe care îngerii păzitori de aici le fac pentru noi toţi, era firesc să susţin această parte de urgenţă medicală pentru că noi, cumva, întotdeauna punem sănătatea pe ultimul loc, doar în momentele în care avem cu adevărat o urgenţă şi, din acest motiv, serviciile de ambulanţă sunt suprasolicitate. Aş vrea să-i felicit pe cei care lucrează în acest serviciu, să le mulţumesc şi în nume personal, pentru că şi eu, şi familia mea am apelat de atâtea ori la serviciile lor, să le mulţumesc în numele locuitorilor judeţului pentru tot ce fac pentru noi, pentru sănătate şi, în mod special doamnei director şi doamnei doctor Ancuţa Vituşinschi. (...) Este nevoie de acest tip autoturisme care să ajungă în locurile foarte greu accesibile din judeţul nostru. Noi avem o mare parte de drumuri cu acces spre zona montană, iar autoturismele pe care le aveau în prezent în dotare erau uzate, atât fizic, cât şi moral şi trebuia această reînnoire pentru ca şi cetăţenii judeţului nostru să aibă acces la servicii medicale, în special cei bătrâni, cei neajutoraţi şi cei care nu au posibilitatea să se deplaseze singuri la unităţile spitaliceşti. Aş vrea să le mulţumesc păentru modul în care am colaborat şi îi susţin în continuare, voi face tot ceea ce ţine de mine în mandatul meu, pentru a aduce un plus valoare la investiţiile din judeţul Bistriţa-Năsăud”, a declarat deputatul Diana Morar.
„Orice investiţie, mare sau mică, care se poate face în sprijinul cetăţenilor judeţului Bistriţa-Năsăud, este binevenită şi toţi cei implicaţi merită toate felicitările, începând cu doamna deputat, cu doamna director, doamna doctor, cu colegii de la achiziţii. (...) Peste tot în lume, cei care-şi asumă o astfel de meserie, un astfel de job sunt apreciaţi şi primesc toată recunoştinţa din partea cetăţenilor. Şi colegii noştri de la Serviciul Judeţean de Ambulanţă Bistriţa-Năsăud merită toate aprecierile pentru că sunt în permanenţă la dispoziţia cetăţeanului, activitatea lor este sub o mare presiune, sunt tot timpul contra cronometru. Ei, împreună cu colegii din UPU, cu cei de la SMURD, cu cei din ATI au o activitate foarte complicată, tot timpul sub securea timpului. Colaborarea noastră a tuturor cu Serviciul Judeţean de Ambulanţă este una foarte bună, fiecare, de la nivelul nostru, încercăm să sprijinim. Aşa cum am spus la început, orice ajutor, ori de unde vine, este binevenit şi de aplaudat. Demersurile făcute de a înfiinţa cele două substaţii de la Tiha Bârgăului şi de la Uriu s-au făcut cu implicaţia doamnei director, a domnului colonel Florea, a colegului nostru Tibi Tudor. În acea comisie lucrurile nu sunt simple pentru că sunt multe neajunsuri la nivelul ţării, solicitările sunt unele foarte mari şi atunci merită să ne bucurăm de orice tip de realizare. Să dea Bunul Dumnezeu să aveţi cât mai puţine apeluri, cred că e cel mai important lucru, să fiţi sănătoşi să puteţi ajuta în continuare oamenii şi să salvaţi vieţi şi, sunt convins că, cu cele patru maşini dotate cu tot ce este nevoie pentru intervenţie la domiciliu veţi face mult bine concetăţenilor noştri din judeţul Bistriţa-Năsăud. Să-i mulţumim Bunului Dumnezeu că suntem sănătoşi şi să nu avem niciodată nevoie de ambulanţă, dar atunci când vom avea nevoie, sunt convins că serviciul va fi prompt pentru a putea sprijini oamenii în situaţii de nevoie. Felicitări tuturor”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean, Radu Moldovan.
Prefectul Teofil Cioarbă a felicitat echipa managerială de la SAJ BN și pe ce care lucrează aici, pentru modul în care se derulează activitatea Serviciului de Ambulanţă. "Sper ca în scurt timp să reuşiţi să gestionaţi şi problema resursei umane, pentru că ştim cu toţii problema medicilor de familie în judeţul Bistriţa-Năsăud. Felicitări şi mult succes şi tot ceea ce faceţi”, a menționat prefectul județului.
„Mi-a atras atenţia că acest contract s-a semnat în Ajun de Paşti şi mă bucur că şi azi, această manifestare a început tot cu o rugăciune. Concluzia e că tot ce se face cu Dumnezeu, se sfârşeşte cu Dumnezeu şi este un semn foarte bun. Şi mai ştiu ceva, ceea ce-i al Cezarului, trebuie dat Cezarului. Vreau să mulţumesc colegei mele Diana Morar şi doamnei director Muzsi pentru implicare şi pentru modul exemplar în care s-au mobilizat”, a adăugat subprefectul Ioan Zăgrean.
„Îi felicit pe toţi cei care s-au implicat în acest proiect şi, da, trebuie să fim între cetăţeni, indiferent de ocazii sau evenimente, dar atunci când vine vorba de sănătate, aceasta trebuie să fie pe primul loc. Îmi doresc din tot sufletul ca aceste patru ambulanţe care au ajuns în Serviciul Judeţean de Ambulanţe să fie cât mai puţin folosite, să nu fie nevoie de ele. Sunt convins că aceste maşini vor avea un rol important pentru cetăţeni, deoarece atunci când vorbim de sănătate şi a-i ajuta în momente mai puţin plăcute, personalul din cadrul instituţiei îşi va face bine treaba şi vor răspunde prompt la fiecare solicitare. Vă felicit şi vă doresc mult succes”, a spus subprefectul Atilla Decsei.
„Lăsând la o parte emoţia, pentru că la prima publicare nu s-a prezentat nimeni şi ne-am speriat că nu vom putea termina până la finalul anului bugetar, se pare că în Joia Mare Dumnezeu a ţinut cu noi şi am reuşit să demarăm achiziţia şi vreau să mulţumesc echipei care împreună a pus umărul la acest proiect destul mare. Având în vedere că unitatea este destul de mică, nu suntem obişnuiţi să umblăm cu sume mari, cu achiziţii complexe, dar se pare că profesionalismul colegilor mei din structurile de achiziţie şi-a spus cuvântul şi totul s-a finalizat cu bine. Importanţa acestor ambulanţe este faptul că au tracţiune 4 x 4, şi ne mândrim că sunt de producţie autohtonă. Dusterele sunt fabricate în România. Este foarte important că sunt cu tracţiune 4 x 4 pentru că permit accesul echipajelor operative chiar şi în zona unde vechile Fiaturi 2 x 4 Punto, pe care le avem din 2007 şi pe care le exploatăm 24 din 24, cu care am trecut o pandemie, nu puteau să ajungă. Vom face şi în continuare tot ce ne stă în putinţă să ne dezvoltăm, să asigurăm servicii cât mai bine cetăţenilor pentru că în faţa bolii toţi suntem egali şi niciodată nu ştim ce se întâmplă , când ajungem să fim pacienţi şi când avem nevoie de asistenţă medicală, fie ea de urgenţă, fie ea de consultaţii de urgenţă la domiciliu. Valoarea totală a proiectului a fost 708.000 lei, asigurată prin bugetul Ministerului Sănătăţii, din bugetul de stat. Cele patru ambulanţe ACD vor deservi linia de gardă cu consultaţii la domiciliu, linie de gardă care în prezent asigură permanenţă cu un echipaj de tură pe judeţ, tură de 12 ore. Echipajul este încadrat de un ambulanţier medic şi un medic specialist sau ambulanţier sau medic medicină de familie. În prezent, avem doi medici medicină de familie în acest compartiment angajaţi, respectiv, doctoriţa Vituşinschi şi doctoriţa Cotuţ. Restul turelor sunt asigurate fie de colegii de pe structura de urgenţă, în completare, sub formă de gardă, fie de medici colaboratori de la cabinete medicale individuale de pe raza judeţului. Fac un apel la toţi medicii de familie din judeţ: îi aşteptăm pentru colaborare în linia de gardă deoarece fără medici aceste patru ambulanţe nu ar fi funcţionale. Totdeauna este loc de mai bine, momentan asigurăm permanenţa, dar primim cu drag orice medic care să colaboreze cu noi. Încărcarea pe personalul superior angajat este destul de mare, având în vedere că avem şi o colegă medic bolnavă, şi nici medicii de familie nu pot veni cu multe gărzi. Pot veni oricând, câţi doresc, pentru că avem de muncă pentru fiecare",a explicat managerul interimar SAJ BN, dr. Annabella Muzsi.
Șeful SAJ BN a explicat că în parcul auto sunt 38 autosanitare active, dintre care trei de tip C2 - ambulanţe de urgenţă cu medic medicină de familie, cu atestat în medicină de urgenţă, 24 de ambulanţe B1/ B2 - încadrate de asistent şi ambulanţier, și opt ambulanţe de tip A1/A2, pentru transportul produselor biologice şi transportul neasistat al pacienţilor. La acestea, se adaugă cele patru ambulanţe de consultanţi de urgenţă noi, a declarat managerul Annabella Muzsi.
Citiţi şi:
- Dr. Muzsi Annabella (manager SAJ BN): Ne gândim la deschiderea unor centre în rural, pentru reducerea timpului de intervenţie
- Deficit acut de personal la Ambulanţă
- Peste 336.000 km parcurşi pentru sănătate
- Echipajele de la Ambulanță au intervenit la aproape 400 de solicitări, de Crăciun! Puteți conta pe noi: vom fi și în cumpăna dintre ani la datorie!
- Aproape 40.000 cazuri deservite de echipajele Ambulanţei bistriţene, în 2016. Parcul auto îmbătrâneşte, personalul este extenuat
Adaugă comentariu nou