Evalurea cu scop de orientare şi optimizare a învăţării
S-a dat startul evaluărilor naţionale, scopul acestora fiind de a orienta şi de a optimiza învăţarea, realizandu-se pe baza standardelor naţionale de evaluare pentu fiecare disciplină, domeniu de studiu, respectiv modul de pregătire. Evaluarea se centrează pe competenţe, oferă feed-back real elevilor şi stă la baza planurilor individuale de învăţare. În acest scop se va crea o bancă de instrumente de evaluare unică pentru a-i ajuta pe profesori în notarea la clasă.
Disciplinele pentru care se realizează evaluarea sunt următoarele:
Limba şi literatura romană
Matematică
Ştiinţe
Limba modernă 1 şi 2
Limba şi literatura maternă
Fizică
Chimie
Biologie
Geografie
Istorie
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor
Discipline socio-umane ( logică , psihologie, economie, sociologie, filosofie ).
Notele obţinute nu se trec în catalog. În utimele săptămani ale semestrului al doilea, se vor organiza testările finale, după o procedură asemănătoare evaluării iniţiale.
Scopul evaluărilor nu este ierarhizarea elevilor, a profesorilor sau a şcolilor, ci cunoaşterea nivelului real al elevilor, pentru a stabili un parcurs individualizat al acestora şi pentru a măsura progresul şcolar realizat.
Citiţi şi:
- Modelele de subiecte pentru examenele naţionale postate pe internet
- Elevii bistriţeni vor susţine evaluările în luna mai. Când vor avea loc testările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a
- Portofoliu pentru admitere în liceu
- Portofoliu pentru admitere în liceu
- Îngrijorător! Doar 36,35% dintre elevi au obţinut media peste 5 la simularea examenului de Evaluare Naţională
Comentarii
Limba 2 nu se verifica.
Adaugă comentariu nou