În funcție de ce criterii aleg românii restaurantele la care merg?

Stilul de viață modern, timp liber tot mai puțin, dar și nevoia de a se răsfăța după o săptămână lungă, toate acestea sunt motivele pentru care tot mai mulți români optează să meargă la restaurante, în detrimentul de a găti acasă.

Dacă în vreme de pandemie profiturile aplicațiilor de food delivery au explodat, odată cu ridicarea restricțiilor, tot mai mulți români optează să iasă în oraș pentru a mânca preparate proaspăt pregătite, dar și pentru a se distra.

Și totuși, în funcție de ce criterii aleg românii să meargă la restaurante? Cun își dau seama ce restaurante merită să le fie călcat pragul și care nu? Cum se simt atrași de un anumit restaurant pentru a comanda? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care și le pun persoanele înainte de a opta pentru un restaurant anume.

O parte importantă în procesul decizional o reprezintă și notorietate, fie că vorbim despre panotaje stradale, fie de publicitatea online. La fel de importantă este și impresia prietenilor care au călcat pragul restaurantului și împărtășesc motivele pentru care merită să fie încercat. Evident, nu trebuie să omitem nici prețurile - de cele mai multe ori, acestea cântăresc foarte greu în procesul decizional.

De ce românii preferă să mănânce la restaurant?

În primul rând, servirea mesei la un restaurant este și o bună modalitate de a reduce monotonia cotidiană, dar și a te bucura de senzația că ești servit, că nu mai trebuie să prepari tu un anumit fel de mâncare. 

În general, românii preferă restaurantele care le oferă o experiență nouă sau unică, de aceea optează pentru locațiile aflate departe de casă. În plus, cu cât chef-ul este mai recunoscut, cu atât sunt mai tentați să încerce preparate noi. 

Deși în țara noastră nu există restaurante cu stele Michelin, când merg în străinătate românii vor să se bucure de o astfel de experiență. În România, însă, decizia de a merge la restaurant, cu sau fără ocazie, ia în calcul următoarele criterii:

Serviciile pe care le oferă

Oferirea celor mai bune servicii sunt singura modalitate prin care clienții se vor simți satisfăcuți. Oamenii vor să se simtă bine ca și indivizi, de aceea este important pentru ei să aibă parte de servicii personalizate. Cel mai adesea, astfel de servicii includ aflarea preferințelor clienților, oferirea de sugestii de preparate și băuturi ce merită încercate, dar și o prezență plăcută a ospătarilor.

Locația

Cu cât restaurantul este mai aproape de locul de muncă sau de zonele aglomerate, cu atât va fi vizibil pentru clienți. Asta înseamnă că românii care îi vor trece pragul vor fi mai numeroși, deci preparatele vor fi mereu proaspete.

Design-ul restaurantului

Oamenii iubesc lucrurile atrăgătoare, deci un design interior bine gândit, curat, îi va face pe români să calce pragul restaurantului. Astfel, serviciile ireproșabile, mâncare de calitate și o atmosferă relaxantă sunt cheia spre inima clienților. Tot aici este încadrat și design-ul camerelor de baie, care trebuie să fie unul centrat pe utilitate, iar curățenia trebuie să fie atent realizată, la fiecare oră, în funcție de numărul de clienți.

Meniul diversificat

Cel mai adesea, românii revin la o anumită locație dacă restaurantul oferă o largă varietate de preparate și delicatese din care pot să aleagă:  burgeri, paste, salate, mâncare tradițională, inclusiv platouri aperitive Timișoara, preparate din bucătăria internațională.

Prețul corect

Orice restaurant trebuie să își prețuiască mâncarea și serviciile, dar este important de menționat că românii plătesc și pentru experiența generală. De aceea, prețurile variază între restaurante, chiar dacă au un meniu asemănător. Oamenii vor să meargă în locații cu prețuri accesibile, care să le ofere preparate calde și proaspete. 

Grija pentru realizarea preparatelor

Calitatea preparatelor și atenția acordată platingului sunt cele mai importante aspecte care îi pot atrage pe clienți. Astfel, mulți români aleg să se reîntoarcă la restaurantele pe care le cunosc, tocmai datorită atenției la detalii și promptitudinea livrării preparatelor. Astfel, oamenii sunt interesați să meargă în locații unde bucătarii, chelnerii și picolii formează o echipă, sincronizată, astfel încât să gestioneze comenzile, dar să fie atenți și la solicitările clienților.

Sistemul de plată

În zilele noastre, tot mai mulți români optează pentru plata cu cardul sau cu telefonul, deci locația trebuie să aibă la dispoziție POS-uri. Astfel, restaurantul trebuie să proceseze cât mai rapid plățile, mai ales la vârfurile de oră unde sunt mulți clienți. 

În funcție de ospitalitate, bacșisul este pe măsură

Cu cât ospătarii sunt mai atenți la nevoile clienților și le vin în ajutor, cu atât vor fi mai mulțumiți de prestație, iar bacșișul va fi unul pe măsură. 

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/CAhjZmVk5H4


 

 

Comentarii

29/03/22 10:45
Gica contra

Noua ardelenilor in general, zama cu ciolan afumat, friptura bine facuta, pita si slana... este preferata in raport cu tot felul de " melci si rame ... " ori preparate cherchelite si lasate-n sange ( adica crude si nepreparate termic ) ... si date cu tot felul de " zaharuri " ... Cu mancaruri din astea exotice si cu fructe de mare... s-o lase incet, ca n-o sa mearga aproape nimeni la ei .

30/03/22 09:22
A

Ba, sunt destui snobi (mai ales din rândul tineretului), domnule Gica contra. Ăstora poți să le dai și „rahat”, vor zice că le place teribil, dacă e făcut (da, făcut...) de nu știu care „chef” renumit (Doamne, ferește de „bucătar”, că-i jignim pe toți... bucătarii, na!) sau că-i „cherchelit” după o rețetă din bucătăria asiatică. Dacă prețul va fi mare, vor fi și mai încântați.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5