Informatii utile privind ajutorul de deces, oferite de o firma de servicii funerare din sectorul 2
Plecarea dintre noi a unei persoane apropiate poate declansa sentimente de durere nemarginita, care nu poate fi descrisa in cuvinte. Insa, chiar daca suferim o pierdere imensa, trebuie sa ne pastram cumpatul, fiind gata sa-i incurajam pe cei dragi, dar si sa luam cele mai bune decizii cu limpezime, asigurand astfel celui trecut in nefiinta o inmormantare bine planificata.
De aceea, cel mai indicat lucru este sa apelam la specialistii in inmormantari de la o firma de servicii funerare sector 2, care au experienta necesara organizarii in detaliu a funestului eveniment. Acestia pot parcurge rapid toate etapele necesare planificarii, care implica atat birocratie incalcita, cat si prezenta personalului specializat, cum ar fi cadrele medicale constatatoare de deces.
Cum ne ajuta o firma de servicii funerare sector 2 sa obtinem ajutorul de deces?
Aceasta suma considerabila de bani se acorda in cazul decesului unei persoane asigurate, pensionare, sau unui membru al acestora, cu scopul de a acoperi cheltuielile de inmormantare. Ajutorul de deces este obtinut mult mai rapid daca apelati la o firma de servicii funerare sector 2, care detine experienta necesara si cunoaste in detaliu tot cadrul legislativ.
Fata de anul trecut, in 2021 asiguratii sau pensionarii vor primi 5429 lei, cu 266 lei in plus, iar membrul de familie al asiguratului sau pensionarului, cu 133 lei in plus, adica 2.715 lei.
Care persoane sunt eligible pentru a primi ajutorul de deces?
Ajutorul se acorda unei singure persoane, care poate fi sotul, copilul, parintele, tutorele sau o alta ruda. In cazul in care persoana defuncta nu are alte rude, ajutorul poate fi acordat si unei alte persoane, care poate face insa dovada organizarii inmormantarii. De asemenea, in cazul decesului unui membru de familie al persoanei asigurate sau pensionare, ajutorul de deces se achita asiguratului sau pensionarului al carui membru de familie a decedat.
Prin urmare, firma de servicii funerare sector 2 se va ingriji de toate cele necesare pentru obtinerea acestei sume. Ajutorul de deces se achita de regula in termen de trei zile lucratoare de la solicitare, de catre casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului. In cazul decesului unei persoane somere, respectiv al unui membru de familie al acesteia, ajutorul va fi acordat de catre institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj.
Ce acte sunt necesare pentru acordarea ajutorului de deces?
- certificatul de deces (original si copie);
- cerere pentru acordarea ajutorului de deces (anexa nr. 11);
- act de identitate al solicitantului (original si copie);
- acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu persoana decedata, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator sau mandatar (original si copie);
- dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile inmormantarii, precum si alte cheltuieli ce tin de deces (original si copie);
- adeverinta eliberata de angajator din care sa rezulte ca persoana decedata avea calitatea de asigurat la data decesului, respectiv extras din REVISAL, dupa caz.
Din acest motiv, este recomandat sa faceti apel la o firma de servicii funerare sector 2, care dispune de numeroase pachete de inmormantare doar cu talonul de pensie sau cu dovada asigurarii. Lasati greutatile pe umerii specialistilor, care vor rezolva rapid toate formalitatile necesare obtinerii acestei sume importante de bani!
Citiţi şi:
- Alte drepturi de asigurări sociale
- Tratament balnear. Bilete de odihnă. Ajutor de deces
- Ioan Deneş: Persoanele care beneficiază de ajutor mimin garantat pot primi de la primării ajutor de înmormântare
- Pensii 2025. Valoarea punctului de referință, cuantumul indemnizației pentru însoțitor, ajutorul de deces
- Alte drepturi de asigurări sociale acordate conform legii 263/2010 privind sistemul public de pensii
Adaugă comentariu nou