Ionela Lazea, ambasador eTwinning: Perspective asupra cursului adresat profesorilor care lucrează în educația preșcolară și primară, derulat în Sevilla

În perioada 9 – 11 noiembrie 2023 am luat parte la cursul onsite eTwinning “From the Classroom to Lifelong Success: Nurturing Essential Competences” din Sevilla, Spania. Alături de alți 4 eTwinneri români: Mirela Alexandru, de la ANPCDEFP, și încă trei cadre didactice din țară, m-am bucurat să particip la evenimentul care s-a adresat profesorilor care lucrează în educația preșcolară și primară și care a consolidat înțelegerea unei game variate de competențe cu eTwinning.

Cursul a început în după-masa zilei de 9 noiembrie cu transmisiunea live a deschiderii oficiale a evenimentului de Ulrike Storost, șef de sector, Comisia Europeană; Mirian Olga Cecilia Martinez, șef serviciu la Institutul Național de Tehnologii Educaționale și Formare a Profesorilor (INTEF); și Juan Carlos Garrido, consilier pedagogic la Organizația Națională de Sprijin Spaniolă și Central Support Service.

 D-nele Irene Pateraki și Alexandra Almpanidou de la Central Suport Service, au explorat trei cadre educaționale (LifeComp, DigiComp și GreenComp) și un instrument (SELFIE pentru profesori), oferind perspective asupra modului în care aceste instrumente încurajează competența digitală, abilitățile esențiale de viață și conștiința ecologică și au evidențiat potențialul transformator al acestora în conturarea unui peisaj educațional durabil și inovator.

Apoi a urmat cea de-a doua ceremonie de decernare a premiilor eTwinning din 2023. Profesorii din proiectele câștigătoare STEAM Preschool Academy (vârsta 0-6 ani) și eTwinners as pros (vârsta 7-11) au primit premiile și și-au împărtășit experiențele.

Prima zi s-a încheiat cu șapte activități de networking în care eTwinnerii au fost încurajați să-și folosească creativitatea și să interacționeze cu colegii lor, amestecând elemente din cultura spaniolă sau a lor. Participanții au fost încurajați să identifice elemente comune și distincte între membrii echipei, să decoreze cât mai creativ un evantai tipic pentru flamenco, să propună și prezinte fraze “îmbârligate” (tongue twisters) în limba națională, să producă împreună cântece, rețete, coregrafii sau să recreeze picturi.

A doua zi, 10 noiembrie, participanții au luat parte la 9 ateliere care s-au concentrat pe subiecte precum sustenabilitatea mediului, competențele digitale și pedagogiile inovatoare. Mai mult, două dintre ateliere au fost găzduite de profesorii premiați, care și-au împărtășit rezultatele proiectului și recomandările pentru alți eTwinneri. Personal, am participat la 3 ateliere, conform preferinţelor exprimate:

- WS4: Digitally Competent Learners (DigComp Framework) - Judith Cosgrove

- WS5: Workshop by Prize Winners (STEAM Preschool Academy/ Age Category 0-6 years) - Jelena Rattik, Oksana Grebinstsikova, Margarita Samoutian, Styliani Tatsiou, Andriana Kasviki, Zuzana Garajova

- WS8: Integrating Digital Tools and Resources to Enhance Digital Competences in the Classroom - Lidia Maria Peña Comin

În cadrul acestor ateliere am aflat multe informaţii noi despre temele alese, am participat activ la realizarea temelor propuse de moderatori şi am colaborat cu partenerii din echipe. Am legat prietenii cu alţi ambasadori şi, pot spune că mi-am mărit numărul de contacte pe platforma eTwinning.    

Informaţiile primite în cadrul atelierelor au fost foarte bine pregătite, structurate logic, cu sugestii şi informaţii relevante pentru participanţi şi prezentate într-o manieră atractivă şi sugestivă, folosind instrumentele web 2.0, dar și exemple practice despre cum putem folosi instrumentele DigiComp. Prezentările moderatorilor erau aerisite, atractive vizual şi interactive. Secvențele cu activități practice din cadrul workshopurilor ne-au oferit ocazia să ne exprimăm atât personal, cât şi cu ajutorul instrumentelor web 2.0.

Ultima zi, 11 noiembrie, a început cu a doua intervenție principală a d-nei Isabel López Cirugeda, de la Universitatea de Castilla – La Mancha. În cadrul prezentării Stimularea creativității și inovației prin eTwinning, a prezentat avantajele utilizării eTwinning ca instrument de învățare bazată pe proiecte, pentru a dezvolta munca în echipă și alte abilități soft.

În cadrul celei de-a treia intervenții Regândirea evaluării în secolul 21,  Mariana Morales Lobo, consultant independent în educație, a subliniat modul în care evaluarea competențelor ar trebui să facă parte din procesul de învățare. Ea a subliniat necesitatea regândirii proceselor de evaluare astfel încât acestea să fie continue, calitative și conduse de studenți.

Evenimentul s-a încheiat cu o sesiune care a permis profesorilor să discute proiecte legate de o gamă largă de subiecte și să găsească parteneri pentru noi proiecte eTwinning.

            Responsabilitatea asupra conținutului articolului revine în exclusivitate autorului articolului, iar Comisia Europeană și eTwinning nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conținutul informației.

Ambasador eTwinning, Ionela Camelia Lazea 

Grădinița cu Program Prelungit nr. 3 Bistrița

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5