Proiectul eTwinning ,,S-TEAM IN KINDERGRATEN”
Prof. Pintican Gabriela- G.P.N Nr.2. Bistrița
#AmbasadorErasmus+- Prof. Vasilica Găzdac.
Grădinița cu Program Normal Nr. 2 Bistrița activează de doi ani domeniul proiectelor internaționale Erasmus+ și a acțiunii de învățare și colaborare educațională eTwinning. Proiectul ,,S-TEAM IN KINDERGARTEN” este un proiect bazat pe modelul didactic S.T.E.A.M iar grupa mare ,,Inimioarele”, condusă de prof. înv. preșcolar Pintican Gabriela, cu o experiență de doi ani în eTwinning este partener în cadrul proiectului enunțat mai sus. Fondatorul proiectului eTwinning ,,S-TEAM IN KINDERGARTEN”este Grădinița cu P.N Salva din cadrul Școlii Profesională „Tiberiu Morariu”, Salva, prin doamna prof. drd. Vasilica-Augusta Gazdac, ambasadoare a acțiunii eTwinning și Erasmus+ în România.
Partenerii internaționali sunt grădinițe europene astfel: din Polonia (Zespół Szkół Publicznych w Szewnie), din Turcia (HÜSEYİN AK ANAOKULU, ANTALYA), din Bulgaria (Kindergarten „Arabella”, Vidin) și Slovacia (ZS V MA Pod Vinbargom, Bardejov). Acțiunea de colaborare eTwinning face parte și din cadrul Acreditării școlare a Școlii Profesionale Tiberiu Morariu Salva din anul III: ,,S.T.E.A.M WITH GREEN” având nr: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000116618.
Proiectul a avut forma unei colaborări digitale între grădinițele europene pentru a măsura impactul aplicațiilor practice de tipul S.T.E.A.M asupra copiilor de vârstă preșcolară mare, și anume a:abilităților matematice, abilitățile de comunicare, de colaborare, a observației și a abilităților digitale. Grupul țintă a fost format din preșcolari cu vârste cuprinse între 5 și 7 ani din grădinițele europene și profesori coordonatori, care au realizat activitățile planificate.
În perioada ianuarie 2024 – iunie 2024 au fost îndeplinite treptat următoarele activități:
- Prezentarea unității preșcolare prin descriere text, fotografii, video;
- Proiectarea siglei proiectului utilizând o aplicație A.I - alegerea siglei proiectului prin vot;
- Evaluarea inițială, aplicarea de instrumente de cercetare și evaluare pentru a măsura nivelul abilităților S.T.E.A.M ale preșcolarilor;
- Aplicații practice din aria S.T.E.A.M: ,,Dansatori cu motoare”; ,,Ferma de animale”; ,,Baloane și rachete”; ,,Vulcanul”; ,,Curcubeul”; ,,Sistemul solar”; ,,Hrănitoare pentru păsări”; ,, Instrumente muzicale’’ etc au avut rolul de a dezvolta preșcolarilor mari români si europeni, abilități S.T.E.A.M.
- Proiectul a inclus realizarea unei cărți în format digital (e-book) intitulată ,,S-TEAM IN KINDERGARTEN “ realizată cu ajutorul programul Canva, cu fotografii și scurte filmulețe însoțite de descrieri ale activităților în limbile materne și în limba engleză a tuturor grădinițelor participante.
- Proiectul s-a încheiat cu reaplicarea instrumentelor de evaluare pentru preșcolari și pentru profesori, prin realizarea unor video-conferințe cu ajutorul facilităților puse la dispoziție de platforma ESEP între preșcolari și între profesorii europeni participanți.
- Activitățile precum și rezultatele obținute în cadrul proiectului eTwinning sunt resurse libere educaționale și pot fi consultate aici: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/s-team-kindergarten/twinspace
Modelul didactic S.T.E.A.M este un model didactic inovator a cărui aplicare conduce la dezvoltarea abilităților de bază începând cu vârstele timpurii, pentru competențele cheie achiziționate pe parcursul traseul educațional ca viitor absolvent european. Multe dintre sistemele de învățământ europene implementează cu succes acest model educațional începând cu vârstele timpurii, sisteme educaționale care obțin rezultate de vârf în testările PISA și TIMMS.
Prin participarea activă la astfel de proiecte, dorim să fim modele educaționale moderne care țin pasul cu vremurile și reacționează la provocările sistemului educațional din perioada actuală și la adaptarea la A.I.
Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenția Națională și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conținutul informației. Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale ANPCDEFP. Nici Uniunea Europeană și nici ANPCDEFP nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea
Citiţi şi:
- Elevi şi cadre didactice din Salva, printr-un proiect Erasmus +, în Vidin
- Școala Profesională “Tiberiu Morariu” Salva, întâlnire ERASMUS+ în Burgas, Bulgaria
- Flux de mobilitate în acreditarea școlară, Erasmus+ în Polonia, pentru elevi și cadre didactice de la Școala Profesională “Tiberiu Morariu” Salva
- Dascăli şi elevi din Salva, în Polonia. Planul Dalton în cadrul acreditării Erasmus+, an II: “S.T.E.A.M Academy”
- Profesori şi elevi din Salva, în Cehia
Adaugă comentariu nou