Ioan Turc: Primăria vrea să lase Bistrița fără circa 1000 de locuri de parcare! Există soluţii!
Joi, 07/23/2020 - 09:17
Primăria vrea să lase Bistrița fără circa 1000 de locuri de parcare, aducând la schimb autobuze electrice ale Liniei Verzi, plus piste de bicicliști. Am zis “la schimb” fiindcă se va pune carul înaintea boilor, adică nu vom avea mai întâi alte locuri de parcare construite, ci doar eternele promisiuni că vor apărea și ele cândva.
În fapt, ar dispărea locuri de parcare de pe Calea Moldovei, General Grigore Bălan, Piața Unirii, Dornei, Gheorghe Șincai și bulevardul Independenței. Iar dacă mai punem la socoteală desființarea parcărilor de pe traseul reconfigurat Gării - Decebal - Andrei Mureșanu - Năsăudului, e clar de pe-acum că lucrurile au ajuns într-o fundătură.
Binecunoscutele zone aglomerate trebuie să-și găsească rezolvarea prin construirea unor parcări supra sau subterane. Parcările supraterane sunt mai ieftine, costă cam 300 euro/mp, dar ocupă spațiu. Cele subterane sunt mai scumpe, presupun deviere de rețele, exhaustare, hidroizolație. Costul e dublu, 600 euro/mp, dar la suprafață putem avea spații verzi sau alte amenajări.
În Bistrița am avea nevoie de două parcări situate la intrările vestică și estică, menite să preia pe viitor și mașinile celor care doresc să viziteze orașul folosind transportul public. Una ar putea fi construită pe amplasamentul fostei fabrici de pâine, iar cealaltă, în spatele zonei de retail, lângă strada Sucevei. Dacă sunt gândite ca parcări de tip park & ride, ele pot fi construite din bani europeni.
Pentru aglomerata zonă Grănicerilor, unde funcționează Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, dar urmează să se construiască și Centrul integrat de servicii publice comunitare (cu pașapoarte, permise și înmatriculări), e nevoie de o parcare generoasă, care poate fi amenajată pe o parte din suprafața actualului poligon auto și pe o parte din terenul armatei, prin transfer către Primărie, acesta nefiind folosit de multă vreme.
Zona centrală a orașului nu se va dezvolta fără soluții la problema locurilor de parcare. Personal, am propus încă din 2006 amenajarea unei parcări supraterane în mereu uitata zonă BIstricioarei. O altă parcare utilă pentru centrul vechi, dar și pentru întreg bulevardul Republicii, ar putea fi construită, suprateran, pe locul fostului cinematograf 23 August, împreună cu actuala parcare de pe strada Lupeni, cu o pasarelă de legătură peste această stradă. După cum se știe, fostul cinematograf este o ruină și reprezintă un real pericol public.
Proiectul parcării obligatoriu subterane din Piața Mihai Eminescu trebuie reluat, dar și revizuit, în condițiile în care este estimat să coste de 3 ori mai mult decât o parcare similară din Oradea.
Pentru zona Decebal, parcarea ar trebui tratată unitar cu amenajarea pieței închise, la fel ca în orașele moderne din Ardeal. Soluția poate fi gândită pe actuala zonă de tarabe din spatele halei.
O altă locație care merită analizată e situată în proximitatea gării, pe locul fostei cantine zonale de pe strada Industriei, cu atât mai mult cu cât preconizez construirea unei șosele expres pe lângă calea ferată, la fel ca în Oradea.
Desigur, pot fi luate în calcul și alte variante. O parte dintre terenurile și clădirile expuse sunt proprietate privată, dar municipiul nu se va putea dezvolta rapid fără a investi, inclusiv prin achiziții corecte în acest domeniu. Altele sunt proprietate publică și presupun doar proiecte și implementare.
Am prezentat mai sus o serie de rezolvări simple pentru problematica parcărilor, ce actualei administrații îi pare acum de nesoluționat. Trebuie să acceptăm faptul că autoturismele pot coexista în Bistrița cu autobuzele electrice și pistele de biciclete. Totul e să existe viziune și implicare.
În fapt, ar dispărea locuri de parcare de pe Calea Moldovei, General Grigore Bălan, Piața Unirii, Dornei, Gheorghe Șincai și bulevardul Independenței. Iar dacă mai punem la socoteală desființarea parcărilor de pe traseul reconfigurat Gării - Decebal - Andrei Mureșanu - Năsăudului, e clar de pe-acum că lucrurile au ajuns într-o fundătură.
Binecunoscutele zone aglomerate trebuie să-și găsească rezolvarea prin construirea unor parcări supra sau subterane. Parcările supraterane sunt mai ieftine, costă cam 300 euro/mp, dar ocupă spațiu. Cele subterane sunt mai scumpe, presupun deviere de rețele, exhaustare, hidroizolație. Costul e dublu, 600 euro/mp, dar la suprafață putem avea spații verzi sau alte amenajări.
În Bistrița am avea nevoie de două parcări situate la intrările vestică și estică, menite să preia pe viitor și mașinile celor care doresc să viziteze orașul folosind transportul public. Una ar putea fi construită pe amplasamentul fostei fabrici de pâine, iar cealaltă, în spatele zonei de retail, lângă strada Sucevei. Dacă sunt gândite ca parcări de tip park & ride, ele pot fi construite din bani europeni.
Pentru aglomerata zonă Grănicerilor, unde funcționează Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, dar urmează să se construiască și Centrul integrat de servicii publice comunitare (cu pașapoarte, permise și înmatriculări), e nevoie de o parcare generoasă, care poate fi amenajată pe o parte din suprafața actualului poligon auto și pe o parte din terenul armatei, prin transfer către Primărie, acesta nefiind folosit de multă vreme.
Zona centrală a orașului nu se va dezvolta fără soluții la problema locurilor de parcare. Personal, am propus încă din 2006 amenajarea unei parcări supraterane în mereu uitata zonă BIstricioarei. O altă parcare utilă pentru centrul vechi, dar și pentru întreg bulevardul Republicii, ar putea fi construită, suprateran, pe locul fostului cinematograf 23 August, împreună cu actuala parcare de pe strada Lupeni, cu o pasarelă de legătură peste această stradă. După cum se știe, fostul cinematograf este o ruină și reprezintă un real pericol public.
Proiectul parcării obligatoriu subterane din Piața Mihai Eminescu trebuie reluat, dar și revizuit, în condițiile în care este estimat să coste de 3 ori mai mult decât o parcare similară din Oradea.
Pentru zona Decebal, parcarea ar trebui tratată unitar cu amenajarea pieței închise, la fel ca în orașele moderne din Ardeal. Soluția poate fi gândită pe actuala zonă de tarabe din spatele halei.
O altă locație care merită analizată e situată în proximitatea gării, pe locul fostei cantine zonale de pe strada Industriei, cu atât mai mult cu cât preconizez construirea unei șosele expres pe lângă calea ferată, la fel ca în Oradea.
Desigur, pot fi luate în calcul și alte variante. O parte dintre terenurile și clădirile expuse sunt proprietate privată, dar municipiul nu se va putea dezvolta rapid fără a investi, inclusiv prin achiziții corecte în acest domeniu. Altele sunt proprietate publică și presupun doar proiecte și implementare.
Am prezentat mai sus o serie de rezolvări simple pentru problematica parcărilor, ce actualei administrații îi pare acum de nesoluționat. Trebuie să acceptăm faptul că autoturismele pot coexista în Bistrița cu autobuzele electrice și pistele de biciclete. Totul e să existe viziune și implicare.
Citiţi şi:
- Liberalii ne promit (din nou) în trei ani, peste 1.000 de locuri de parcare
- Parcările de pe cel mai aglomerat bulevard al Bistriţei devin cu plată! Cristian Niculae: Nu vrem bani mai mulţi la buget, ci parcări libere
- Gabriel Lazany (PSD): Am soluții pentru fluidizarea traficului- 900 de locuri de parcare în Zona Eminescu și regenerarea urbană a acesteia
- Cristian Niculae: Am început lucrul la 300 de locuri de parcare în zona Han!
- Noi spaţii de parcare amenajate în faţa blocurilor
Meniu principal
Ultimele stiri
Cultura
*cu o expoziție virtuală a documentelor papale privitoare la teritoriul bistrițean, facilitată de...
Comentarii
Toader Florin -
Mie, 11:25
Astfel de accidente sunt tragice. Mai multă precauție și instruire în operarea utilajelor ar putea...
Toderici Valeri -
Mie, 08:04
Mulțumim,din suflet,scriitorului Ioan Mititean
Și directorului ziarului, Menuț Maximian,
Pentru...
Georg.2 -
Mar, 23:13
"astea NU sunt versuri:
"Te joci si-acuma în nisip cu ciurul
si unde dai de aur
întorci curul...
cititor -
Mar, 22:04
Au ars sau nu au ars dosare? Unii zic că da, alții zic că nu.
Mocanu -
Mar, 21:03
Domnule Dan, cum sa o dea afara , la toți le este frica de ea.
Ea este o veriga mica a sistemului...
Aniversări
În ceas aniversar, adresăm cele mai sincere urări de bine doamnei profesor de psihopedagogie specială LUCIANA CORNELIA JANCSIKA, director adjunct la...
Cu ocazia aniversării zilei de naștere, dorim să transmitem cele mai călduroase felicitări și urări de bine domnului IOAN MATE, primar al comunei...
Cele mai sincere urări aniversare, adresăm în zi de naştere profesorului VASILE JIMBOREANU, scriitor şi documentarist, Cetăţean de Onoare al...
Comentarii
Pai da demult am sesizat acest aspect. Ca sa largeasca calea de rulare, efectiv nu se poate , decat desfiintzand fie trotuarele , fie locurile de parcare dealungul strazilor ( bulevardelor ) , ptr ca din " Cer " na-i cum face sa se latgeasca cele existente , asa ca acesta cale de comunicatie " linia verde " este o himera , in detrimentul " alteia " ... .
De fapt cel care vrea să lase Bistrița fără circa 1.000 de locuri de parcare este nimeni altul decât viceprimarul Cristian Niculae (alias Wannabe) pe care nu-l dă inteligenta afară din casă. Dimpotrivă lui Wannabe i se potriveste perfect sloganul FSN al anilor ’90 „„Noi muncim, nu gândim“. In loc să gândească strategii pentru dezvoltarea orasului, omul acesta stă aproape tot timpul pe străzile unde se asfaltează „din bordură-n bordură”, fără să facă nimic concret.
Fiind intrebat cu ceva timp in urmă intr-o emisiune de ce sacrifică locurile de parcare, si asa insuficiente, pentru niște piste de biciclete, Wannabe, pe care nu-l duce capul, a dat un răspuns halucinant si anume: „Până la urmă pe unde să amenajăm pistele de cicliști? Pe sub străzi? Suspendate? Nu putem întinde străzile să le facem mai late sau mai lungi. Sunt străzile care sunt, nu le putem lăți”.
Omul nu are nici o treabă cu administratia. Pentru amenajarea pistelor de biciclete, dar si pentru fluidizarea traficului auto in orasul Bistrița ar fi nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Aceasta presupune reorganizarea retelei de străzi pe care urmează a fi amenajate piste pentru biciclete . Astfel, unele din acestea ar trebui reconfigurate ca străzi cu sens unic, pentru a face loc pistelor de biciclete, dar si pentru a permite amenajarea unor locuri de parcare suplimentare. Ba mai mult, stră.zile cu sens unic ar permite o fluidizare a circulatiei auto in oras.
Adaugă comentariu nou